Vad kostar körskolebilar per mil?

d-b
28 april 2019 · 504 Inlägg

Jag ska hjälpa att ta körkort. Tiden kommer vara gratis men hon får betala för milen vi kör. Därför undrar jag om det finns någon schablon eller uppskattning kring vad milkostnaden är i körskola? Vi kommer kanske inte följa den normen exakt men det skulle kunna vara bra att ha som utgångspunkt när vi ska komma överens om pris.

candyweiss
28 april 2019 · 863 Inlägg

d-b skrev:
Jag ska hjälpa att ta körkort. Tiden kommer vara gratis men hon får betala för milen vi kör. Därför undrar jag om det finns någon schablon eller uppskattning kring vad milkostnaden är i körskola? Vi kommer kanske inte följa den normen exakt men det skulle kunna vara bra att ha som utgångspunkt när vi ska komma överens om pris.

Kanske denna sidan kan hjälpa dig lite? https://teknikensvarld.se/sa-mycket-kos … rbrukning/

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
d-b
28 april 2019 · 504 Inlägg

Tack, det var en bra artikel.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
28 april 2019 · 4 917 Inlägg

Hade det varit jag så hade hon bara behövt betala för soppan..
Men det är jag det..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
candyweiss
28 april 2019 · 863 Inlägg

_- skrev:
Hade det varit jag så hade hon bara behövt betala för soppan..
Men det är jag det..

Hade det varit jag hade hon fått betalt, ungefär 100kr/milen.

Vet du vem "hon" är och vilken relation de har till varandra? Nej just.

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
M123
29 april 2019 · 962 Inlägg

candyweiss skrev:

_- skrev:
Hade det varit jag så hade hon bara behövt betala för soppan..
Men det är jag det..

Hade det varit jag hade hon fått betalt, ungefär 100kr/milen.

Vet du vem "hon" är och vilken relation de har till varandra? Nej just.

Man kan åtminstone tänka sig att det är en person någon kan tänka sig hjälpa men inte vara så generös att man gör det helt gratis. Vad tror du har du några andra teorier?

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
candyweiss
29 april 2019 · 863 Inlägg

M123 skrev:

candyweiss skrev:

_- skrev:
Hade det varit jag så hade hon bara behövt betala för soppan..
Men det är jag det..

Hade det varit jag hade hon fått betalt, ungefär 100kr/milen.

Vet du vem "hon" är och vilken relation de har till varandra? Nej just.

Man kan åtminstone tänka sig att det är en person någon kan tänka sig hjälpa men inte vara så generös att man gör det helt gratis. Vad tror du har du några andra teorier?

Nej, exakt så tänker jag också, men tydligen inte _-

Senast redigerat av candyweiss (29 april 2019)

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
d-b
30 april 2019 · 504 Inlägg

_- skrev:
Hade det varit jag så hade hon bara behövt betala för soppan..
Men det är jag det..

Vad är det som är så unikt med soppan men som inte gäller däckslitage, spolarvätska osv osv? Enda skillnaden mellan soppa och däck är att man tankar var 50 mil men byter däck var 1500 mil (eller något sådant). Däckkostnaden blir inte lika påtaglig i vardagen men utöver det är det ju exakt samma sak.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
30 april 2019 · 4 917 Inlägg

Jag var tydligen alldeles FÖR generös..smile
Men det var ju en tjej..smile

Senast redigerat av _- (30 april 2019)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
pim_pim
30 april 2019 · 17 Inlägg

_- skrev:
Jag var tydligen alldeles FÖR generös..smile
Men det var ju en tjej..smile

Finns folk till allt. smile

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
30 april 2019 · 17 380 Inlägg

Om man ska öva parkering/start och stopp så blir milkostnad försumbar. Ska man öva Landsväg/motorväg drar den iväg. Antar att det blir övningskörning i privat regi? Har ni en bil med dubbelkommando eller är det en vanlig bil? (lustigt, jag monterade dubbelkommando på ett antal bilar förra veckan /:-)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
d-b
30 april 2019 · 504 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Om man ska öva parkering/start och stopp så blir milkostnad försumbar. Ska man öva Landsväg/motorväg drar den iväg. Antar att det blir övningskörning i privat regi? Har ni en bil med dubbelkommando eller är det en vanlig bil? (lustigt, jag monterade dubbelkommando på ett antal bilar förra veckan /:-)

Ja, och jag bjuder på min tid, det är väl gott nog. Fattar inte varför vuxna tjejer inte kan förväntas betala för sig.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
30 april 2019 · 17 380 Inlägg

d-b skrev:

Hybrid_ skrev:
Om man ska öva parkering/start och stopp så blir milkostnad försumbar. Ska man öva Landsväg/motorväg drar den iväg. Antar att det blir övningskörning i privat regi? Har ni en bil med dubbelkommando eller är det en vanlig bil? (lustigt, jag monterade dubbelkommando på ett antal bilar förra veckan /:-)

Ja, och jag bjuder på min tid, det är väl gott nog. Fattar inte varför vuxna tjejer inte kan förväntas betala för sig.

Klart de ska betala.

Vad har du för bil? Bensin/Diesel? Manuell/automat? Modell och märke?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
d-b
2 maj 2019 · 504 Inlägg

Hybrid_ skrev:

d-b skrev:

Hybrid_ skrev:
Om man ska öva parkering/start och stopp så blir milkostnad försumbar. Ska man öva Landsväg/motorväg drar den iväg. Antar att det blir övningskörning i privat regi? Har ni en bil med dubbelkommando eller är det en vanlig bil? (lustigt, jag monterade dubbelkommando på ett antal bilar förra veckan /:-)

Ja, och jag bjuder på min tid, det är väl gott nog. Fattar inte varför vuxna tjejer inte kan förväntas betala för sig.

Klart de ska betala.

Vad har du för bil? Bensin/Diesel? Manuell/automat? Modell och märke?

Kommer köra i min Mini Cooper S cab. Bensin, manuell.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang