VW Golf Plus 2007 ena halvljuset lyser ej

ArturNet
30 maj 2019 · 3 Inlägg

Hej! Vi har köpt ny bil. Volkswagen Golf Plus, en 07:a. Jättekul! Men inte så kul när vi märker att ena halvljuset ej fungerar. Har kontaktat firman som ej är tillmötesgående för fem öre, så det är inte ett alternativ att få hjälp av dem just nu. Behöver lösa problemet omgående!

Har därför testat följande på egen hand:
(Be kind! Kan inte så mycket om bilar.)

1. byta lampa (båda sidor)

2. byta till ännu en annan lampa av annat fabrikat (båda sidor)

3. uteslutningsmetod: placerat höger "lamphållare" (i brist på annat ord) på vänster sida av bilen och vice versa.

4. uteslutningsmetod: placerat säkringen tillhörande det fungerande halvljuset till säkringsplatsen för halvljuset som ej lyser. Summa: inte fel på säkringen heller

Samma problem återstår vad vi än gör: Vänster lyser, höger är släckt.

Vad kan vi mer göra själva? Vi tänker att det kan vara glapp i nån kontakt, men vet ej var vi ska leta och hur vi ska komma åt. Kanske är detta ett fall för en verkstad? sad

Sambon hävdar att han sett halvljuset lysa när vi körde hem från firman. Det var först nästa dag det blev livlöst. Där av funderar vi på om det just är något elglapp. Förslag? Tankar?

Mvh Jessica

Mew
31 maj 2019 · 2 156 Inlägg

Är det xenon eller halogen? Är det xenon, testa byt sida på ballasterna.

ArturNet
3 juni 2019 · 3 Inlägg

Halogen

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
3 juni 2019 · 4 917 Inlägg

Detta är egentligen en baggis OM man har någonting att mäta med..
Man kollar bara om man får spänning till lampan helt enkelt..
Får man det så är nästa sak att kolla chassiejorden. .till lampan såklart..

Senast redigerat av insidan (3 juni 2019)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Steff240
3 juni 2019 · 1 016 Inlägg

Jag gissar på att ljusvredet har fått härdsmälta, inte helt ovanligt på Golf bland dom årsmodellerna roll
Som tur är lätt att byta och inte vansinnigt dyrt heller smile

ArturNet
3 juni 2019 · 3 Inlägg

Steff240 skrev:
Jag gissar på att ljusvredet har fått härdsmälta, inte helt ovanligt på Golf bland dom årsmodellerna roll
Som tur är lätt att byta och inte vansinnigt dyrt heller smile

Jaså? Intressant. Tanken slog mig nämligen tidigare att det kunde ha med vredet att göra, så jag tog upp det med gubbslemmet här hemma, men han tyckte lite jag var ute och cyklade, eftersom att vredet tänder åtminstone 1 av 2 lampor. roll Men där ser man. Är det något man kan göra hemma utan någon större erfarenhet? Jag är ganska händig överlag för att vara kvinna, det är väl dock mest det att bilar tyvärr inte är min starka sida.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
3 juni 2019 · 4 917 Inlägg

Ja, prova du med vredet, men det är faktiskt billigare att testa om man har ström fram innan man köper saker i onödan. .

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Steff240
4 juni 2019 · 1 016 Inlägg

ArturNet skrev:

Steff240 skrev:
Jag gissar på att ljusvredet har fått härdsmälta, inte helt ovanligt på Golf bland dom årsmodellerna roll
Som tur är lätt att byta och inte vansinnigt dyrt heller smile

Jaså? Intressant. Tanken slog mig nämligen tidigare att det kunde ha med vredet att göra, så jag tog upp det med gubbslemmet här hemma, men han tyckte lite jag var ute och cyklade, eftersom att vredet tänder åtminstone 1 av 2 lampor. roll Men där ser man. Är det något man kan göra hemma utan någon större erfarenhet? Jag är ganska händig överlag för att vara kvinna, det är väl dock mest det att bilar tyvärr inte är min starka sida.

På min flickväns golf gick ljusvredet sönder, och då lös bara halvljuset på ena sidan. Det är lätt att byta, har för mig att det bara satt med några plastclips men jag minns inte riktigt neutral Jag har försökt förtränga den jävla skitbilen...

Men som tidigare talare har sagt så kan det vara värt att kolla runt lite med multimeter innan man beställer något smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang