Styrbox chrysler 300c

Nilsson10
27 mars 2019 · 313 Inlägg

Hjälp!! Har problem med min styrbox! Har lämnat in den till en bilelektriker men han säger att han inte kan komma in i boxen och vet inte hur han ska göra!

Nån som vet av vilka som kan fixa boxar till chrysler?

MercedesJonnie
27 mars 2019 · 3 268 Inlägg

vad är problemet med styrboxen och vilken styrbox gäller det?

Nilsson10
27 mars 2019 · 313 Inlägg

JonnieLahti skrev:
vad är problemet med styrboxen och vilken styrbox gäller det?

(Ecu) bilen stänger av sig efter att den vare igång i typ 20min och sen när man startar den igen så går han dåligt och alla lampor som kan lysa lyser! Men när den stått i 10min och man startar han så är de inge felkoden och han går som en klocka!

clabbe14
27 mars 2019 · 76 Inlägg

Vet inte om http://innosund.com/repair/
kan hjälpa dig. Kan vara värt att kolla. /Hälsningar Claes

MercedesJonnie
27 mars 2019 · 3 268 Inlägg

Börja med att nollställa styrenheten;

1. Vrid tändningsnyckeln till tändningsläget (inte start).
2. Tryck gaspedalen ända ned och håll den nere i fem sekunder.
3. Vrid nyckeln till läge "Av" (ta inte bort nyckeln) och släpp sedan gaspedalen.
4. Vänta minst två minuter för att ECU ska återställas.

Sen kan du pröva att starta bilen och se om detta hjälpte.

Nilsson10
27 mars 2019 · 313 Inlägg

clabbe14 skrev:
Vet inte om http://innosund.com/repair/
kan hjälpa dig. Kan vara värt att kolla. /Hälsningar Claes

Tack ska kika med dom! 😊

Nilsson10
27 mars 2019 · 313 Inlägg

JonnieLahti skrev:
Börja med att nollställa styrenheten;

1. Vrid tändningsnyckeln till tändningsläget (inte start).
2. Tryck gaspedalen ända ned och håll den nere i fem sekunder.
3. Vrid nyckeln till läge "Av" (ta inte bort nyckeln) och släpp sedan gaspedalen.
4. Vänta minst två minuter för att ECU ska återställas.

Sen kan du pröva att starta bilen och se om detta hjälpte.

De är inte ens lönt att testa när boxen är trasig! Standard fel på dom!

MercedesJonnie
27 mars 2019 · 3 268 Inlägg

du kan ju alltid köpa en beg. box på bildelsbasen och pröva, alternativt kolla med autoel i gulländet, dem är duktiga smile

Nilsson10
27 mars 2019 · 313 Inlägg

JonnieLahti skrev:
du kan ju alltid köpa en beg. box på bildelsbasen och pröva, alternativt kolla med autoel i gulländet, dem är duktiga smile

Har lämnat in boxen till hk Tech i Övik och han är vell den som ska vara bäst här men han kan inte komma in i boxen! Har en begangnad men han måste klona över från original boxen, fast de är svårt nä han inte kommer in i den

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 mars 2019 · 17 376 Inlägg

Hade ett liknande fel. Den kunde inte lagas av vår lokala Toyotaverkstad utan blev bärgad till en Chryslerverkstad. Boxen byttes på garanti så inga kostnader för oss. Det blev byte av ECM och någon BCM som styr ljuset.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Nilsson10
27 mars 2019 · 313 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Hade ett liknande fel. Den kunde inte lagas av vår lokala Toyotaverkstad utan blev bärgad till en Chryslerverkstad. Boxen byttes på garanti så inga kostnader för oss. Det blev byte av ECM och någon BCM som styr ljuset.

Jaså? Vad heter den verkstaden då?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 mars 2019 · 17 376 Inlägg

Nilsson10 skrev:

Hybrid_ skrev:
Hade ett liknande fel. Den kunde inte lagas av vår lokala Toyotaverkstad utan blev bärgad till en Chryslerverkstad. Boxen byttes på garanti så inga kostnader för oss. Det blev byte av ECM och någon BCM som styr ljuset.

Jaså? Vad heter den verkstaden då?

Hedin bil, Göteborg

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Xptes
8 maj 2019 · 1 Inlägg

Hej. Har samma problem med min efter att ha gjort samma motorbyte, har du fått ordning på din?

Nilsson10
8 maj 2019 · 313 Inlägg

Xptes skrev:
Hej. Har samma problem med min efter att ha gjort samma motorbyte, har du fått ordning på din?

Tjena! Jajemen beställde en ny styrbox på eBay för 2600 som va färdig kodad för just min bil! Riktigt smidigt! Bara att plugga in och starta

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang