Går detta att svetsa?? Saab 9-3 2001

Smurfen40
9 februari 2019 · 689 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/224/223108/223108-a9a3f7e55c59b8a10eed4d4ec089a0f5.jpg

Några klåpare har försökt laga detta innan.
Mennu börjar det läcka lite smått och lär ju inte laga sig själv så antingen om man kan svetsa annars får jag byta ut katalysatorn och hela avgassystemet
Som jag fattar det så är det skarven mellan katalysator och flexröret men inte säker.
Det vid sidorna är det avgaspasta dom kletat på?? För dom har väl inte försökt svetsa ??

Senast redigerat av Smurfen40 (9 februari 2019)

Saab 9-3 Vector "Saaben" (2006)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
9 februari 2019 · 4 917 Inlägg

Sådär har jag också gjort och det är en dålig nödlösning när det fattas en bit.
Anledningen till detta är att greppet släpper över tid p gr av värme och kyla  och det läcker.
Visst går det att svetsa, men jag är lat och spänner om på  nytt  och lägger till mer tätning.smile
När nästa byte kommer på avgassystemet så blir det till att rätta till det ordentligt så man slipper att hålla på och smålaga .smile

Senast redigerat av _- (9 februari 2019)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Smurfen40
9 februari 2019 · 689 Inlägg

_- skrev:
Sådär har jag också gjort och det är en dålig nödlösning när det fattas en bit.
Anledningen till detta är att greppet släpper över tid p gr av värme och kyla  och det läcker.
Visst går det att svetsa, men jag är lat och spänner om på  nytt  och lägger till mer tätning.smile
När nästa byte kommer på avgassystemet så blir det till att rätta till det ordentligt så man slipper att hålla på och smålaga .smile

Ok här en bekant som har verkstad som jag har tid på fredag.
Då ska han kolla om det går att svetsa för vill helst inte byta ut allt nu.plånboken är tunn
Och när jag har bild på problemet så vill jag höra med er här inne så jag inte kör dit i onödan.är ju dock ett par mil dit

Saab 9-3 Vector "Saaben" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang