Trim Audi A4

Hampuskw
18 mars 2019 · 2 Inlägg

Hejsan Alla på Garaget! big_smile

Jag har en Audi A4 2.0Ts 220hk 2007.
Jag går i trimningstankar och det jag har tänkt köpa är 3 tums DP med racekat och sen 2.5 efter det.
Men då är frågan har kollat runt på flera leverantörer av chiptrim men har inte hittat ett enda Stage 3 chipp till min modell?  Tror ni det räcker med ett stage 2?

Mvh smile

it_mutt Avstängd
18 mars 2019 · 10 388 Inlägg

Hampuskw skrev:
Hejsan Alla på Garaget! big_smile

Jag har en Audi A4 2.0Ts 220hk 2007.
Jag går i trimningstankar och det jag har tänkt köpa är 3 tums DP med racekat och sen 2.5 efter det.
Men då är frågan har kollat runt på flera leverantörer av chiptrim men har inte hittat ett enda Stage 3 chipp till min modell?  Tror ni det räcker med ett stage 2?

Mvh smile

Och vilken högtryckspump, spridare, bränsletrycksventil och intercooler hade du tänkt dig då?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Hampuskw
18 mars 2019 · 2 Inlägg

it_mutt skrev:

Hampuskw skrev:
Hejsan Alla på Garaget! big_smile

Jag har en Audi A4 2.0Ts 220hk 2007.
Jag går i trimningstankar och det jag har tänkt köpa är 3 tums DP med racekat och sen 2.5 efter det.
Men då är frågan har kollat runt på flera leverantörer av chiptrim men har inte hittat ett enda Stage 3 chipp till min modell?  Tror ni det räcker med ett stage 2?

Mvh smile

Och vilken högtryckspump, spridare, bränsletrycksventil och intercooler hade du tänkt dig då?

Jag har inte hunnit så långt än faktist!
Har tänkt börja med chipp + avgas men enligt bsr så ska det vara stage 3 till det?är lite dålig på dom olika stegen:)

Senast redigerat av Hampuskw (18 mars 2019)

Cassius Hobbymekaniker
20 mars 2019 · 470 Inlägg

Du kan ta ut 250-260 häst innan du behöver en högtryckspump med mer flöde. i.o.m den bör man också gå upp på de andra sakerna som it mutt nämnde.

Väl där är en ren mappning de bästa alternativet, inte en chipning smile

1976 Kadett C, V8
1991 Audi V8, RS4 motor
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Opel Kadett C Pro Retro "Patinaräsern" (1976)
Greenhorn
20 mars 2019 · 399 Inlägg

Glöm inte bort kopplingen, även den måste bytas ut.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang