Handlar ni från dessa billiga reservdelssidor?

logo
7 mars 2019 · 4 Inlägg

Jag satt och kollade lite olika oljor till min fyrhjuling när jag stötte på trodo.se, som sålde just den oljan jag var ute efter för 50% av priset jämfört med många andra ”vanliga” svenska butiker.

Den är aningen skum hela sidan på något sätt, det går inte hitta mycket om den. När man söker annat än massa omdömen på trustpilot, även en sida vid namn ”bramotor” som känns riktigt fake enbart gjord för att promota trodo.
Trustpilot kanske är säkert att gå efter? Känns bara som att set likaväl kunde vara fakeade omdömen när man inte hittar mycket annat om sidan.

Känns lite som bildelaronline24 och liknande sidor. Jag har dock handlat från just bildelaronline24 vid ett tillfälle och det gick ju bra i alla fall, kvittot/bekräftelsen kom från autodoc. Jag köpte bromsbelägg och annat runtom till bilen.

Någon som handlat från just trodo? Värt att testa att köpa min mc-olja därifrån för att spara några hundralappar?

Senast redigerat av logo (7 mars 2019)

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
8 mars 2019 · 4 917 Inlägg

Jag handlade på mexter.se och blev mäkta förvånad eftersom priserna var låga, men fyllde i betalningen med att jag ville betala vid leverans, eftersom jag trodde jag skulle bli blåst..
Men fick hem allt som jag beställt.
Ser att oljan kostar runt 50 kr på sidan du nämner och DET är väl ett hyfsat pris..
Det är nog när man ska göra en sk service på märkesverstäderna som det kostar skjortan. .smile
Där passar man väl på att vigga den mindre bemedlade och framförallt mindre insatte bilägaren med att ta 170 kr/litern och vidimerar det hela med en snygg stämpel i boken..smile

Senast redigerat av _- (8 mars 2019)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Brådhis * Voff voff *
8 mars 2019 · 10 244 Inlägg

Trodo handlade från för någon månad sedan eftersom dom var påfallande billigare än övriga sidor på bromsskivorna (Brembo Xtra line) jag ville ha till min Octavia RS.

Funkade fint, sakerna kom på några dagar och passade på bilen, så det verkar ok iaf.

//Brådhis

Senast redigerat av Brådhis (8 mars 2019)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Izra
25 november 2019 · 14 Inlägg

Handlar mestadels på Biltema och funkar oftast riktigt bra. Lite högre priser än näthandlarna för det mesta, men skönt att slippa sitta och hoppas att det ska fungera via nätet. När det blir fel så blir det trist, extra jobb, väntetid, kanske problem med ett akut behov av delar.
Trodo fungerade rätt bra, snabb leverans och bra pris, där återkommer jag gärna.
Bildelaronline24.se,  märkligt företag som bara orsakat mig besvär.
Hyfsat bra pris på bromsskivor, snålade och lade en beställning till min Subaru för att spara ett par hundra gentemot Biltema.
Det kom ett mycket märkligt mail som svar på min kortbetalning.
Inte alls det man vill se, dvs bara en bekräftelse och info om leveransen.
Det stod nåt dumt och obegripligt om att inget avtal är ingått och att "detta är inte mottagandet av förslaget" ordagrannt.
Förslag? Vadå?  Jag retar mig på idiotiska uttryck ibland och det kan man verkligen säga här.
Efter några dagar hände inget mer. Hade jag beställt på Trodo hade jag nog haft delarna redan.
Jag klagade och undrade vad de menar med denna galna "grammatik" som jag skrev, och att jag behöver sakerna ganska akut.
Inget svar på flera dagar.
Köpte det jag behövde på Biltema eftersom det nu var verkligen akut, bilen kunde inte köras.
Fyllde i att jag ville ha pengarna tillbaka via nån länk "ångerrätt".
Där fick jag snabbt scvar, samma dag, jag lovades retur av ca 600 kr inom 2 - 4 dagar.
Efter en vecka inga pengar insatta på kontot.

sån här skit vill man helt enkelt inte ha med att göra. Inget stämmer, bara svammel och brutet löfte.
dessutom ett virrvarr med 3 - 4 företagsnamn, det var "autodoc" som svarade.
Inget av dessa finns reggade på bolagsverket.
Inte mycket att göra antar jag, man är blåst.
Tur att det inte var ett större belopp.
Vad tror ni andra?

Hedis62
25 november 2019 · 53 Inlägg

Izra skrev:
Handlar mestadels på Biltema och funkar oftast riktigt bra. Lite högre priser än näthandlarna för det mesta, men skönt att slippa sitta och hoppas att det ska fungera via nätet. När det blir fel så blir det trist, extra jobb, väntetid, kanske problem med ett akut behov av delar.
Trodo fungerade rätt bra, snabb leverans och bra pris, där återkommer jag gärna.
Bildelaronline24.se,  märkligt företag som bara orsakat mig besvär.
Hyfsat bra pris på bromsskivor, snålade och lade en beställning till min Subaru för att spara ett par hundra gentemot Biltema.
Det kom ett mycket märkligt mail som svar på min kortbetalning.
Inte alls det man vill se, dvs bara en bekräftelse och info om leveransen.
Det stod nåt dumt och obegripligt om att inget avtal är ingått och att "detta är inte mottagandet av förslaget" ordagrannt.
Förslag? Vadå?  Jag retar mig på idiotiska uttryck ibland och det kan man verkligen säga här.
Efter några dagar hände inget mer. Hade jag beställt på Trodo hade jag nog haft delarna redan.
Jag klagade och undrade vad de menar med denna galna "grammatik" som jag skrev, och att jag behöver sakerna ganska akut.
Inget svar på flera dagar.
Köpte det jag behövde på Biltema eftersom det nu var verkligen akut, bilen kunde inte köras.
Fyllde i att jag ville ha pengarna tillbaka via nån länk "ångerrätt".
Där fick jag snabbt scvar, samma dag, jag lovades retur av ca 600 kr inom 2 - 4 dagar.
Efter en vecka inga pengar insatta på kontot.

sån här skit vill man helt enkelt inte ha med att göra. Inget stämmer, bara svammel och brutet löfte.
dessutom ett virrvarr med 3 - 4 företagsnamn, det var "autodoc" som svarade.
Inget av dessa finns reggade på bolagsverket.
Inte mycket att göra antar jag, man är blåst.
Tur att det inte var ett större belopp.
Vad tror ni andra?

Har handlat av både Trodo, Mekster, Autodoc, Resevdelar24, och det har fungerat och sakerna kommit efter 4-14 dagar.
Behöver man grejerna "igår" så är det nog säkrast att handla hos märkeshandlarn, Biltema, Mekonomen,Autoexperten för dom kanske har grejerna på hyllan?

Vitu
25 november 2019 · 76 Inlägg

Köpte en spolarpump från trodo och har då inga klagomål, ruskigt billig och snabb frakt. Handlat från autodoc flera gånger och det är jag också väldigt nöjd med, men frakten tar ett par veckor.

Izra
25 november 2019 · 14 Inlägg

Hedis62 skrev:
Har handlat av både Trodo, Mekster, Autodoc, Resevdelar24, och det har fungerat och sakerna kommit efter 4-14 dagar.
Behöver man grejerna "igår" så är det nog säkrast att handla hos märkeshandlarn, Biltema, Mekonomen,Autoexperten för dom kanske har grejerna på hyllan?

Jo visserligen, jag hade bara erfarenhet av snabba Trodo och levde i den falska föreställningen att bildelar via nätet, det går snabbt det.
Men det har nog hänt att folk får varesig varor eller pengar i retur. Det är lite intressant för mig, principiellt, hur man kan göra då. Inget antar jag? Ringa en konsumentvägledare?  Tror jag inte på.
ARN?  Nix, de tar bara upp sånt som handlar om minst 1.000 kr och struntar nog i utländska företag iah,
att deras domän slutar på .se betyder tydligen inget.

Izra
25 november 2019 · 14 Inlägg

Vitu skrev:
Köpte en spolarpump från trodo och har då inga klagomål, ruskigt billig och snabb frakt. Handlat från autodoc flera gånger och det är jag också väldigt nöjd med, men frakten tar ett par veckor.

Ett par veckor, från Tyskland?  Ja hade jag anat att det kan hända skulle jag aldrig beställt, jag trodde det var ett svensk företag men lurades av domänen .se i namnet (bildelaronline24.se) och det kan vara ett sätt att få fler kunder, att ge ett svenskt intryck.

Hilmer
25 november 2019 · 1 776 Inlägg

Handlat mycket delar från "bildelar24" och det har aldrig varit något strul, ibland kan det ta upp mot två veckor innan man har delarna men oftast har man det på 2-4 dagar.
"Mekster" har jag bara handlat från en gång och det vart både första och sista gången, delar som fanns i lager (3-5 dagar) fanns plötsligt inte på lager när jag väl fick mitt bekräftelsemail, i just detta mail så fanns det redan information om ett nytt senare leveransdatum, detta datum passerade med råge och det var inte förrän efter 3 veckor som jag fick mail om att det kunde bli försenat och totalt tog det över en månad innan jag hade delarna. Surt när det fanns en deadline på två veckor för att kunna ombesiktiga bilen.
Om det gäller olja som nämnts tidigare så har jag ibland handlat detta på "oljemagasinet.se" och har bara gott att säga om dessa.

Vitu
25 november 2019 · 76 Inlägg

Izra skrev:

Vitu skrev:
Köpte en spolarpump från trodo och har då inga klagomål, ruskigt billig och snabb frakt. Handlat från autodoc flera gånger och det är jag också väldigt nöjd med, men frakten tar ett par veckor.

Ett par veckor, från Tyskland?  Ja hade jag anat att det kan hända skulle jag aldrig beställt, jag trodde det var ett svensk företag men lurades av domänen .se i namnet (bildelaronline24.se) och det kan vara ett sätt att få fler kunder, att ge ett svenskt intryck.

Ja precis, om man tror det skickas från Sverige förstår jag att man blir besviken. Har fått några på ca 1 vecka, men om det är akut reparation är det lite osäkert. Och ja som du säger så har dom olika domäner för att locka fler kunder.

Christian S
25 november 2019 · 4 815 Inlägg

Hilmer skrev:
Om det gäller olja som nämnts tidigare så har jag ibland handlat detta på "oljemagasinet.se" och har bara gott att säga om dessa.

samma här, funkat kanon dom gångerna jag handlat därifrån.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
granadadr
25 november 2019 · 7 268 Inlägg

Izra skrev:

Vitu skrev:
Köpte en spolarpump från trodo och har då inga klagomål, ruskigt billig och snabb frakt. Handlat från autodoc flera gånger och det är jag också väldigt nöjd med, men frakten tar ett par veckor.

Ett par veckor, från Tyskland?  Ja hade jag anat att det kan hända skulle jag aldrig beställt, jag trodde det var ett svensk företag men lurades av domänen .se i namnet (bildelaronline24.se) och det kan vara ett sätt att få fler kunder, att ge ett svenskt intryck.

nja ca EN vecka efter beställningen är skickad,  tog ca 1,5 v för mig nu ,,  lite lång tid ja,, men man sparar ju ca 50% så jag är nöjd,, och dem är bra att ha att göra med vid problem,, tar några v å få sina pengar,, men man får dem wink

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
25 november 2019 · 13 673 Inlägg

Ebay.de använder jag ofta.  även amazon.de   dom är snabba och smidiga.   Amazon är väldigt snabba även en del säljare på ebay.de     rekordet är en beställning på lördag och delarna kom på Tisdagen

men behöver man direkt eller har väldigt bråttom ska man så klart vara försikig för vissa ställen är sega.  Autodoc och misterauto är sällan snabba.  en gång har jag fått fel grej men det var någon form av felmärkning på en kamrems sats och det löste sig väldigt lätt och smidigt men det var första året som misterauto sålde grejer här i sverige.       men man får se upp med priser för ibland är sakerna dyrare på dessa sidor än i sverige men oftast är det  halva priset eller billigare från utlandet.   nu är jag en idiot som sitter och letar på alla sidor jämför priser och allt och väljer alltid billigaste stället.  även om jag får lägga ner 3dagars sökande för att hitta billigaste grejerna smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Izra
25 november 2019 · 14 Inlägg

Rätt ska vara rätt, jag har för många bankkonton och felet låg hos mig betr återbetalningen. Hade glömt att jag har ett separat konto för Mastercard kortet. Pengarna kom i retur efter bara några dagar. De har hållit suverän kontakt om just den biten och bad mig kolla igen.
Vad jag fattar nu så är autodoc/bildelaronline24 pålitliga. Kanske sega med leveransen ibland men väldigt billiga många gånger.

Jag blev en gång bedragen när jag handlade på nätet, företaget fortsatte dra pengar varje månad. Jag tvingades spärra kortet.
För att begränsa skada i framtiden tog jag ett separat extra konto för nya kortet och där brukar jag bara ha 3 - 4000 kr saldo. då slipper man förlora allt man har på den banken.
Jag litar inte på att man får komp från banken när man blir lurad.

jaka54
26 november 2019 · 5 680 Inlägg

Hej!
Tar de flesta av mina bildelar från "Autopartsmarket" i Riga. Alltid snabba leveranser!

Growe Fri fart för ett fritt folk!
26 november 2019 · 13 673 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Tar de flesta av mina bildelar från "Autopartsmarket" i Riga. Alltid snabba leveranser!

deras sida går inte ens att komma in på smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
26 november 2019 · 13 673 Inlägg

Izra skrev:
Handlar mestadels på Biltema och funkar oftast riktigt bra. Lite högre priser än näthandlarna för det mesta, men skönt att slippa sitta och hoppas att det ska fungera via nätet. När det blir fel så blir det trist, extra jobb, väntetid, kanske problem med ett akut behov av delar.
Trodo fungerade rätt bra, snabb leverans och bra pris, där återkommer jag gärna.
Bildelaronline24.se,  märkligt företag som bara orsakat mig besvär.
Hyfsat bra pris på bromsskivor, snålade och lade en beställning till min Subaru för att spara ett par hundra gentemot Biltema.
Det kom ett mycket märkligt mail som svar på min kortbetalning.
Inte alls det man vill se, dvs bara en bekräftelse och info om leveransen.
Det stod nåt dumt och obegripligt om att inget avtal är ingått och att "detta är inte mottagandet av förslaget" ordagrannt.
Förslag? Vadå?  Jag retar mig på idiotiska uttryck ibland och det kan man verkligen säga här.
Efter några dagar hände inget mer. Hade jag beställt på Trodo hade jag nog haft delarna redan.
Jag klagade och undrade vad de menar med denna galna "grammatik" som jag skrev, och att jag behöver sakerna ganska akut.
Inget svar på flera dagar.
Köpte det jag behövde på Biltema eftersom det nu var verkligen akut, bilen kunde inte köras.
Fyllde i att jag ville ha pengarna tillbaka via nån länk "ångerrätt".
Där fick jag snabbt scvar, samma dag, jag lovades retur av ca 600 kr inom 2 - 4 dagar.
Efter en vecka inga pengar insatta på kontot.

sån här skit vill man helt enkelt inte ha med att göra. Inget stämmer, bara svammel och brutet löfte.
dessutom ett virrvarr med 3 - 4 företagsnamn, det var "autodoc" som svarade.
Inget av dessa finns reggade på bolagsverket.
Inte mycket att göra antar jag, man är blåst.
Tur att det inte var ett större belopp.
Vad tror ni andra?

köpte framvagnsdelar till min d5 då jämförde jag.. jag fick 2länkarmar inre och yttre styrleder och spindeled till båda sidorna för samma pris som en länkarm på biltema  så det är rejäl skillnad om man är dukitg på att jämföra priser

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
spillolja
26 november 2019 · 4 014 Inlägg

jag får  access denied  när jag går till  https://autopartsmarket.eu/  kanske är dom uppslukade av trodo

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
jaka54
26 november 2019 · 5 680 Inlägg

Hej!
Det var som fan! Märkte samma sak när jag sökte på dem!

caromania Forummoderator
26 november 2019 · 9 296 Inlägg

Eftersom jag kör engelskt och japanskt så behöver jag inga reservdelar.

big_smile

Nä, men antingen blir det Rover originaldelar från Rimmerbrothers i England men det inhandlas även en del på eBay, och då framförallt via co.uk. Annat småskräp inhandlas där det är närmast om jag vill ha det ”nu”.  Men nix, aldrig några andra handlare. Men med det sagt så har jag faktiskt beställt extremt få slitage- /reservdelar de senaste 5-10 åren.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang