Volvo 745 b230fk svårstartad och dålig gång

Volvo745lttatraktor
21 april 2019 · 40 Inlägg

Okej nu ska jag försöka Beskriva många Saker så man förstår Jag har då en 745 med en B230fk motor Som E trög Startad Man måste Köra på Bränslepumpen flera gånger Altså Vrida på Tändningen Flera gånger så pumpen Pumpar Några gånger för den Att ens Börja tända Tänker att jag Börjar där O läsa De problemet

Senast redigerat av Volvo745lttatraktor (22 april 2019)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 april 2019 · 17 380 Inlägg

Helt seriöst:

Det finns inte någon som begriper vad du skriver i dina inlägg. En mer korrekt svenska och kanske en ordföljd som folk kan läsa skulle nog underlätta. Då kanske du skulle få svar.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Xebers76
22 april 2019 · 2 250 Inlägg

Testa lossa returslangen från spridarbryggan och vinkla ner den i en burk eller liknande. Starta nu motorn och kolla så att det kommer bensin fri från luftbubblor. Det är inte helt ovanligt att tankarmaturen rostar vilket gör att bensinpumpen får med sig en massa luft.

caromania Forummoderator
11 maj 2019 · 9 296 Inlägg

Hej!
Jag har lagt märke till att du ofta startar en ny tråd som gäller samma problem. För enkelhetens skull så håller vi oss i den här tråden nu.
Mvh mod


Tillåt mig att inflika inlägg från de andra trådarna:

Mew skrev:
Original i motor? Hur mår LMM, lambdasond, tänddelar? LMM och lambdasond är rätt lätt att byta mellan din och en fungerande bil (med samma nummer på LMM!!) för att utesluta dessa. Har du kollat så du inte har läckage i avgas och insug?

Har du så du kan läsa ut felkoder på den?

zemet skrev:
Byt spridar relä. Funkar inte det kolla jordkabeln till spridarna. Är den hel så är det nog boxen som är sönder.

Volvo745lttatraktor skrev:

zemet skrev:
Byt spridar relä. Funkar inte det kolla jordkabeln till spridarna. Är den hel så är det nog boxen som är sönder.

hur kollar  jag jordningen

insidan skrev:
Jordnig kan man kolla genom att hålla ena instrumentanslutingen mot batteriets jord och den andra söker man med.
Man ställer in instrumentet på 200Ohm.
Visar den då 1, så har du 1 ohm till jord.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Mew
11 maj 2019 · 2 152 Inlägg

Xebers76 skrev:
Testa lossa returslangen från spridarbryggan och vinkla ner den i en burk eller liknande. Starta nu motorn och kolla så att det kommer bensin fri från luftbubblor. Det är inte helt ovanligt att tankarmaturen rostar vilket gör att bensinpumpen får med sig en massa luft.

Är det en original LTT, alltså en -96 eller nyare, så ska den ha en armatur i plast, men det är bra att kolla ändå. En skada i bränsleledningar kan också ge samma symptom.

Volvo745lttatraktor
12 maj 2019 · 40 Inlägg

Vill Veta en sak nutänder den om man Håller Växelspaken Åt ett håll E de ngn givare i lådorna eller något som Kan Bryta

caromania Forummoderator
12 maj 2019 · 9 296 Inlägg

Volvo745lttatraktor skrev:
Vill Veta en sak nutänder den om man Håller Växelspaken Åt ett håll E de ngn givare i lådorna eller något som Kan Bryta

Det låter jäkligt skumt!

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Volvo745lttatraktor
12 maj 2019 · 40 Inlägg

caromania skrev:

Volvo745lttatraktor skrev:
Vill Veta en sak nutänder den om man Håller Växelspaken Åt ett håll E de ngn givare i lådorna eller något som Kan Bryta

Det låter jäkligt skumt!

Aa De e ju det

Volvo745lttatraktor
13 maj 2019 · 40 Inlägg

Vi Gör det enkelt den tänder bara Men Startar ej Den får Bränsle Så Vad kan de va? Får gnista Också

caromania Forummoderator
13 maj 2019 · 9 296 Inlägg

Hur är det med gamla 745or, har de hallgivare etc? Eftersom det kommer fram soppa och gnista så lär det vara tändningsrelaterat. Står tändningen rätt?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Volvo745lttatraktor
13 maj 2019 · 40 Inlägg

caromania skrev:
Hur är det med gamla 745or, har de hallgivare etc? Eftersom det kommer fram soppa och gnista så lär det vara tändningsrelaterat. Står tändningen rätt?

Den har en svänghjulsgivare om de e den du menar☺️ Den Har jag bytta Så känns långsökt

Senast redigerat av Volvo745lttatraktor (13 maj 2019)

Volvo745lttatraktor
13 maj 2019 · 40 Inlägg

O tändingen är rätt

Volvo745lttatraktor
13 maj 2019 · 40 Inlägg

Börjar Bli lite trött på Bilen

Mack Forum- och sitemoderator
13 maj 2019 · 26 113 Inlägg

Volvo745lttatraktor skrev:
O tändingen är rätt

Fast, om den får bränsle, gnista, luft och tändningen står rätt så torde den väl i alla fall hoppa igång?
NÅT är fel.

Kruxet är att den där bilen verkar ha haft tidigare ägare som pillat hejvilt med allt, varför det är oerhört svårt att komma på vad som exakt är fel.
Har den datorboxar av något slag? Är väldigt dåligt kunnig när det kommer till 740.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Snurriis
13 maj 2019 · 761 Inlägg

Kolla satt inte det blir kortslutning!!! Eftersom du skriver att när du drar spaken åt ett håll så verkar det ju som att det är kortslutning någonstans...
Riv loss mattan i bilen samt panel runt om spaken och samt kolla kompen i motorn.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang