Köpråd: Audi s5 v8 ~ -10

dasboot
23 april 2019 · 441 Inlägg

Inte funderat på s5 3.0tfsi? V6 med kompressor som du väldigt enkelt passerar 400hk med lite motor optimering.

Janneutanb
23 april 2019 · 7 267 Inlägg

panda666 skrev:

Devarious skrev:

Mack855 skrev:
Inte menat drygt nu utan jag är förmodligen bara trög. Vad är det du vill veta mera specifikt?

Tack för alla svar!
Tänker mest oväntade kostnader kan man väl säga och vad folk har för synpunkter.

Jag har räknat att bilen kommer kosta mig per månad;
billån 2000kr
bensin 2000-2500kr?
Skatt ca. 350kr
helförsäkring 1000kr
Är det något jag missar? Exklusive om jag har otur.

Har räknat med min inkomst på ett ungefär att jag kommer kunna spara ca. 3000kr per månad.
Att köpa bostadsrätt lockar klart efter morsans tjat, men är sååå sjukt sugen på denna bil, ett plus i kanten att två vänner har exakt likadana. Men bostadsrätt är långt borta om man ska köpa en sån här bil smile

Din morsa har helt rätt i att *tjata om bostadsrätt* önskar att min morsa gjorde det också när ja va så ung, men ack så har ja inte köpt en bostadsrätt ännu, är på väg nu om några månader, vore jag du skulle ja först skaffa mig bostadsrätten först o sen bilen efter. Det är så mycket klokare att göra så, bilen kommer finnas kvar efter bostadsrätten, men svårt att spara ihop pengarna till bostadsrätt. Du kan ju köpa bilen precis efter du köpt en ny lya. Så tänker jag göra iaf, först boende och sen nån bil.

Fast i dagens läge kan det vara värt att vänta en stund på att köpa. Det är billigt att låna och folk handlar som om räntan aldrig kommer röra sig.
Håller man I pengarna i några år så när räntan stiger till en "normal" nivå kommer många tvingas sälja för dom inte har råd och priserna sjunker drastiskt.

Lite OT men jag ville bara flika in.
Däremot är jag helt inne på ditt spår också att faktiskt investera i ett boende tidigt i livet!

Senast redigerat av Janneutanb (23 april 2019)

Devarious
23 april 2019 · 12 Inlägg

caromania skrev:
Kan vi försöka undvika oljedebatten och hålla oss i närheten av topic?
Tack!

big_smile

Alame
28 juni 2020 · 1 Inlägg

Har en S5 till dig

Rickard-v
28 juni 2020 · 2 665 Inlägg

Alame skrev:
Har en S5 till dig

1 år gammal tråd.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
adnannn
17 september 2020 · 1 Inlägg

Alame skrev:
Har en S5 till dig

Intresserad!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang