Hur byter man en drivaxel på en Volvo s80 -00?

jespej
10 mars 2019 · 48 Inlägg

Hallå, behöver hjälp och råd över att byta drivaxel på en Volvo s80-00, gärna steg för steg hur jag tar bort den och monterar den nya!




Redigerade rubriken en aning.

Med vänlig hälsning mod

Volvo V70 "Jespejs" (2006)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
10 mars 2019 · 4 917 Inlägg

"Front wheel driveaxle replacement Volvo s80" på tuben och du är där..smile
Jag ska själv byta enbart knuten på min lilla riskokare,  men jag väntar lite tills det blir åtminstone en 15 grader..
Man får hoppas att det BARA är till att slå av den med en grövre hammare för jag är liksom inte pigg på att lämna in den och bli rånad..

Senast redigerat av _- (10 mars 2019)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
jespej
11 mars 2019 · 48 Inlägg

_- skrev:
"Front wheel driveaxle replacement Volvo s80" på tuben och du är där..smile
Jag ska själv byta enbart knuten på min lilla riskokare,  men jag väntar lite tills det blir åtminstone en 15 grader..
Man får hoppas att det BARA är till att slå av den med en grövre hammare för jag är liksom inte pigg på att lämna in den och bli rånad..

Okej, tack! Vet du om de är skillnad på manuell och automat när de är till vänstersidan? (Förarsidan)

Volvo V70 "Jespejs" (2006)
zzr94092
11 mars 2019 · 4 385 Inlägg

Är det inte bara att kolla på nån sida för bildelar? Man/Aut. Frågar man så får man olika svar! Så gör som jag skrev för att vara på säkra sidan.

Christian S
12 mars 2019 · 4 816 Inlägg

jespej skrev:

_- skrev:
"Front wheel driveaxle replacement Volvo s80" på tuben och du är där..smile
Jag ska själv byta enbart knuten på min lilla riskokare,  men jag väntar lite tills det blir åtminstone en 15 grader..
Man får hoppas att det BARA är till att slå av den med en grövre hammare för jag är liksom inte pigg på att lämna in den och bli rånad..

Okej, tack! Vet du om de är skillnad på manuell och automat när de är till vänstersidan? (Förarsidan)

det är olika drivaxlar på manuell och automat men förfarande för att byta är samma.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
jespej
15 mars 2019 · 48 Inlägg

Christian S skrev:

jespej skrev:

_- skrev:
"Front wheel driveaxle replacement Volvo s80" på tuben och du är där..smile
Jag ska själv byta enbart knuten på min lilla riskokare,  men jag väntar lite tills det blir åtminstone en 15 grader..
Man får hoppas att det BARA är till att slå av den med en grövre hammare för jag är liksom inte pigg på att lämna in den och bli rånad..

Okej, tack! Vet du om de är skillnad på manuell och automat när de är till vänstersidan? (Förarsidan)

det är olika drivaxlar på manuell och automat men förfarande för att byta är samma.

Okej tack, olika på 2,4 och turbo eller är de samma axel?

Volvo V70 "Jespejs" (2006)
zzr94092
15 mars 2019 · 4 385 Inlägg

Är det inte enklare att bara söka på regn n:r med och utan turbo? Vi vet ju inte ens vad du har för motor, 5 eller sex cylinders?

Christian S
16 mars 2019 · 4 816 Inlägg

jespej skrev:

Christian S skrev:

jespej skrev:
Okej, tack! Vet du om de är skillnad på manuell och automat när de är till vänstersidan? (Förarsidan)

det är olika drivaxlar på manuell och automat men förfarande för att byta är samma.

Okej tack, olika på 2,4 och turbo eller är de samma axel?

det sitter olika på sug och turbomotor, dom till sug är klenare.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
jespej
16 mars 2019 · 48 Inlägg

Christian S skrev:

jespej skrev:

Christian S skrev:

det är olika drivaxlar på manuell och automat men förfarande för att byta är samma.

Okej tack, olika på 2,4 och turbo eller är de samma axel?

det sitter olika på sug och turbomotor, dom till sug är klenare.

Okej så en drivaxel ifrån en V70 2,4t tex funkar inte på en s80-00 140 hästarna?

Volvo V70 "Jespejs" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang