Carfax vs car.info/

torsen
15 mars 2019 · 7 198 Inlägg

Har aldrig varit inne på Carfax, därför undrar jag om Carfax redovisar krockreparationer - viltkollisioner t ex, som föranleder åtgärd på av försäkringsbolaget anvisad skadeverkstad.
car.info/ har många uppgifter, men inte eventuella krockskadereparationer!
Biluppgifter.se redovisar inte heller eventuella krockskadereparationer.

Finns det någonstans man kan finna om bilen man söker på har varit föremål för skadereparation som ersatts av försäkringsbolag eller privatperson?

M123
15 mars 2019 · 962 Inlägg

Bilar jag sökt på och då är väl det uteslutande amerikanska bilar jag kollat så är informationen genom Carfax här i Europa väldigt torftigt mot det som man ser i Staterna, då även menat på samma bil.
Dessvärre är dom experter i Sverige att förstöra hela Chassinummer och kortar av dessa som det passar. Ställer till det en aning om man inte har full koll hur dom är uppbyggda.

Skador sen finns ju bara med så länge man rapporterat detta, så är nog mycket som händer som finns som mörkertal.

Om jag ska lägga in personlig värdering så fiffel med mätarställning är ju avsevärt lättare att se på Carfax än dom där andra skitsidorna som bara damsuger internet som parasiter för att sen lägga upp stalkermaterial till allas förtret.
Se fler fordon på adressen eller vad fan det brukar stå, detta som i sin tur kan göra vem som helst billös när som helst.

Senast redigerat av M123 (15 mars 2019)

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang