Startar och stannar

lurventuss
8 februari 2019 · 9 Inlägg

Hej, jag har en Audi  avant100 2,2 1987års modell. alltid startat . i morse startade jag den utan problem  gick i 10-15 min innan jag , precis när jag skulle fara ,bara dog den av  inne blidder , missar eller ojämn gång ,bara stannade av  . Provade starta om , då  drog den ca 2varv som om den skulle starta , men  tände inte sen , har provat nåra ggr sedan med samma resultat går inte igång . Har bytt bränslepump i tanken för ca3år  sen , yacksam för hjälp eller förslag vad felet kan vara , har nytt och bra batteri. tack på förhand.

jaka54
8 februari 2019 · 5 680 Inlägg

Hej!
Från en Audi 100 ägare (har en -89:a 2,0E) till en annan.
-Har du kollat att du har gnista? Har du kollat att pumpen i bak fungerar? Du kan höra den om du vrider om tändningsnyckeln men den ska inte höras när motorn går, åtminstone inte om du har en originalpump från Bosch eller på tidigare Audi 100  (-82-87),  Pierburg.

Senast redigerat av jaka54 (8 februari 2019)

lurventuss
8 februari 2019 · 9 Inlägg

bytte pump för 3 år sen drygt , men ska be nån lyssna. ska också ut nu och titta hur det ser ut i tändspolen. tack för förslaget och hoppas fler har nån ide.

jaka54
8 februari 2019 · 5 680 Inlägg

Hej!
Fabrikat på pump?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
9 februari 2019 · 13 673 Inlägg

Börja med att försök hitta vad som fattas. Antingen är det gnista eller bränsle.    Det är rätt lätt att testa om den får bensin kör bara med lite startgas så ser du om den hoppar igång

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
lurventuss
10 februari 2019 · 9 Inlägg

vet ej men har kollat i dag och det verkar vara inte gå fram nån ström till pumpen , Bilen  svarar bra på startgas . . undrar om du vet vart jag har bränslepumps relääet? Kan vara olika på olika årsmodeller tror jag . vet allafall att 89:orna ska ha annat relää. allafasll endel modeller. har också bytt bränslepumps säkring. ingen skillnad.

lurventuss
10 februari 2019 · 9 Inlägg

Har kollat i dag  och det  går inte fram nån ström till bränslepumpen , Undrar om  nmån har nått tips på bild eller shema vart bränslepumpsrelääet sitter på min bil. har tittat i säkrings dosan men är inte säker på viklet det kan va .

lurventuss
10 februari 2019 · 9 Inlägg

har också kollat och den startar lätt på startgasen.

lurventuss
10 februari 2019 · 9 Inlägg

men dör naturligtvis av på engång utan gasen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang