Gasproblem 740 GLE -87 (b230e)

Railmoose
16 mars 2019 · 5 Inlägg

Hej gott folk!

Jag håller på att fixa med bilen och har bland annat tagit lös gasreglaget. Jag har alltså helt demonterat det från insuget (svanhalsen i gjutjärn). När jag skulle montera ihop gasreglaget igen så fick jag alla delar på plats, men det uppstår problem tyvärr.

För det första så kan inte bilen gå på tomgång utan gashjälp, men det torde vara enkelt att åtgärda. För det andra så får jag liksom ingen bra respons när jag gasar. Det är som att gasreglaget inte fjädrar tillbaka tillräckligt mycket. När jag ger gas så är det knappt något motstånd utan det är som att skära med en varm kniv i smör och motorn blir såklart påverkad och rusar upp i varv vid minsta dutt på gasen. Så fort jag släpper lite på gasen så rusar den lika fort ner i varv. Det är liksom svårt att hålla jämn gas om jag säger det enkelt.

Uppenbarligen så har jag gjort något galet vid monteringen och jag behöver hjälp med att montera gasreglaget ordentligt. Finns det någon vänlig själ som vill hjälpa mig? sad Jag har sökt både på svenska och engelska men hittar ingen guide eller hjälp med detta problem.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang