Reservdelar

Hegardtius
9 maj 2019 · 4 Inlägg

Hej!

Ursäkta om jag lägger den här tråden i fel forum, mod får gärna ändra om det blev fel.

Jag undrar hur många det är som behöver reservdelar till sina bilar som är svåra att få tag på eller som inte tillverkas längre. Har inköpt en industriell 3D skrivare som klarar det mesta i plastväg så jag undrar bara hur stort intresset för reservdelar är här.

andreas_1996
10 maj 2019 · 951 Inlägg

Det kan ju komma till användning ju finns alltid någon som behöver ju big_smile

Mitsubishi eclipse gs "Knight Rider" (1992)
Mitsubishi lancer GLXI "Mitsuun" (1993)
rcy
10 maj 2019 · 1 705 Inlägg

Första som slog mig är domkraftsluckorna på Saab Aero's sidokjolar. Dom jävlarna lossnar jämt och är svindyra, och nu är dom dessutom jävligt svåra att få tag på. Man ser ofta folk som efterfrågar dom på diverse saabforum.
Borde vara en relativt enkel grej att få till med en 3D-skrivare.

Här är en bild på hur dom ser ut -> https://www.blocket.se/ostergotland/Tac … 404644.htm

Audi A6 Allroad "biitörbo fyrrhjula" (2002)
Saab 9-3 Aero "the sissy" (2002)
Saab 9-3 "svarten" (2004)
Hegardtius
10 maj 2019 · 4 Inlägg

Ja domkraftsluckorna ser ut som något som man skulle kunna göra ganska lätt. Bra pris var de på dem också smile.

Hegardtius
10 maj 2019 · 4 Inlägg

Annars olika mugghållare om ens favoritmugg inte passar i bilens tex.

rcy
13 maj 2019 · 1 705 Inlägg

Hegardtius skrev:
Ja domkraftsluckorna ser ut som något som man skulle kunna göra ganska lätt. Bra pris var de på dem också smile.

Sist jag kollade hos en Saab ÅF så tog dom typ 800:- styck för dom, så det bör finnas bra marginal där. smile

Hegardtius
13 maj 2019 · 4 Inlägg

när var det och vilken sida? måste ha exakt namn på produkten och kunna beställa ett par.

Senast redigerat av Hegardtius (13 maj 2019)

rcy
13 maj 2019 · 1 705 Inlägg

Hegardtius skrev:
när var det och vilken sida? måste ha exakt namn på produkten och kunna beställa ett par.

Det var lokala återförsäljaren här i stan, och det var åtskilliga år sedan. Vet faktiskt inte om dom ens går att beställa längre.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang