Steve98 skrev:
CrazyBone skrev:
Steve98 skrev:
Hej!
Har en Kia Sportage 1.7 CRDi från 2011 i torsdags servade jag bilen på jobbet och bytt olja och filter, luftfilter, kupéfilter och bränslefilter. Jag pumpade fram bränsle till filtret med handpumpen tills tills det kom ut från slang anslutningen som går till railen. Och sen satte jag på slangen och pumpade tills handpumpen blev hård. Efter det så blev bilen orkeslös och vill inte varva över 3000 varv. Stänger jag av motorn och startar så blir det normalt en liten stund och sen samma sak händer. Och igår så tändes motorlampan och bilen började hacka mellan 1500 och 2000 varv ibland. Har det hänt er någon gång? Hur har ni löst det och hur ska jag göra nu då? Jag blev jätte besviken på det faktiskt för i övrigt är jag så otroligt nöjd med bilen.
Väldigt tacksam för svar och tips!
Jag har haft samma symptom på min kia sportage 1,7 diesel. Då va de bränslefilter som va igen satt. Du byte ju din så de borde inte va det.
Har du monterat filtret rätt?
Jo det var ju jätte konstigt att det blev så. Ja, filtret satte jag exakt som den gamla satt. Bytte du filtret själv eller på verkstan?
De va verkstan som bytte. Jag hade garanti kvar.
De roliga är att jag hade samma symptom på kia ceed 1.6 diesel.
Då va de bränslefiltet oxå, de byte jag själv. När jag hade monterat ihop allt då handpumpade jag lite så de kom bränsle till filtret. Då körde jag på start några gånger då goppade bilen igång.
Fakta om Bilar
Förekommer endast i färgerna snorgrönt,grisrosa samt jungfruvit.
Världens största försäljare av bilar är överraskande varken GM, Ford eller Lada, utan en skygg herre från Trosa vid namn Ahlgren.