Får ej i 5ans växel rav4 2004a

Stahre87
13 maj 2019 · 346 Inlägg

Vad heter verkstan i barkarby?

panda666
13 maj 2019 · 4 228 Inlägg

Stahre87 skrev:
Vad heter verkstan i barkarby?

https://www.xn--spngabilverkstad-eob.se/verkstad/

Spånga bilverkstad, dom finns vid veddestavägen, lycka till och iaf dom har alltid hjälpt mig o mina bekanta utan problem.

Djo
13 maj 2019 · 10 157 Inlägg

Aldrig hört om några växellåds problem på rav 4, oftast är det dock då föraren åker och håller i spaken när den kör dylika fel dyker upp.

en välskött rav 4 är skottsäker 26 tusen låter inte orimligt då det är en fyrhjulsdriven bil lite jobb å riva ner lådan.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Stahre87
13 maj 2019 · 346 Inlägg

Djo skrev:
Aldrig hört om några växellåds problem på rav 4, oftast är det dock då föraren åker och håller i spaken när den kör dylika fel dyker upp.

en välskött rav 4 är skottsäker 26 tusen låter inte orimligt då det är en fyrhjulsdriven bil lite jobb å riva ner lådan.

Googla så ser du att det inte är ovanligt. Dock också det enda felet som det verkar....

Djo
16 maj 2019 · 10 157 Inlägg

Stahre87 skrev:

Djo skrev:
Aldrig hört om några växellåds problem på rav 4, oftast är det dock då föraren åker och håller i spaken när den kör dylika fel dyker upp.

en välskött rav 4 är skottsäker 26 tusen låter inte orimligt då det är en fyrhjulsdriven bil lite jobb å riva ner lådan.

Googla så ser du att det inte är ovanligt. Dock också det enda felet som det verkar....

Far har en rav 4 köpte han ny 2001 och bara slitage delar och knappt det, Dom första 10 åren var det enbart batteri utöver service och det var det 9onde året smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
torsen
16 maj 2019 · 7 198 Inlägg

Om bilfirman är ansluten till MRF, Motorbranschens RiksFörbund, skulle jag hota med att göra en anmälan till ARN.
Är bilfirman INTE ansluten till MRF har dom ingen skyldighet att följa ARN:s beslut/rekommendation.
MRF-anslutna bilfirmor är även skyldiga att redovisa skicket på bilen.
Upp till dom att bevisa att felet inte fanns vid försäljningen - om dom är MRF-anslutna - annars...……..

B t w, ni har väl kollat under så att inte något sly eller annat råkat fastna i länkaget under?
Har jag råkat ut för på en Mercedes GE 230.

Stahre87
12 juni 2019 · 346 Inlägg

Han har fått pris av verkstaden jag blev tipsad om i spåna.

19000kr för byte låda och koppling samy olja.... Totalt ink delarna alltså.

Rimligt?

panda666
12 juni 2019 · 4 228 Inlägg

Stahre87 skrev:
Han har fått pris av verkstaden jag blev tipsad om i spåna.

19000kr för byte låda och koppling samy olja.... Totalt ink delarna alltså.

Rimligt?

spånga va? vad kostar lådan då? men låda-koppling-ny olja- antar att det går inte o hitta billigare om man inte gör allt sj dvs. jävligt svårt scenaria din kompis hamnade i. Men ja tror att det är värt det, jävla svårt att hitta nått billigare sett. Jag räknade inte in ny koppling och olja i kalkylen därför stack det iväg lite.

Stahre87
12 juni 2019 · 346 Inlägg

Det går ju att få ner priset om man köper en låda som gått långt.
Frågan är om det är smartare...

Finns ju två aspekter.

1. En låda med fler mil tycker jag att det här "vanliga" felet borde uppkommit redan.
S
2. En med få mil kan ju hålla väldigt lång tid, eller så har man sjuk otur och detta felet dyker upp efter 6-7000 mil...

En som gått längre får man ner priset nån tusenlapp på.. Hur hade ni gjort?

panda666
12 juni 2019 · 4 228 Inlägg

Stahre87 skrev:
Det går ju att få ner priset om man köper en låda som gått långt.
Frågan är om det är smartare...

Finns ju två aspekter.

1. En låda med fler mil tycker jag att det här "vanliga" felet borde uppkommit redan.
S
2. En med få mil kan ju hålla väldigt lång tid, eller så har man sjuk otur och detta felet dyker upp efter 6-7000 mil...

En som gått längre får man ner priset nån tusenlapp på.. Hur hade ni gjort?

om han ska verkligen ha bilen och har inget annat val så skulle ja köra med detta 19k, har man inga val så. för ja antar att dom kollade på skroten och ska beställa hem en beg låda till er. så skulle nog ha kört me dom, sen hoppas vi på inga mera jobbiga fel.

xXSammy
12 juni 2019 · 6 566 Inlägg

Jag betala 8000 kr för växellådan till en Ford Mondeo jag hade innan, så priset låter rimligt.

Skulle bara montera något med längre miltal om det inte finns något som brukats mindre.

De/Dem
Stahre87
12 juni 2019 · 346 Inlägg

Så surt för han, bilen gick på knappa 50k, hans första bil. Körde den typ 100 mil sen detta. Rep för halva bilens kostnad. Han ska anmäla till arn trots allt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang