Någon som arbetar för SKILL bemanning?

Avresto
25 mars 2019 · 202 Inlägg

Hej,

Finns det någon som arbetar för SKILL bemanning och kan berätta sina erfarenheter om dessa i Linköping eller Norrköping?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
25 mars 2019 · 17 379 Inlägg

Ingen aning men har inte du en fast tjänst på ett annat bemanningsföretag? Man lämnar ogärna en fast tjänst utan synnerliga skäl.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Avresto
25 mars 2019 · 202 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Ingen aning men har inte du en fast tjänst på ett annat bemanningsföretag? Man lämnar ogärna en fast tjänst utan synnerliga skäl.

Jag lämnade då uppdraget jag var på började med 3 skift och jag fixar inte nattveckorna och de hade inga andra uppdrag utom packare på slakteri.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
25 mars 2019 · 17 379 Inlägg

Avresto skrev:

Hybrid_ skrev:
Ingen aning men har inte du en fast tjänst på ett annat bemanningsföretag? Man lämnar ogärna en fast tjänst utan synnerliga skäl.

Jag lämnade då uppdraget jag var på började med 3 skift och jag fixar inte nattveckorna och de hade inga andra uppdrag utom packare på slakteri.

Du sa upp dig alltså? Då är det väl bara att ta tjänsten? Du har ju inget att förlora?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Avresto
25 mars 2019 · 202 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Avresto skrev:

Hybrid_ skrev:
Ingen aning men har inte du en fast tjänst på ett annat bemanningsföretag? Man lämnar ogärna en fast tjänst utan synnerliga skäl.

Jag lämnade då uppdraget jag var på började med 3 skift och jag fixar inte nattveckorna och de hade inga andra uppdrag utom packare på slakteri.

Du sa upp dig alltså? Då är det väl bara att ta tjänsten? Du har ju inget att förlora?

Stämmer men ångrar det nu ☹
Det tråkiga är att jag har ca 5 mils resväg till jobbet.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
25 mars 2019 · 17 379 Inlägg

Tyvärr lite sent och ångra sig kanske... Du och din chef var väl inte goda vänner om inte jag minns fel.

5 mil till jobbet är väl ingen katastrof. Det beror lite på vad det är för väg. Landsväg utan köer? Tät trafik som tar tid? Sen beror det även på vad du kör för bil. Är det en gammal burk som du inte litar på blir det jobbigt då då måste köpa ny bil och om du har råd med det?

Är du medlem i någon A-kassa och har rätt till ersättning? Eftersom du sa upp dig själv blir det 45 dagars spärrtid då du inte får någon ersättning alls.

Är du inte med i A-kassan så beror det på hur du bor? Hemma hos föräldrar eller egen lägenhet? Är det det sistnämnda så sitter du väl rejält i skiten.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
fish Allfixare
26 mars 2019 · 1 475 Inlägg

Trodde det här va ett bilforum jag... Börjar likna mer "Råd om Avrestos arbetsproblem" Tycker det är nya trådar om detta var och varannan dag.

Edit: 20 trådar om Avrestos jobb/lön/uppsägningar sedan 8 december.

Senast redigerat av fish (26 mars 2019)

Presidento Of World
26 mars 2019 · 3 306 Inlägg

fish skrev:
Trodde det här va ett bilforum jag... Börjar likna mer "Råd om Avrestos arbetsproblem" Tycker det är nya trådar om detta var och varannan dag.

Edit: 20 trådar om Avrestos jobb/lön/uppsägningar sedan 8 december.

Ptjaa lite nytt skadar inte, det är typ 100 nya trådar om dagen med samma jäkla tråkiga innehåll. "läs ut felkoder" "min 740 känns slö" osv ja du förstår.

Jag gillar är det lite förändringar iaf smile

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
LocKtar Herr
26 mars 2019 · 1 722 Inlägg

Han får fan inte sluta uppdatera oss om hur det går för han nu! Bara reklam och trötta dokusåpor på tv endå.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
torsen
26 mars 2019 · 7 198 Inlägg

Tydligen väcker tråden intresse, eftersom även jag halkade in.

viccoA
26 mars 2019 · 3 109 Inlägg

Ett gott råd.

Ta jobbet. Visa framfötterna. Jobba hårt. Gnäll inte. Var smidig i kontakterna med chefen. Utstråla "Can do" attityd. Trivs du inte, visa det inte. Sök istället en annan tjänst. Säg inte upp dig från det jobb du har förrän allt är klart med det nya. Lämna med ett leende på läpparna. Se till att alla runt omkring dig har varit nöjda med dig, din punktlighet, prestation och attityd till ditt jobb.

Janneutanb
26 mars 2019 · 7 267 Inlägg

viccoA skrev:
Ett gott råd.

Ta jobbet. Visa framfötterna. Jobba hårt. Gnäll inte. Var smidig i kontakterna med chefen. Utstråla "Can do" attityd. Trivs du inte, visa det inte. Sök istället en annan tjänst. Säg inte upp dig från det jobb du har förrän allt är klart med det nya. Lämna med ett leende på läpparna. Se till att alla runt omkring dig har varit nöjda med dig, din punktlighet, prestation och attityd till ditt jobb.

Så har jag alltid gjort.
Har aldrig haft en arbetsgivare som varit missnöjd och har blivit erbjuden att komma tillbaka flertal gånger till olika arbetsgivare.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
26 mars 2019 · 17 379 Inlägg

Tråden bryter inte på något sätt Garagets regler

Undrar var Avresto tog vägen? Söker jobb eller?
PS: Min 740 är lite trött...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
M123
26 mars 2019 · 962 Inlägg

viccoA skrev:
Ett gott råd.

Ta jobbet. Visa framfötterna. Jobba hårt. Gnäll inte. Var smidig i kontakterna med chefen. Utstråla "Can do" attityd. Trivs du inte, visa det inte. Sök istället en annan tjänst. Säg inte upp dig från det jobb du har förrän allt är klart med det nya. Lämna med ett leende på läpparna. Se till att alla runt omkring dig har varit nöjda med dig, din punktlighet, prestation och attityd till ditt jobb.

Att knyta handen i fickan eller bita sig i läppen kontaminerar bara arbetsmarknaden för arbetstagarna, var stolt och rakryggad, kryp inte är ett måtto fler bör begagna.
Det du lägger fram spelar bara arbetsgivarna i händerna och ett ypperligt bra sätt att hålla nere både arbetarna på golvet vid anklarna och lönerna lika låga.

Ärlighet vinner man på.

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Slim
26 mars 2019 · 340 Inlägg

M123 skrev:

viccoA skrev:
Ett gott råd.

Ta jobbet. Visa framfötterna. Jobba hårt. Gnäll inte. Var smidig i kontakterna med chefen. Utstråla "Can do" attityd. Trivs du inte, visa det inte. Sök istället en annan tjänst. Säg inte upp dig från det jobb du har förrän allt är klart med det nya. Lämna med ett leende på läpparna. Se till att alla runt omkring dig har varit nöjda med dig, din punktlighet, prestation och attityd till ditt jobb.

Att knyta handen i fickan eller bita sig i läppen kontaminerar bara arbetsmarknaden för arbetstagarna, var stolt och rakryggad, kryp inte är ett måtto fler bör begagna.
Det du lägger fram spelar bara arbetsgivarna i händerna och ett ypperligt bra sätt att hålla nere både arbetarna på golvet vid anklarna och lönerna lika låga.

Ärlighet vinner man på.

Arbetsplatsen finns inte till för arbetstagarna. I stora drag är arbetet vad det är och passar det inte kan man söka ett nytt arbete. Det finns många som inte trivs och vill att arbetet skall förändras, men det är fortfarande samma jobb de sökte till från början.

Jag är av åsikten att man som arbetsgivare skall göra det man kan för att arbetstagarna skall ha det bra, men som motprestation kan man också förvänta sig att de gör sitt bästa. Man får ju lön så att säga...

De som visar framfötterna och lägger manken till brukar i slutändan trivas bättre och såklart få bättre utveckling både i lön och arbetsuppgifter. För vem vill satsa på den som gnäller och inte köper förutsättningarna...

Det handlar ofta om att man måste prestera för att få nåt extra, inte tvärt om...

Avresto
26 mars 2019 · 202 Inlägg

Hej alla som har saknat mig big_smile

Jag har vägrat vika mig och genom det fått bättre arbetstider som passar mig bättre.

Dock har jag ett jobb erbjudande på Dialect som känns roligare och där blir jag anställd direkt av företaget än som nu inhyrd på en industri.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
26 mars 2019 · 17 379 Inlägg

Avresto skrev:
Hej alla som har saknat mig big_smile

Jag har vägrat vika mig och genom det fått bättre arbetstider som passar mig bättre.

Dock har jag ett jobb erbjudande på Dialect som känns roligare och där blir jag anställd direkt av företaget än som nu inhyrd på en industri.

Hm, hur gammal är du egentligen? Av stavning att döma är du inte 20 år men heller inte 30?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Avresto
26 mars 2019 · 202 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Avresto skrev:
Hej alla som har saknat mig big_smile

Jag har vägrat vika mig och genom det fått bättre arbetstider som passar mig bättre.

Dock har jag ett jobb erbjudande på Dialect som känns roligare och där blir jag anställd direkt av företaget än som nu inhyrd på en industri.

Hm, hur gammal är du egentligen? Av stavning att döma är du inte 20 år men heller inte 30?

30+ men mobilen stavar som den vill

M123
26 mars 2019 · 962 Inlägg

Slim skrev:

M123 skrev:

viccoA skrev:
Ett gott råd.

Ta jobbet. Visa framfötterna. Jobba hårt. Gnäll inte. Var smidig i kontakterna med chefen. Utstråla "Can do" attityd. Trivs du inte, visa det inte. Sök istället en annan tjänst. Säg inte upp dig från det jobb du har förrän allt är klart med det nya. Lämna med ett leende på läpparna. Se till att alla runt omkring dig har varit nöjda med dig, din punktlighet, prestation och attityd till ditt jobb.

Att knyta handen i fickan eller bita sig i läppen kontaminerar bara arbetsmarknaden för arbetstagarna, var stolt och rakryggad, kryp inte är ett måtto fler bör begagna.
Det du lägger fram spelar bara arbetsgivarna i händerna och ett ypperligt bra sätt att hålla nere både arbetarna på golvet vid anklarna och lönerna lika låga.

Ärlighet vinner man på.

Arbetsplatsen finns inte till för arbetstagarna. I stora drag är arbetet vad det är och passar det inte kan man söka ett nytt arbete. Det finns många som inte trivs och vill att arbetet skall förändras, men det är fortfarande samma jobb de sökte till från början.

Jag är av åsikten att man som arbetsgivare skall göra det man kan för att arbetstagarna skall ha det bra, men som motprestation kan man också förvänta sig att de gör sitt bästa. Man får ju lön så att säga...

De som visar framfötterna och lägger manken till brukar i slutändan trivas bättre och såklart få bättre utveckling både i lön och arbetsuppgifter. För vem vill satsa på den som gnäller och inte köper förutsättningarna...

Det handlar ofta om att man måste prestera för att få nåt extra, inte tvärt om...

Hönan eller ägget.
Utan arbetare skulle inte heller en arbetsplats kunna producera, dock finns arbetsplatser för att det finns kunder till det man producerar.

Du kan nog mer se arbetsgivare som parasiter som lev på människor i båda ändarna av en produktion, möjligen att det finns symbios där mellan arbetsgivare och tagare samt köpare men här är det ingen som gör något gratis och sällan frivilligt. Ska man ha ut något får man inte bara ge utan att även ställa motkrav.

Men jag blir inte alls förvånad att just bruksandan ligger som medspelare i ekvationen att vår tillväxt i landet stannat på 1% nu under en lång tid och inte den där sunda 2% som sig bör för ett välmående land.

Med det menar jag att lönerna behöver upp för att få pengar i rullning och då lär man sluta bita sig i läppen och släppa den där bruksandan att man sväljer allt för att en arbetsplats inte är där för oss arbetare.

Så vidhåller man ska stå rakryggad och absolut göra sig hörd och inte krypa in i skalet.

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Utmarks-Loke
26 mars 2019 · 5 809 Inlägg

Hybrid_ skrev:
PS: Min 740 är lite trött...

Bra, då vet du att den går som den skall.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang