Volvo V70 D5 2005 Byta mätarhus ??

Lommen
28 mars 2019 · 273 Inlägg

Kan man byta till ett mätarhus som kommer från en lika årsmodell ? Eller blir det nåt som man måste typ programmera om eller så ? Är väl MY05 som är aktuellt för min bil antar jag...

Hittar man ett som gått ungefär lika som bilen så skulle det vara jätte smidigt att bara kunna byta och hoppas att informations displayen kommer fungera också.. den är trasig för nån orsak och hoppar bara igång nån enstaka gång.. 

Tacksam för svar..

Brådhis * Voff voff *
28 mars 2019 · 10 244 Inlägg

05-08 kan du använda hur du vill om jag minns rätt. Det var på 00-04 som det var känsligt med vilket du valde.

På nyare V70 (efter 08) visas det högsta miltalet (antingen bilens eller mätarhusets) när man byter mätarhus. Har för mig det var samma sak på V70N.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Lommen
29 mars 2019 · 273 Inlägg

Jasså man kan alltså byta då på min 2005... det låter ju minst sagt intressant eftersom jag verkligen vill att info displayen ska fungera, jag ska åka till skroten o be om att få låna ett mätarhus och se vad som händer, funkar det så kanske det blir enklast att bara köpa ett annat fungerande begagnat..

Growe Fri fart för ett fritt folk!
29 mars 2019 · 13 673 Inlägg

Brådhis skrev:
05-08 kan du använda hur du vill om jag minns rätt. Det var på 00-04 som det var känsligt med vilket du valde.

På nyare V70 (efter 08) visas det högsta miltalet (antingen bilens eller mätarhusets) när man byter mätarhus. Har för mig det var samma sak på V70N.

//Brådhis

ja det är en liten spännande bieffekt av att byta mätarhuset.. samma på psa bilar..  köper ett nytt mätarhus och monterar in i bilen och bam har bilen gått 45K ;-)      gäller att tänka sig för både en och 2gånger när man byter mätarhus i alla moderna skitbilar..

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang