Mazda MX-5 NA - uppfräschning

Från början skulle jag bara köpa glass. Nu bygger jag någon form av tracktoy och det blir säkert turbo eller liknande i framtiden.
  • 20 Följare
  • 14 296 Visningar
  • Uppdaterades senast 18 september 2020
Weaksauce
14 juli 2019 · 158 Inlägg

ViktorNehr skrev:
Trevligt projekt! Kommer förhoppningsvis köpa en mx-5 inom snar framtid för att börja köra banracing med.
Kul att följa!

Kul, jag ska testa lite trackdays efter att jag har fått ihop bilen ordentligt.

Mazda MX-5 NA6 "JMZ" (1991)
InTheWhite
14 juli 2019 · 2 151 Inlägg

ViktorHolm skrev:

InTheWhite skrev:
Najs fynd! smile

Är befintlig fjädring så hård, eller bara "stötig"?

Jag tror att befintlig fjädring är så kass att jag inte skulle märka om stötdämparna ersattes av solida stålrör.

Enda gången fjädringen gör något är i lite hastighet och då känns den både svajande och styltig, lite som en hoppstylta. Jag tror att fjädrarna är underdämpade antagligen beroende på att dämparna är slut.

Haha, ja jäklar! big_smile Det hörs ju inte helt optimalt nej! tongue
Jo troligen dämparna som är helslut då ja.

Volvo 945 SE "Den Blåe-Bruksbilen" (1996)
Volvo V70 "Den Rubinröde-Frugans bruksbil" (2004)
Volvo 945 classic "Den Vite-Finbilen" (1998)
Weaksauce
16 juli 2019 · 158 Inlägg

Hade lite tid över imorse så jag polerade upp backspeglarna, lite dålig före/efter bild men ni fattar grejen.

Använde merzena fg300 och hårda pads.

https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-030ad43f40cf568f3490807f43fadeed.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-3ae5405c56479912c0aa3afb33f27371.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-baf41e94b3781b11103548ae0413d739.jpg

Mazda MX-5 NA6 "JMZ" (1991)
InTheWhite
16 juli 2019 · 2 151 Inlägg

Jäklar vilken skillnad!smile

Weaksauce
19 juli 2019 · 158 Inlägg

Så nu har jag jagat defekter med merzena heavy cut 400, jag har nog lite polerjobb kvar innan den är som jag vill ha den. Det får jag ta sen, nu är den iallafall inte repig längre och glansen är ok. Testade att vaxa med soft99 the kiwami black, väldigt lätthanterlig och enkelt att få på och av.

Här kommer lite bilder.
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-01ea597a202a8615cb2ee49e827eba3c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-5758699aab7cbbf4a85fa4b296b264e3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-78f4d307db1d4f439c3dfc375a5aec0a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-ec2e4ec45318389258f0a9c208c95100.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-0d7ed8c4f4331d2c0801dfd62849b74f.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-41999d5e7777a1953098c5b8b88d79b1.jpg

Mazda MX-5 NA6 "JMZ" (1991)
Weaksauce
1 augusti 2019 · 158 Inlägg

Hej, det här blir ett tråkigt inlägg men jag känner ett behov av att skriva några rader på grund utav hur långsamt det har gått på sistone.

Skruvat har hela tiden skjutit fram leverensdatumet och jag har inte velat fortsätta innan jag har alla grejer för att göra det ordentligt och utan dubbelarbete. Men, kors i taket, i fredags när jag kom hem från jobbet låg det en avi i brevlådan. Glad i hågen hämtade jag i tisdags ut paketet och kunde konstatera att en av länkarmarna som jag har beställt inte är levererad, istället har jag fått något annat.

Det jag fick var en länkarm till en Mazda 6, direkt tog jag kontakt med skruvat vilka ville att jag skickade en bild på länkar en i fråga samt lådan som den kom i. Något som jag fixade med en gång, nu har det varit tyst från skruvat i ett par dagar.

Känns trist att inte komma igång.

Men om det inte var allt ligger jag dessutom i någon form av tvist med autodoc. I korta drag består tvisten i att de har valt att leverera en annan vara än den jag har beställt och vidare har de därefter vägrat att ta den i retur när jag påtalat felet.

Som tur är tog jag köpet hos Klarna och de har nu låst fakturan så att autodoc blir utan pengar tills de vill gå med på att följa avtalet.

I mitt mail till Klarna beskriver jag problemet enligt följande: " Hej.

BAKGRUND

Jag hade bl.a. beställt bromsbelägg från tillverkaren/importören nipparts med artikelnummer PP-601af, jag fick bromsbelägg från tillverkaren(?) STARK med artikelnummer SKBP-0010392.

FEL

Dessa är av en mycket lägre kvalité, dessutom var syftet med beställningen att få matchande bromsbelägg på alla fyra hörn. Detta har nu förfelats.

Jag har varit i kontakt med Autodoc och de menar på att de har levererat en bättre produkt (som dessutom är dyrare) och att jag därmed inte har möjlighet att reklamera varan.

STARK är ett varumärke som är registrerat på samma adress som Autodoc GmbH, det är Autodocs egna produkter. Det är bara Autodoc som säljer produkterna märkta med STARK, Autodoc har därmed själva möjlighet att sätta ett högre pris på en sämre vara.

Som jag förstår saken är det väldigt få personer som frivilligt köper varorna som saluförs under varumärket STARK då de prismässigt ligger i samma intervall som varor från mycket välkända tillverkare såsom SKF, Bilstein och Brembo.

Det här verkar vara bedrägeri eller på gränsen till bedrägeri, då Autodoc har satt det i system att låta personer köpa märkesvaror men istället leverera sina egna sämre varor (se bifogade länkar).  Förfarandet strider i vart fall mot god affärssed.

Dessutom verkar Autodocs returhanteringssytem vara utformat så att det tar en närmast oändlig tid innan reklamationer godkänns.

KONTAKT MED AUTODOC

Autodocs sista erbjudande var att jag skulle få en rabatt på fraktavgiften på nästa order, detta är under de givna förutsättningarna inte acceptabelt eftersom förfarandet tycks vara något som Autodoc tillämpar för att maximera sina vinster.

LÄNKAR

https://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=293423

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=124302

https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=312024

https://forums.mbclub.co.uk/threads/bew … er.224362/

https://www.vauxhallownersnetwork.co.uk … 364/"

Det blev mycket texten för att hålla intresset uppe kommer en bild på en, för mig totalt värdelös, länkarm till en Mazda 6. https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-5e3b430433aa36351d42ecb125c034c3.jpg

Och en lite mer användbar övre länkarm till en mx5.https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-3233c9bcf49d752d6de3196d11cda681.jpg

Nu får jag bara hoppas på att skruvat lyckas skaka fram rätt länkarm helst innan augusti är över.

Mazda MX-5 NA6 "JMZ" (1991)
Weaksauce
19 augusti 2019 · 158 Inlägg

Här går det segt. Men idag fick jag lite fart och satte fast 10ae Hard S fjäderbenen.

Det gick ganska stillsamt till att byta, lite knöligt där framme då man ska lossa den långa bulten i den övre länkarmen.

https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-0ba90d3a43ac6c081324db7593c7fc99.jpg


Fick en lampa.
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-8dfed99b5e672847b2e1f8573783affb.jpg


Återanvände mellanlägget.
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-93f9e0ea81378c83259fce5434a81a98.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-84faf4d630aa9de84e8e23d10956cb5f.jpg

Nu sitter det fast.
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-6490706cb20c542dc3a953653075f134.jpg



Fram kapade jag fjädern ett varv, bak lät jag det vara. Den sitter lite högt men kör som en dröm.

https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-5d48d09292ed60302abc0275e8c238db.jpg


Får duga tills coiloverserna dyker upp.

I övrigt väntar jag fortfarande på mitt paket från skruvat som jag beställde i början på juni.

Mazda MX-5 NA6 "JMZ" (1991)
Weaksauce
20 augusti 2019 · 158 Inlägg

Imorse fick jag tillfälle att testa dämparna på ett vägavsnitt.

Förutsättningarna var enligt följande: avsnittet var ca 1,7km långt och med 13 kurvor varvid den snävaste svängen var typ en tvåa. Höjdskillnad mellan utgångsläget och vägens slut var ca 150m. Väglaget var vått.

Jag körde bara två gånger innan bromsarna protesterade och fick därför inte riktigt tillfälle att känna efter.

Mina initiala synpunkter är att jag upplever bilen som lite mindre lekfull och mer städad. Den uppför sig neutralt med vissa tendenser till understyrning. I allmänhet låg den som ett strykjärn och det gick snabbt men väldigt odramatiskt genom kurvorna.

I länkade svängar (höger-vänster-höger), krängde bilen för mycket för att behålla farten, jag fick liksom vänta på att upphängningen skulle lugna sig innan den tredje svängen.

I låga hastigheter är det lite för mycket dämpkraft och i högre hastigheter är fjädringen alldeles för mjuk.

Om någon annan tänker på att flytta över nb fjäderben till na, så är det helt ok för normal körning på lagom dåliga svenska vägar och lite mer "entusiastisk" körning på skogsvägar. Det är ett klart steg upp från oem dämparna men inget för att åka riktigt fort på, däremot är komforten mångfalt ökad.

Senast redigerat av ViktorHolm (20 augusti 2019)

Mazda MX-5 NA6 "JMZ" (1991)
IFakiezZ
20 augusti 2019 · 450 Inlägg

ViktorHolm skrev:
Imorse fick jag tillfälle att testa dämparna på ett vägavsnitt.

Förutsättningarna var enligt följande: avsnittet var ca 1,7km långt och med 13 kurvor varvid den snävaste svängen var typ en tvåa. Höjdskillnad mellan utgångsläget och vägens slut var ca 150m. Väglaget var vått.

Jag körde bara två gånger innan bromsarna protesterade och fick därför inte riktigt tillfälle att känna efter.

Mina initiala synpunkter är att jag upplever bilen som lite mindre lekfull och mer städad. Den uppför sig neutralt med vissa tendenser till understyrning. I allmänhet låg den som ett strykjärn och det gick snabbt men väldigt odramatiskt genom kurvorna.

I länkade svängar (höger-vänster-höger), krängde bilen för mycket för att behålla farten, jag fick liksom vänta på att upphängningen skulle lugna sig innan den tredje svängen.

I låga hastigheter är det lite för mycket dämpkraft och i högre hastigheter är fjädringen alldeles för mjuk.

Om någon annan tänker på att flytta över nb fjäderben till na, så är det helt ok för normal körning på lagom dåliga svenska vägar och lite mer "entusiastisk" körning på skogsvägar. Det är ett klart steg upp från oem dämparna men inget för att åka riktigt fort på, däremot är komforten mångfalt ökad.

Byta till större bromsar och coils i framtiden?

Några mods för att få upp hästarna?

Volvo 740 "Sture" (1990)
Weaksauce
21 augusti 2019 · 158 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-2541beaa798c8d2fe967d4864681f1bf.jpg


Så, nu undrar ni säkert vad det här är för någon budget/lista. Efter mycket funderande har jag kommit fram till att jag mår som bäst när jag får sitta i förarstolen och nu har min kära sambo/chefen gått med på att jag får bygga en (till) tävlingsbil. Nu blir det Roadsport C och MX5 RACING till våren.

Jag har prisat ut det mesta och kommer lägga en beställning på stol och diverse andra saker i nästa vecka. I denna veckan ska jag montera styrleder, spindelleder, och över främre bärarmar samt om tid finnes (gör det någonsin det?) huvudbrytare.

Det som inte finns med i listan är ju r-däck, fälgar (6ul?), personlig utrustning, licenskurs (det står förare och co-driver i rally på min nuvarande), vagnbok och självklart coilovers, men allt det smyger jag med för "henne" här hemma.

Nu när det mesta i framvagnen är nytt eller nyare och en del service och rent underhåll är avklarat är det dags att börja göra de roligare sakerna.

Senast redigerat av ViktorHolm (21 augusti 2019)

Mazda MX-5 NA6 "JMZ" (1991)
Weaksauce
21 augusti 2019 · 158 Inlägg

ifakiezz skrev:
Byta till större bromsar och coils i framtiden?

Några mods för att få upp hästarna?

Bromsarna lämnar jag rent storleksmässigt, det finns bra bett även i de små, men efter ett par hårda bromsningar så är gatbeläggen helt överhettade. Det jag behöver är belägg som klarar lite temperaturer, antingen hawk dtc eller xp10.

Angående coils så har jag kollat in meister R:s coilvers som har fått väldigt bra kritik i bl.a. England, modellen som jag vill ha heter clubRace och är av enkelrörs typ. Dock får säkerhetsutrustning och underhåll gå före.

Jag är rejält sugen på ett vettigt styrsystem till bilen typ ME221, det skulle säkert öka på hästkrafterna något. Jag har kikat lite på kompressor och om det dyker upp något på blocket till ett rimligt pris så kanske det hamnar i bilen. Med det sagt så kommer jag att följa planen i syfte att få ut miatan på bana till våren, att ha en bil att kunna köra fort med är högsta prioritet.

Mazda MX-5 NA6 "JMZ" (1991)
IFakiezZ
21 augusti 2019 · 450 Inlägg

ViktorHolm skrev:

ifakiezz skrev:
Byta till större bromsar och coils i framtiden?

Några mods för att få upp hästarna?

Bromsarna lämnar jag rent storleksmässigt, det finns bra bett även i de små, men efter ett par hårda bromsningar så är gatbeläggen helt överhettade. Det jag behöver är belägg som klarar lite temperaturer, antingen hawk dtc eller xp10.

Angående coils så har jag kollat in meister R:s coilvers som har fått väldigt bra kritik i bl.a. England, modellen som jag vill ha heter clubRace och är av enkelrörs typ. Dock får säkerhetsutrustning och underhåll gå före.

Jag är rejält sugen på ett vettigt styrsystem till bilen typ ME221, det skulle säkert öka på hästkrafterna något. Jag har kikat lite på kompressor och om det dyker upp något på blocket till ett rimligt pris så kanske det hamnar i bilen. Med det sagt så kommer jag att följa planen i syfte att få ut miatan på bana till våren, att ha en bil att kunna köra fort med är högsta prioritet.

Härligt att höra

Volvo 740 "Sture" (1990)
Weaksauce
26 september 2019 · 158 Inlägg

Idag var jag och köpte en cc-störtbåge av en trevlig kille.

Jag hade förberett genom att plocka ur passagerarsätet ur bilen, sedan lutade vi bågen så att den kunde stå hjälpligt. Tyvärr gick inte taket att stänga med bågen balanserade bredvid mig i bilen, så jag fick rejsa mot regnet på vägen hem.

Väl hemma slipade jag av bågen, tvättade den med brejkkleen och målade den med svart bromsoksfärg.

Därefter tog jag lite hål i bilen för att kunna montera bågen, jag körde med sticksåg och det gick bra.

Här kommer lite dåliga bilder på allt ihop.https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-6fccdef0522a45fe8acec4dbc4d9db9f.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-ef5192686d0cd70ecdd401cc9b6daeca.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-52e565a0654b134587b02ed00f982103.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-01e706b5ee92813cba8b8e6bc655a8c4.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-b8db431440608731e867b4706d8086ea.jpg

Mazda MX-5 NA6 "JMZ" (1991)
Weaksauce
28 september 2019 · 158 Inlägg

Idag har jag monterat bågen. Jag fick ta upp lite mer i hatthyllan för att få plats.

Sen fick jag slipa bort ca 2mm från bågens "fötter", på vardera sida, för att den skulle få plats.

Efter att bågen var på plats borrade jag upp hålen med ett 4,3 mm borr, flyttade ut bågen igen, och tog upp hålen ytterligare med ett koniskt plåtborr.

Jag fick även borra mig in i en balk för att fästa en förstärkningsplatta med svetsade muttrar i.

https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-d30c1589d56350c11df6b7d3fef5bef3.jpg

Hålet i mitten tog jag för att kunna punktsvetsa mutterplattan på insidan av balken mest för att underlätta monteringen.

Sedan var det att lyfta in bågen igen och linjera den med hålen.

https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-efb53cf3dbc2c3b46947d8239e79afb1.jpg

Därefter drog jag fast bågen i det övre bältesfästet för att centrera den helt.

https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-85d453c49e50cf1ba9b9972a99d7fe45.jpg

Slutligen var det bara att dra fast bågen med de ytterligare 14 bultarna. Sen vart det klart för att svetsa förstärkningsplattorna i karossen.

https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-17bb8d6214d997c5b1cd88604fa592fd.jpg

Sist men inte minst satte jag tillbaka stolarna.

https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-651907d3cba9cd93a42d851febbf2f9d.jpg

Allt som allt tog det 8,5 timmar.

Kvar att göra är att bättringsmåla bågen, återmontera inredningen och justera bältesrullarna samt cabben. Det får jag fixa med i veckan. Nu är det dags att köpa bälte och sittastillstol.

Mazda MX-5 NA6 "JMZ" (1991)
Weaksauce
6 oktober 2019 · 158 Inlägg

Nu är det mesta av inredningen monterad och jag har hunnit trycka fast lite rejsiga klistermärken.https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-16cc144340e21b8db8b0eed47f998405.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-4d5d7d363d82d387fcbb0b8ba6bc6b89.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-368d5605567e70e53e1d1325f254280c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-3dbe8aa70255e6b70f217972d1f19cc8.jpg

I övrigt har jag fått meddelande om att stol, bälte m.m. kommer att skickas på måndag, förhoppningsvis kan jag montera till helgen.

Mazda MX-5 NA6 "JMZ" (1991)
Weaksauce
17 februari 2020 · 158 Inlägg

nu är även stol och bälten hjälpligt fastsatta.

Vad folk än säger så passar inte sabelts stolar bolt on i en femma. Det var ett jäkla skruvande för att få det att lira. Tillslut fick jag kapa och svetsa ihop stolsfästet så att stolen skulle få plats på bredden.

Dock sitter jag fortfarande väl högt i förhållande till bågen. Det innebär att jag får ta ur stolsbalkarna och bulta stolen i golvet med förstärkningsplåtar istället.

Jag har även köpt lite remmar, en vattenpump, tänddelar och packningar till bilen så nu blir det lite preventivt underhåll.

Kul.

Mazda MX-5 NA6 "JMZ" (1991)
Weaksauce
15 mars 2020 · 158 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-ffde27ec2b13b71da940e626cfacb55c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-54f1101ad67d6f2df7a77cfa3789527a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-d788a95465b2bd8d873a6e312a44c08b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-9028001b1cffd678f34ceda345171342.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-bcc7be97485fc26e71383206e7f011e1.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-402be34803ef2808ee0429adb64d3b06.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-aeb99bec813d85cecb12ed7194555a58.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-4a0ebc548423565ab8bef52d0f3dd18d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-c0f98208b15b8b2b7c35d2e6a8a9009c.jpg

Här kommer massor av olika bilder.

Mycket har hänt sedan sist. Coiloversen har kommit och i samband med det byter jag spindlar, styrleder och övre länkarmarna.

Dock stötte jag på problem, spindlarna passar inte riktigt och jag har varit tvungen att köpa nya för att komma vidare. Så nu är framvagnsprojektet avstannat medan jag väntar på delar.

När jag ändå hade isär framvagnen passade jag på att laga en spricka i plasten-under-motorn. Det var någon jäkla klåpare som satt fast plastskyddet med buntband och skit. Så jag fick beställa nya clips och skruv. Så nu är även plastskydds problemet avstannat medan jag väntar på delar.

När jag ändå var igång lyfte jag på ventilkåpan för att byta packning och tätning till kamaxelsensorn. När prylarna ändå var av passade jag på att tvätta och måla grejorna och byta till nya skruvar.

Nu är det bara lite småfix kvar. Såsom att:

Montera ihop framvagnen.
Byta till coils där bak.
Sätta fast plasten-under-motorn.
Montera ventikåpa.
Luta stolen mera bakåt.
Installera huvudströmbrytare.
Sätta dit spolarvätskebehållare.

Mazda MX-5 NA6 "JMZ" (1991)
Weaksauce
21 mars 2020 · 158 Inlägg

Nu är framvagnen uppdaterad med nya spindelleder och styrleder, de nya dämparna är monterade och ventilkåpan sitter där den ska.

https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-9ce65ddcd455ab20848880048651101d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-0cfea6bcd2ddaaf3cae5548b435a825c.jpg

Jag har även satt tillbaka plastskyddet under motorn med nya skruvar (det är fint med nya skruvar).

Nu är det bara lite trix kvar innan jag är ”färdig”. Men först ska bilen tvättas.

Saker kvar att göra:
•Luta stolen mera bakåt.
•Installera huvudströmbrytare.
•Sätta dit spolarvätskebehållare.

Mazda MX-5 NA6 "JMZ" (1991)
Weaksauce
3 september 2020 · 158 Inlägg

Här har det hänt en del sedan sist.

Efter jag hade uppgraderat till vettiga coilovers fick jag problem med styvheten i chassit. Chassit flexade mer än dämparna och det blev riktigt läskigt att köra fort.

Sagt och gjort klickade jag hem framerails, lite goa stag och dörrbussningar.

När jag ändå installerade railsen passade jag på att lägga lite svets på karossfogarna i dörröppningen som enligt någon guide på nätet också skulle bidra med styvhet. Vilken skillnad det blev. Helt otroligt, nu känns bilen som en skitbil från 00-talet istället för som en skitbil från 1991.

När jag var klar med det fick jag för mig att foliera bilen så att den skulle se lite rejsigare ut. Inget superduperbra resultat utan det finns några missar men det är inget som märks på ett par meters håll.

Sen har jag även hunnit med att köra konbana med SVGK på Vårgårda flygfält. Jag var långsammast med ganska så bra marginal. Bilen var det inget fel på utan det handlar mer om att det var skräp bakom ratten.

Nu är jag i färd med att byta kamrem och vattenpump och en del packningar samt alla kylvattenslangar. Flera av de gamla komponenterna är väldigt bräckliga. Jag har redan haft sönder en givare och en skruv. Vi får se hur mycket extra grejer som jag måste köpa för att få ihop det här igen.



https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-0ae9972c0bbe67040fdaa88d820f7624.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-79f71fd006dfc731cbcf119367b5d00a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-35847a770ae5aa52afd2aa2fc23aaf5e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-1fd4064fcb7c686eddfe450073f52477.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-92aee28a6b896c7c74f586262084cc82.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-069ae8e9e1c66de8e6c850df3e1031bb.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-ef7e307e6cc779ec6ca95f59bd8b8f4c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-242fb2ed86afb7cce7c27b69b105f432.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-e4ac5a0221011c177e6964544492e26e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-9534128565e293d7c7b10cf3eba242b3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-0ee22d26ac78e51654202c38bd6c58c6.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-c141f1031bcdc112846dcdae424d14bb.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-ef8fcdc7f8606090ec0e7b846bd37063.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-9e9cd683df4ddf3c77a4f31aacccbd2c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-97032dad1683915c419138ca7680bd13.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-af8b580b9ed2789c1ffa64c084f42683.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-731e38ef0dcc9d45df95126daf56fe1a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-a4755b92ef522529d6bf81e3e990f344.jpg

Mazda MX-5 NA6 "JMZ" (1991)
Weaksauce
18 september 2020 · 158 Inlägg

Kamrem, vattenpump och annat skräp blev klart för någon vecka sedan.
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-666e961b2cb79908123bbe9f887b1082.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-6de502793517d34986c085418e3284a0.jpg


Nu är snart vintern här och det lutar mot att förbereda för nästa fas. Det innebär med stor sannolikhet att jag ger mig på någon form av turbo installation tills nästa säsong.

Det jag vill ha är:
Bredare fälgar.
Klistrigare däck.
Mer kraft.

Det känns som att det går att ordna.

Mazda MX-5 NA6 "JMZ" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang