Abs styrenhet på BMW

PatriciaBMW
15 april 2019 · 1 Inlägg

Jag har en BMW 1-serien 07 och har under en period haft lite problem med felkoder kring Abs. Jag provade den billigaste varianten utan att felsöka problemet till en början genom att byta abs sensorerna runt bilen. Detta gav tyvärr inget positivt resultat så jag bestämde mig för att lämna in bilen på verkstad. Det visade sig nu vara höger abs styrenhet som var trasig. Jag undrar om någon känner till något vanligt fel på just den modellen jag har kring styrenheten? Samt vad som vanligtvis går sönder i en abs styrenhet? Kommer den gå att laga eller bör man redan nu beställa en ny? Tack på förhand!

Senast redigerat av PatriciaBMW (15 april 2019)

clabbe14
15 april 2019 · 76 Inlägg

Du kan kolla med : http://innosund.com/repair/bmw/

Har inte anlitat dom själv, men det kanske någon annan här har gjort? /Hälsningar Claes

Janneutanb
15 april 2019 · 7 271 Inlägg

clabbe14 skrev:
Du kan kolla med : http://innosund.com/repair/bmw/

Har inte anlitat dom själv, men det kanske någon annan här har gjort? /Hälsningar Claes

Dom lagade en ABS enhet åt mig på min passat och det fungerade.

yannko
30 april 2019 · 1 Inlägg

Dear colleagues,

Greetings from France, we have been recently sending the ABS unit of our Skoda Superb mk1 for reparation at Innosund in Sweden. Unfortunately we have been absolutely unable to reach them to get further information about it. Phone lines always end up with voice mail only and we never get any answer on any of their email addresses. Does anybody know if the company is still working? This has been a month already since we sent our unit.

Thank you very much and greatly appreciate any information.

Sorry for below translation to Swedish through Google Translate.

------

Kära kollegor,

Hälsningar från Frankrike, vi har nyligen levererat ABS-enheten hos vår Skoda Superb mk1 för reparation på Innosund i Sverige. Våra telefonlinjer slutar alltid med röstbrevlåda och vi får aldrig svar på alla sina e-postadresser. Vet någon om företaget fortfarande arbetar? Det har varit en månad sedan vi skickade vår enhet.

Tack så mycket och uppskattar mycket information.

Tyvärr för under översättning till svenska via Google Translate.

Senast redigerat av yannko (30 april 2019)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang