Bygge/ Modifiering av stötfångare

Asplunds_Saab Saab - Move your mind!
12 maj 2019 · 435 Inlägg

Hej.

Jag håller på bygger om en SAAB 9-5 SportSedan.
Eller jag ska påbörja. Kommer riva ur rätt mycket invändigt samt även modifiera kjolar och stötfångare fram plus bak.

Letar information om hur man kan foga samman delar till en front för att bli ett om ni förstår vad jag menar. Visst man kan plasta och köra glasfiberduk men för att "svetsa" ihop delarna? Hur har ni som byggt om kjolpaket gjort?

// Chantelle - SAAB-frälst SAAB-fanatiker.
Tobzter
12 maj 2019 · 3 144 Inlägg

Då är de plastsvetsa som gäller och samman foga delarna med klammer kolla lite Youtube klipp så ser du hur de går till

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Asplunds_Saab Saab - Move your mind!
13 maj 2019 · 435 Inlägg

Tobzter skrev:
Då är de plastsvetsa som gäller och samman foga delarna med klammer kolla lite Youtube klipp så ser du hur de går till

Tack för svaret.
Det där med klammer har jag sett i något reportage av två bröder i Göteborgstrakten som bygget om Volvos. Då har de klammer när de plastsvetsar. Dock gick man inte riktigt in jättenära på tekniken då de verkade lite hemligt hur dem gör sitt.

Tack, ska kolla efter det på youtube.

Jag vet att annars kan man formgjuta men då måste man ju först och främst ha en form att gjuta i, man med glasfiberväv etc. .. men sådant har jag ju inte så då verkar det bättre att svetsa well.. ska kika smile

// Chantelle - SAAB-frälst SAAB-fanatiker.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang