Skärmbreddare

Calle_HB
31 mars 2019 · 20 Inlägg

Hejsan!

Har precis köpa mig en nya bil som har ganska breda skärmbreddare.
Men då jag inte tycker dom ser bra ut och dom är gjorda i något gummi plast material, skulle jag vilja byta ut dom glasfiber skärmar. Men med tanke på att dom är så breda (har inte mätt än hur breda dom är) tror jag att de är lättare att göra egna. Men då jag inte kan göra sånt undrar jag om den finns någon här eller någon som vet någon som kan de.

Jag har också en ganska stor fake kolfiberläp i fram på bilen också. Skulle vilja ha i kolfiber också, så om de finns någon som kan göra de också så hör av er.

Mvh Calle

torsen
31 mars 2019 · 7 201 Inlägg

Vad för bil?
Gärna bild!

Calle_HB
4 april 2019 · 20 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182638/182638-a51505afeba5e0fc26cd41a1510647da.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182638/182638-72a658eb70e7ac6263882d45e5098b82.jpg

granadadr
5 april 2019 · 7 269 Inlägg

hmm ,, iom att dem är skruvade så får du räkna med mkt pengar att återställa den,,  meo ta bort breddarna, slipa ner svetsa spackla och lacka,, meo mkt dyrt,, ,, synd att du redan köpt bilen,, hoppas den var mkt billig

Senast redigerat av granadadr (5 april 2019)

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Utmarks-Loke
5 april 2019 · 5 814 Inlägg

Och hur rullar den där på vägen? Den borde ha massiva spacers för att få ut hjulen så långt, det är ju bara att jämföra hjulvinklarna bak och fram så ser man att det inte är bra. Kan bli svårt att komma igenom besiktningen med det där.

Calle_HB
5 april 2019 · 20 Inlägg

granadadr skrev:
hmm ,, iom att dem är skruvade så får du räkna med mkt pengar att återställa den,,  meo ta bort breddarna, slipa ner svetsa spackla och lacka,, meo mkt dyrt,, ,, synd att du redan köpt bilen,, hoppas den var mkt billig

Hehe tror du kanske missuppfattade mig lite. Vill inte återställa den, jag vill ha nya breddare i t.ex glasfiber. Tycker inte dom som sitter på är tillräckligt snygga.

Calle_HB
5 april 2019 · 20 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Och hur rullar den där på vägen? Den borde ha massiva spacers för att få ut hjulen så långt, det är ju bara att jämföra hjulvinklarna bak och fram så ser man att det inte är bra. Kan bli svårt att komma igenom besiktningen med det där.

Den går faktiskt väldigt fint på vägen, den spåra lite, men inget allvarligt. De sitter 40mm spacers i fram och i bak tror jag att de är 40mm kanske 45mm. Är lite osäker, ska mäta idag. Varför den har sån hjulvinkel på bilden är för att jag hade höjt den mer i fram, då de var första gången jag körde bilen. Kan lägga upp en bild på den när den är sänkt.

Bilen är besiktad som den står. Allt på den är "lagligt" hehe.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang