Tips på billig driftingbil som är laglig eller går att göra olaglig smidigt efter besiktning

Glidarn96
14 maj 2019 · 4 Inlägg

Först vill jag bara skriva förlåt om tråden är på fel ställe, var lite osäker men tror det passar här.

Hej!

Jag söker efter en bakhjulsdriven bil med mycket häst som är fullt laglig, åtminstone innan en polis eller liknande upptäcker något annat, vill ha den besiktad med andra ord.

Har tittat en del på Blocket efter BMWs, går ju o hitta billiga med 190-230 häst men skulle vilja ha runt 300+ o ska man ha det då lägger det ju tyvärr iväg rätt mycket i pris samt försäkring o skatt o det tycker jag inte är värt det. Finns schyssta med runt 370häst för typ 100tusen men det blir allt för mycket när man jämför "olagliga" hemmabyggen med 5-600häst för 50tusen (dock är dom ju inte lagliga på gatan då).

Hur skulle ni bilkunniga gjort om ni satt i min sits o ville ha en bil ni körde med i princip dagligen som är bakhjulsdriven o har minst 300+ i häst o komma undan så billigt som möjligt samt vara laglig - åtminstone på papper. Tänker att det bästa vore o försöka trimma eller köpa någon trimmad bil o försöka få igenom den genom besiktningen, kanske laglig från början men sedan skruva på allt igen. Är detta möjligt för en oerfaren bilmekare?

Kom med alla tips ni kan komma på, bra bilmodeller, tips på o få igenom besiktning, billigt trim, chip osv.

Svar uppskattas, tack mvh!

zemet
14 maj 2019 · 4 030 Inlägg

Det är bara bita i det sura äpplet och betala försäkring och priset för en nyare 370 hk bil.

Dem hemma trimmade bilarna är ju mer mek än vad det är körning så skulle verkligen inte rekomendera att ha en sån för 50K som bruksbil. Dessutom mek på en gansak avancerad nivå då många komponenter ju är modifierade eller utbyutta till annat än orginal.

Senast redigerat av zemet (14 maj 2019)

Glidarn96
15 maj 2019 · 4 Inlägg

Det va tråkigt o höra! Jaja, sånt är väl livet. tongue

Meaganeowner
15 maj 2019 · 2 250 Inlägg

.

Du får väl köpa två bilar.

En för svenssonkörning och en obesiktad, oförsäkrad och oskattad för lek.

.

Senast redigerat av Meaganeowner (15 maj 2019)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang