Kan denna bil varit krockad förut?

FakeNinja
13 april 2019 · 4 Inlägg

Hej,
Var idag och tittade på en Passat GT 2.0 TDI årsmodell 2016 och vid inspektion av motorutrymmet kunde jag se att det fanns någon plastigt/silikonaktigt material som såg ut att vara smetat på vad jag gissar skulle kunna vara en svetsskarvar. Detta såg jag i övre hörnen av motorutrymmet där plåten är synlig.

Tyvärr vad jag inte klok nog att ta en bild på det jag faktiskt såg, men ska titta på bilen igen imorgon.
Letade upp en bild på google och målade röda pilar där jag såg det jag misstänkte var "skarvar"

https://i.imgur.com/j5TGFBT.png

Hör detta till fabriksnya bilar eller ska man vara orolig för att sagda "smet" är ett rep jobb gjort i efterhand?

Tacksam för svar!

Senast redigerat av FakeNinja (13 april 2019)

Knugcab
13 april 2019 · 5 111 Inlägg

Jag har ingen aning om hur det ser ut på just en Passat, men generellt så är ju de flesta bilkarosser ändå hopskarvade av plåtbitar som på vissa ställen går omlott, och då kittas det för att få de punktsvetsade skarvarna täta, så det KAN mycket väl vara från fabrik. Men som sagt, har ingen koll på just Passaten så någon som vet hur det ser ut på dem får gärna svara.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
granadadr
13 april 2019 · 7 287 Inlägg

kan ju svara att generellt så har ALLA bilar karosserikit,,annars skulle dem rosta bort direkt,,  utan att sett bilen så tror jag att det är ok,, men kolla carfox ifall du är orolig

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
FakeNinja
13 april 2019 · 4 Inlägg

Knugcab skrev:
Jag har ingen aning om hur det ser ut på just en Passat, men generellt så är ju de flesta bilkarosser ändå hopskarvade av plåtbitar som på vissa ställen går omlott, och då kittas det för att få de punktsvetsade skarvarna täta, så det KAN mycket väl vara från fabrik. Men som sagt, har ingen koll på just Passaten så någon som vet hur det ser ut på dem får gärna svara.

Ja, hade gärna hört från någon som själv stuckit in huvudet under huven på en Passat för att bekräfta "stilen" detta gjorts på.

granadadr skrev:
kan ju svara att generellt så har ALLA bilar karosserikit,,annars skulle dem rosta bort direkt,,  utan att sett bilen så tror jag att det är ok,, men kolla carfox ifall du är orolig

Carfox rapporten är ren och fin, bilen hade gått som leasingbil 2016-2018 innan den köptes upp av bilhandlaren nu tidigt 2019. Första besiktningen är nu i juni (30-Jun-2019).

Finns egentligen inte mycket att oroa sig för än så länge utom just det lite märkliga klibbet som sagt.. Men är inte en professionell däcksparkare så vad vet jag smile

Senast redigerat av FakeNinja (13 april 2019)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang