Bilregistret

Power-krille
12 maj 2019 · 672 Inlägg

Har möjlighet att ta över en bil som (ramlat) ur bilregistret, hur bär man sig åt för att få tillbaka den?

"Väx inte upp! det är en fälla"
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
12 maj 2019 · 14 039 Inlägg

Power-krille skrev:
Har möjlighet att ta över en bil som (ramlat) ur bilregistret, hur bär man sig åt för att få tillbaka den?

Jag kan ha fel men gör man inte en reg-besiktning?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
torsen
12 maj 2019 · 7 230 Inlägg

Ursprungskontroll/bevisning lär krävas till regbes.

Slash Saabifierad
12 maj 2019 · 2 026 Inlägg

Det underlättar om ägaren har det gamla ägarbeviset, annars måste du ta dig till Riksarkivet och leta efter bevis på att bilen en gång funnits med i trafikregistret, detta besök kan kosta en del.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
granadadr
12 maj 2019 · 7 286 Inlägg

Slash skrev:
Det underlättar om ägaren har det gamla ägarbeviset, annars måste du ta dig till Riksarkivet och leta efter bevis på att bilen en gång funnits med i trafikregistret, detta besök kan kosta en del.

uppgav bara chassie nr och gamla regnr kostade 600 kr smile  tog ca 1 v smile så hade jag papper hemma att den är godkänd för regbes

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Power-krille
13 maj 2019 · 672 Inlägg

Slash skrev:
Det underlättar om ägaren har det gamla ägarbeviset, annars måste du ta dig till Riksarkivet och leta efter bevis på att bilen en gång funnits med i trafikregistret, detta besök kan kosta en del.

granadadr skrev:

Slash skrev:
Det underlättar om ägaren har det gamla ägarbeviset, annars måste du ta dig till Riksarkivet och leta efter bevis på att bilen en gång funnits med i trafikregistret, detta besök kan kosta en del.

uppgav bara chassie nr och gamla regnr kostade 600 kr smile  tog ca 1 v smile så hade jag papper hemma att den är godkänd för regbes

Tack, Ska forska i det så får jag se vad som händer

"Väx inte upp! det är en fälla"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang