Köpt begagnad bil som läcker någonting

candyweiss
3 februari 2019 · 875 Inlägg

it_mutt skrev:

candyweiss skrev:

it_mutt skrev:
Fast, det går igenom besiktningen oavsett vad den läcker. Speciellt om det är så pass lite också.

Det stämmer väl ändå inte?

Jodå, eller nej, inte oavsett vad den läcker. Men i de exempel som är aktuella här.

Att en bil droppar olja ger en notering/bra att veta. Har blåst en oljetrycksgivaregivare -inne på- bilprovningen och tömde väl ut 1 liter eller två på golvet. Fick en notering om "mindre oljeläckage" wink Fine, där var man hygglig, det är inget att säga om det.

Men så länge det inte är några större mängder det handlar om, så glider den igenom besiktningen.

Jag gissar iaf på kylarvätska, absolut vanligast förekommande. Ja, om man inte klippt ett farthinder eller liknande då förstås

Okej smile

Jag gissar på kylarvätska eller bromsvätska. Oljan i automatlådan är förmodligen inte röd längre även om den var den det från början.

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
it_mutt Avstängd
3 februari 2019 · 10 388 Inlägg

candyweiss skrev:

it_mutt skrev:

candyweiss skrev:

Det stämmer väl ändå inte?

Jodå, eller nej, inte oavsett vad den läcker. Men i de exempel som är aktuella här.

Att en bil droppar olja ger en notering/bra att veta. Har blåst en oljetrycksgivaregivare -inne på- bilprovningen och tömde väl ut 1 liter eller två på golvet. Fick en notering om "mindre oljeläckage" wink Fine, där var man hygglig, det är inget att säga om det.

Men så länge det inte är några större mängder det handlar om, så glider den igenom besiktningen.

Jag gissar iaf på kylarvätska, absolut vanligast förekommande. Ja, om man inte klippt ett farthinder eller liknande då förstås

Okej smile

Jag gissar på kylarvätska eller bromsvätska. Oljan i automatlådan är förmodligen inte röd längre även om den var den det från början.

Nej säkerligen inte. Sen har många automatlådeoljor en förmåga att lukta alldeles underbart gott...eller hur det nu var wink

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
jaka54
3 februari 2019 · 5 719 Inlägg

Hej!
Skicka bilder !

candyweiss
5 februari 2019 · 875 Inlägg

automaten, hoppas att du återkopplar om hur det gått.

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
automaten
5 februari 2019 · 10 Inlägg

Jag tog bilen till garage och lyfte upp den, hittade ingen läcka. Lade även en stor kartongbit under bilen för att fånga upp vätskan och kunna se närmare på vad det är, men inget mer har kommit. Märkligt märkligt, tre dagar i rad kom det..?

simlar
6 februari 2019 · 5 524 Inlägg

Väldigt vanligt att slangmonterad motorvärmare läcker i äldre bilar, om den är utrustad med det.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
automaten
6 februari 2019 · 10 Inlägg

simlar skrev:
Väldigt vanligt att slangmonterad motorvärmare läcker i äldre bilar, om den är utrustad med det.

Tack för tipset, jag har motorvärmare så detta är något jag får kolla på.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang