Finns inget chassinummer!?

Atraktor67
11 april 2019 · 7 Inlägg

Hej, jag har en a traktor (duett) från årsmodell 67, ska snart besikta den men har sett att chassinumret inte syns/eller finns. Vart någon stans sitter numret om det nu finns? Det finns en nummerplåt på höger sida i motorutrymmet men numret stämmer inte överens med chassinumret om jag söker på regnumert.

Ska jag behöva verkligen behöva göra en regbesiktning pågrund av detta? Har väntat i 1,5 år på att den ska blir klar för att gå igenom en kontrollbesiktning liksom..Tacksam för svar.

Senast redigerat av Atraktor67 (11 april 2019)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
11 april 2019 · 14 006 Inlägg

Atraktor67 skrev:
Hej, jag har en a traktor från årsmodell 67, ska snart besikta den men har sett att chassinumret inte syns/eller finns. Vart någon stans sitter numret om det nu finns? Det finns en nummerplåt på höger sida i motorutrymmet men numret stämmer inte överens med chassinumret om jag söker på regnumert.

Ska jag behöva verkligen behöva göra en regbesiktning pågrund av detta? Har väntat i 1,5 år på att den ska blir klar för att gå igenom en kontrollbesiktning liksom..Tacksam för svar.

Du kanske ska tala om vad det är för A-traktor så att du möjligen kan få hjälp.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Atraktor67
11 april 2019 · 7 Inlägg

En duett 67a

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
11 april 2019 · 14 006 Inlägg

Atraktor67 skrev:
En duett 67a

Hittade detta: http://volvopvlv.egetforum.se/chassinum … t2086.html
Eller: https://www.google.com/search?q=chassin … mp;bih=795

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (11 april 2019)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Atraktor67
11 april 2019 · 7 Inlägg

Tack, ska se efter!

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
11 april 2019 · 14 006 Inlägg

Låt oss få reda på om du hittar numret!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Atraktor67
11 april 2019 · 7 Inlägg

Jadå! Ska kolla det imorgon, annars återkommer jag

Brådhis * Voff voff *
12 april 2019 · 10 244 Inlägg

Atraktor67 skrev:
Det finns en nummerplåt på höger sida i motorutrymmet men numret stämmer inte överens med chassinumret om jag söker på regnumert.

Det är kanske något att forska lite i. Är bilen hopskarvad av flera fordon eller ligger det något annat bakom att chassinumret inte stämmer med regnumret...?

Om inte annat lär du ju få rejäla problem på besiktningen om du rullar in med skyltar som inte hör ihop med chassinumret.

Har du provat att se vilket fordon chassinumret hör ihop med?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Utmarks-Loke
12 april 2019 · 5 809 Inlägg

Den där skall du nog inte försöka besikta, den kan vara stulen eller mera sannolikt formellt skrotad. Det blir bara problem om myndigheterna får se det.

Atraktor67
13 april 2019 · 7 Inlägg

Det ser ut som vi har hittat chassinumret nu, man ser inte hela numret men dom siffrorna som man ser stämmer överens. Så nu är det dags och skrapa för att få fram numret.
Tack så mycket för alla tipsen!

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
13 april 2019 · 14 006 Inlägg

Atraktor67 skrev:
Det ser ut som vi har hittat chassinumret nu, man ser inte hela numret men dom siffrorna som man ser stämmer överens. Så nu är det dags och skrapa för att få fram numret.
Tack så mycket för alla tipsen!

På mina bilar så finns det VIN-nummer som innehåller 17 siffror men det är de sista 6, 8 eller 10 sista siffrorna som gäller. På mina jänkare är de sista 6 siffrorna som är ramnumret som det frågas efter. På Corvetten är det 10 siffror i ramen och ingen har klagat. På de andra 2 är hela den 17-siffriga VIN-koden instämplad. Så jag skulle vilja säga att de sista siffrorna är de viktigaste.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
zzr94092
13 april 2019 · 4 378 Inlägg

Till mig så sa dom på bilprovningen att jag skulle se till att få med alla 17 tecken,Camaro Iroc....

Aronson
14 april 2019 · 912 Inlägg

Duetten har bara ett chassinummer 5eller 6 siffror som är instansat,den är för gammal för att den ska ha ett långt VIN nummer

Volvo 780 bertone "GT-Vagnen B6304" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang