Stereon lägger av vid högre belastning

bihslk
11 maj 2019 · 44 Inlägg

Hej

Har en sådan här bilstereo Sony cdx gt420u i min Skoda Fabia. Bytte ut original diskanterna och midbasarna mot detta kit

https://www.brl.se/sv/artiklar/gas-alph … ystem.html

Märkte nu att stereon lägger av vid högre volym.

Vad är problemet? Orkar inte stereon driva detta kit?

Bassiehof
11 maj 2019 · 1 777 Inlägg

Det kan vara slutsteget eller strömbrist som får skyddskretsar att slå ifrån.

bihslk
11 maj 2019 · 44 Inlägg

Bassiehof skrev:
Det kan vara slutsteget eller strömbrist som får skyddskretsar att slå ifrån.

tror mer på det sista. Återkommer

Bassiehof
11 maj 2019 · 1 777 Inlägg

Kollade specarna lite snabbt och såg att Sonyn inte har ett högpassfilter utan ett lågpassfilter. Varför ett lpf när det är uppenbart att det är till lågnivå ---> slutsteg ---> sub? Många gör som du och driver ett framsystem med stereon, och då är ett hpf för att avlasta stereon vettigare än ett lpf till ett slutsteg som oftast har egna filter.

bihslk
11 maj 2019 · 44 Inlägg

Har inget slutsteg alls utan driver kittet direkt på stereon men tror det har med batteriet att göra. Bilen har stått ett tag nu då jag monterat bort termostaten kommer på Måndag ny. Den drev original midbasar och diskanter innan utan problem men ska testa med bilen igång så fort jag fixat termostaten. Batteriet är inte det bästa heller då dörrarna varit öppna ett tag med lyse på medans jag monterat nya kittet. Det står att de borde vara lättdrivna så hoppas inte det är likadant med bilen igång

Senast redigerat av bihslk (11 maj 2019)

bihslk
13 maj 2019 · 44 Inlägg

Har fixat det nu. Det var batteriet som var helt kasst så har införskaffat helt nytt så nu spelar det som det ska

Meaganeowner
13 maj 2019 · 2 250 Inlägg

Gött att det löste sig.

Skriver några rader, som kanske kan vara till hjälp för nån annan med liknande problem.

Hade bytt plats på de två säkringar som hörde till stereon.
.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang