Bromsrengöring - Eran erfarenhet av olika märken

Fishcken
24 april 2019 · 7 Inlägg

Våren är kommen och det är dags för lite bromsmek hemma i garaget. Men så snubblade jag över dilemmat att jag har slut på bromsrengöring. Och när man väl kollar runt vad de olika butikerna har att erbjuda kan man inte annat än att undra - vilken är egentligen den bästa?
Jag har själv inte testat så många olika märken/fabrikat av just bromsrengöring och därför tänkte jag vända mig hit och låta just dig berätta vilken din favorit är, och kanske en motivering till varför.

Ett fabrikat jag använt mig väldigt mycket av är Promeister som man kan hitta i vilken Mekonomen-butik som helst. Jag flyttade nyligen och tyvärr har min nya lokala Mekonomenbutik betydligt högre pris på Promeisters produkter jämfört med där jag bodde innan, därför är jag inte lika sugen på att köpa dem. I övrigt får jag säga att deras bromsrengöring fungerat riktigt bra för priset tycker jag.

Vad har ni för favoriter? Och är det någon som testat Biltemas bromsrengöring och kan berätta hur den fungerar?

Brådhis * Voff voff *
24 april 2019 · 10 275 Inlägg

Biltemas funkar fint. Använt den en hel del. Har inte märkt någon direkt skillnad mot andra märken.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
rcy
24 april 2019 · 1 705 Inlägg

Just bromsrengöring har jag aldrig märkt någon markant skillnad mellan olika märken faktiskt, så jag brukar bara köpa den som är billigast och det har funkat bra.
Jag tror senaste köpet var en kartong från Autodoc, innan dess var det Swedol.

Janneutanb
24 april 2019 · 7 271 Inlägg

Brådhis skrev:
Biltemas funkar fint. Använt den en hel del. Har inte märkt någon direkt skillnad mot andra märken.

//Brådhis

Jag tyckte biltemas var mycket sämre på att avdunsta och blir en pöl istället.
Däremot rengöringen var ganska så bra.

Visserligen var det ett par år sen jag använde den.

torsen
24 april 2019 · 7 230 Inlägg

Jag har både CRC och Valvoline bromsrengörning på hyllan i garaget.
Mycket effektiva och kan rekommenderas.
Biltemas har jag aldrig testat.

classexa
24 april 2019 · 193 Inlägg

Jag har alltid kört på Liqui Moly's. Fungerar alldeles utmärkt

zemet
25 april 2019 · 4 035 Inlägg

Jag har provat biltemas, tyckte verkligen den sög jämfört med promeister.

jag gick in till min lokala mekonomen butik och frågade vad jag kunde få för pris om jag köpte en hel kartong promeister.

Fick betala 30 kr/burken eller nåt sånt. Var betydligt billigare än biltemas iaf.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang