855 säten i 945

TheXmeX99
2 maj 2019 · 19 Inlägg

Hejsan, tänkte kolla om här finns nån som har flyttat över 855 säten till en 945? smile
Posta jättegärna bilder o förklara hur ni gjort smile

Senast redigerat av TheXmeX99 (2 maj 2019)

Volvo 850 "Tysken" (1997)
Volvo XC70 "Ocean Race" (2012)
Volvo 945 "Ayra" (1991)
Steff240
2 maj 2019 · 1 018 Inlägg

Jag har satt i framsäten från en 850 i min 740. Jag vill bara ursäkta mig med att det här var nåt som gjordes i all hast en vardagskväll efter att originalsätena helt kollapsat, så det finns säkert bättre sätt att göra det på roll

Lite pill är det eftersom fästet på stolarna skiljer sig ganska mycket, så man får fundera litegrann för att få ihop det tongue jag hade dessutom inte tillgång till svets men det gick ändå roll

Jag gjorde som så att jag skruvade bort själva underredet på 850-stolen och placerade sen stolen på ett tomt underrede till 740in. Stolsramen i 850in är smalare än i 740 men med lämpliga distanser, i mitt fall 2 m16 muttrar per sida har jag för mig, så stämmer bredden perfekt. Sen fick jag borra nya hål på lämpliga ställen, för hålbilden stämmer naturligtvis inte. Jag fick  offra funktionen att kunna tilta framkanten på sätet så nu är det stelopererat men det funkar för mig cool

Baksätet vågar jag inte uttala mig om men jag misstänker att det inte är någonting som passar någonstans bilarna emellan...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang