Garagets forum i ett nötskal:

Bennybira
12 februari 2019 · 480 Inlägg

Disclaimer:
Är du allmänt lättkränkt eller vägrar inse sanningen bakom humor så sluta läsa här. Detta är menat som ett skämt baserat på vad som kan läsas nästan dagligen här!

1. VAG är skit. Din motor kommer rasa och DSG lådorna smäller som fyrverkerier på nyår.
2. VAG bilar är bäst. De dricker ingenting och håller för evigt.
3. Alla har en kompis brorsa som jobbar som bilmekaniker. Därav är deras argument värda mer än dina.
4. Elbilar är det absolut bästa och det absolut sämsta som hänt mänskligheten / klimatet.
5. Ditt projekt är skitnice sålänge du inte svetsar fult. Nåde dig om du svetsar fult.
6. Miata-ägare är några jävla nördar <3 wink
7. Tydligen så har många b230x motorer problem med kallstart, varmstart eller tomgång i korsningar.

De två sista men ack så viktiga
8. Den bilen just du kör; Drar mindre soppa än alla andra, har lägst driftskostnader och är allmänt bäst.
9. Låt definitivt inte någon övertyga dig med skit som fakta och relevanta argument om du redan har en åsikt.




Ha en trevlig tisdag <3 big_smile

Senast redigerat av Bennybira (12 februari 2019)

Fiat 127 (1977)
rcy
12 februari 2019 · 1 705 Inlägg

Lägger till några punkter.

10. Biltema. Antingen hatar du det och då är allt dom säljer värdelöst, eller så dyrkar du det och då är allt dom säljer det absolut bästa som finns och det har aldrig varit ett enda problem med en Biltema grej, någonsin. Det finns inga mellanlägen.

11. Saab är den sämsta och tråkigaste bilen som någonsin funnits, och detta är du helt säker på även om du aldrig någonsin suttit i en Saab.

12. Öppet luftfilter i en 740 ger minst 200 häst och alla 740 drar lätt loss båda bakhjulen på trean på torrt.

Audi A6 Allroad "biitörbo fyrrhjula" (2002)
BMW 325i "isbilen" (1992)
BMW 320i "tysken" (2007)
Bennybira
12 februari 2019 · 480 Inlägg

Jag hänvisar till punkt 9. Ditt svar är alltså ogiltigt wink

har inte sett mycket Saab haters nyligen faktiskt. Tror VAG fått svälja det pillret nuförtiden tongue
Men 740/940 som släpper i 5an blött med nya däck är ju så vanligt hjulen t.om snurrar när de går på tomgång!

Fiat 127 (1977)
Presidento Of World
12 februari 2019 · 3 306 Inlägg

Vag är ju sämst (hihi😜)

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Mack855
12 februari 2019 · 1 354 Inlägg

13. ”Motorlampan lyser, vad kan vara fel?”

Cuefa Ain't no place like home...
12 februari 2019 · 4 628 Inlägg

Hahaha, det här kan bli något att käka popcorn till! big_smile

Punkt 13: VAG är ju skit, det har avhandlats redan i punkt 1. Men att bevisa sina påståenden kring detta är stört omöjligt, förbjudet, olämpligt, förenat med dödsstraff/utvisning/offentlig prygling på närmaste större torg etc mm osv.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Bennybira
12 februari 2019 · 480 Inlägg

Tanken var ju lite popcorntråd tongue Punkt 13 är ju tack vare punkt 1,2,3,8 & 9 onödig wink haha

Fiat 127 (1977)
Xebers76
12 februari 2019 · 2 250 Inlägg

Kort förklara att något är fel på en bil, men inte uppge märke eller modell, men vill endå ha utförlig hjälp lol

Och några få gånger har vi haft trådar där ts behöver hjälp med något och flera medlemmar ger bra tips men ts ser inte till att genomföra vad som föreslagits men ber endå om ytterligare hjälp, varpå frustration uppstår lol

Sen kan språket skapa lite lustiga situationer ibland. Vårt långa land har många olika dialekter och talesätt.

caromania Forummoderator
12 februari 2019 · 9 296 Inlägg

Långsamma ni är grabbar, det här skrev jag i bloggen för 8-9 år sedan. smile

Den typiske Garaget-medlemmen har olika egenskaper.

-Det är en man.

-Han kör ca 7000-12000mil per år.

-Han har varit yrkesförare större delen av sitt liv.

-Hans fordon har fler hästkrafter än ditt fordon har.

-Han äger flera fordon och har ägt en stor mängd fordon totalt, varav en supertrimmad, vrålsnabb vagn som alla i omgivningen fortfarande pratar om.

-Han byter gärna sin topplockspackning på en eftermiddag inklusive slipning av ventiler och byte av styrningar.

-Enklare reparationer som vevlagerbyten gör han gärna på rygg i en snödriva samtidigt som imponerade människor står bredvid och förundras över denne mekaniker som arbetar med ett leende på läpparna.

-Han häver enkelt en oprovocerad plötslig sladd i ishalka i 120km/h och har klarat flera situationer med vilt, utspringande barn och berusade medtrafikanter i hastigheter över 150km/h.

-Hans flickvän betecknas "kärringen" och vet sin plats. Dessutom är hon snyggare än Jennifer Lopes, Julia Roberts och Emma Sjöberg tillsammans och hon avgudar inte bara sin man, utan även hans fordon (som hon emellertid inte får köra.)

-Han följer alltid trafikreglerna, eller åtminstone de eget upprättade moraliska reglerna som är självklara.

-Han har kört ifrån polisen vid minst tre tillfällen, varav ett tillfälle i ett betydligt motorsvagare fordon av svenskt ursprung (läs Volvo 740) jämfört med polisens.

-Han tar gärna tag i vägens förbrytare, och även i svindlare och lurendrejare på exempelvis Blocket genom att åka hem till vederbörande och endast iförd sin breda bringa och manliga stämma lösa de problem som kan finnas.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
JN1975
12 februari 2019 · 234 Inlägg

10. Om du startar en tråd, oavsett ämne, kommer användaren Bennybira någon gång att svara i den.

Volvo V70 D5 "Polestar" (2008)
Saab 9-3 SS "Linearplus" (2005)
Ford Econoline E-150 "Van" (1989)
rcy
12 februari 2019 · 1 705 Inlägg

* Får man fortkörningsböter så är det polisens fel. Bara för att man ligger 160 på 70 väg så har man ju inte gjort något fel.

Bennybira
12 februari 2019 · 480 Inlägg

JN1975 skrev:
10. Om du startar en tråd, oavsett ämne, kommer användaren Bennybira någon gång att svara i den.

<3 Tur någon håller liv i grejjerna wink
Men om du kikar på de senaste 1000 trådarna så tror jag inte jag svarat på så många wink

Hänvisar även till punkt 9. Du har alltså fel!

Fiat 127 (1977)
JN1975
12 februari 2019 · 234 Inlägg

Bennybira skrev:
Hänvisar även till punkt 9. Du har alltså fel!

Haha, jag brukar ha det! smile

Saab 9-3 SS "Linearplus" (2005)
Ford Econoline E-150 "Van" (1989)
Volvo V70 D5 "Polestar" (2008)
Bennybira
12 februari 2019 · 480 Inlägg

Nej! Stå på dig nu!

Fiat 127 (1977)
xXSammy
12 februari 2019 · 6 566 Inlägg

14.  Jaka har en jättelätt 5min lösning på nästan alla världsproblem.
Hur svårt ska det vara?

smile)

Senast redigerat av xXSammy (12 februari 2019)

De/Dem
-jimmy
12 februari 2019 · 377 Inlägg

Caromania.

Den där beskrivningen stämmer in jävligt bra på en viss användare här. Haha

caromania Forummoderator
12 februari 2019 · 9 296 Inlägg

-jimmy skrev:
Caromania.

Den där beskrivningen stämmer in jävligt bra på en viss användare här. Haha

Den stämmer på flera. smile

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Snurriis
12 februari 2019 · 761 Inlägg

Detta kan bli väldigt rolig kvälls läsning! XD

EmsAnders
12 februari 2019 · 151 Inlägg

Alla bilmekaniker och framförallt sådana som jobbar på auktoriserad verkstad är klåpare å vill bara luras på pengar, gäller alla verkstäder oavsett märke och vart än verkstaden ligger, de är skit helt enkelt,
"Det vet jag som är supermekaniker men jobbar på Ica ändå"😅

Djo
12 februari 2019 · 10 157 Inlägg

Jag har minsann läst mig till min kunskap på wikepedia därför vet jag att du har fel, även om det funkat för dig så har du fel, för så står det på wikepedia och om du försöker diskutera med mig så ska jag bli barnslig tills du blir arg och skriver nå dumt till mig så jag kan kalla dig elak och roppa på moderatorerna...

Har jag typ aldrig stött på... gäller inte enbart garaget dock.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang