Köpa bmw 3-serie, inte servad på 3700 mil?++

Hybridsmurfen
1 juni 2019 · 1 Inlägg

panda666 skrev:

Hybrid_ skrev:
Jag har tillgång till Evildan. Sparade kontot i fall han skulle dyka upp igen. Kunde bara inte låta bli där.

så evildan är tbax och riktig och ivel är fejk?^^ kanske tvärtom;)

Det är Hybrid_ som är fejk!
Nu jävlar pandan är du mindfukked med en nyrökt currywurst?

Tzunamii
1 juni 2019 · 3 Inlägg

eller så har han servat den själv, alternativt att bmw glömt lägga in i idrive att den är servad, lika så om en annan verstad servat den kan dom ha glömt bara? förövrigt äre bmw som lägger in i idrive om du ska ha service inlagd på bilens dator.

3700mil är ingen fara många bilar går över 3k mil utan service, sålänge man inte åker med för lite eller för mycket olja är bara tuffa på, jag byter själv på 1500 men inget som registreras i idrive åker in varannan gång till bmw för att få "service stämpel i drive" så jag om man kollar på min är den alltid servad hos bmw efter 3k intervall, men vill du lägga 3-4k på ett service byte du kan göra själv på 10min som håller lika dan eller bättre kvalité varsegod att åka in varje 1500 mil, jag åker in endast in pga försäkringar kräver det byter allt annat själv om det behövs. hitills bromsskivor/belägg, olja, bränslefilter, kupé/luftfilter har en 2015 3serie

edit: Min hade första service vid 5400mil  (enligt idrive) men bmw hade glömt lägga in vid 2500mil, ville jag kunde jag bara åka in så la dom in den servicen med.

Kolla så att bmw har fixat ett tillverknings fel dom hade på den modellen det är helt kostnadfritt tror det var en skruv på styrväxeln som rostar och man får ett klonkade ljud när man svänger.

Senast redigerat av Tzunamii (1 juni 2019)

panda666
1 juni 2019 · 4 228 Inlägg

Ivel skrev:

panda666 skrev:

Hybrid_ skrev:
Jag har tillgång till Evildan. Sparade kontot i fall han skulle dyka upp igen. Kunde bara inte låta bli där.

så evildan är tbax och riktig och ivel är fejk?^^ kanske tvärtom;)

Någon borde kasta en kebab på dig när du hoppar bakom soffan!

Topic: Är det inte de motorerna som har ett kamkedjeproblem?

lol fan va ja har saknat kebab skämten, n47 hade fullt me problem me kedjan, efter 2015 eller 2016 kom b47 tror ja, 190hk på 2.0 d.  har inte hört några problem me b47 iaf, men ska man vara helt säker så skaffar man 3.0d dvs n57 som är vadå 25d, 30d eller nått. sexorna ska iaf kedjan hålla mke bättre. 18d eller 16d skulle ja iaf aldrig röra dom är för trötta.

panda666
1 juni 2019 · 4 228 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

panda666 skrev:

Hybrid_ skrev:
Jag har tillgång till Evildan. Sparade kontot i fall han skulle dyka upp igen. Kunde bara inte låta bli där.

så evildan är tbax och riktig och ivel är fejk?^^ kanske tvärtom;)

Det är Hybrid_ som är fejk!
Nu jävlar pandan är du mindfukked med en nyrökt currywurst?

kan inte ta mer wurst idag tyvärr, är hopplöst. så vem är denna nya smurfen? hoppas inte de finns nån fejk variant av mig också. drar åt wursten isf.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
1 juni 2019 · 14 007 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

panda666 skrev:

Hybrid_ skrev:
Jag har tillgång till Evildan. Sparade kontot i fall han skulle dyka upp igen. Kunde bara inte låta bli där.

så evildan är tbax och riktig och ivel är fejk?^^ kanske tvärtom;)

Det är Hybrid_ som är fejk!
Nu jävlar pandan är du mindfukked med en nyrökt currywurst?

En sak är säker....Hybrid_ är inte fejk!!
Men va fan, nu börjar det bli lite rolig lördagsunderhållning!!!!

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (1 juni 2019)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
panda666
1 juni 2019 · 4 228 Inlägg

Tzunamii skrev:
eller så har han servat den själv, alternativt att bmw glömt lägga in i idrive att den är servad, lika så om en annan verstad servat den kan dom ha glömt bara? förövrigt äre bmw som lägger in i idrive om du ska ha service inlagd på bilens dator.

3700mil är ingen fara många bilar går över 3k mil utan service, sålänge man inte åker med för lite eller för mycket olja är bara tuffa på, jag byter själv på 1500 men inget som registreras i idrive åker in varannan gång till bmw för att få "service stämpel i drive" så jag om man kollar på min är den alltid servad hos bmw efter 3k intervall, men vill du lägga 3-4k på ett service byte du kan göra själv på 10min som håller lika dan eller bättre kvalité varsegod att åka in varje 1500 mil, jag åker in endast in pga försäkringar kräver det byter allt annat själv om det behövs. hitills bromsskivor/belägg, olja, bränslefilter, kupé/luftfilter har en 2015 3serie

edit: Min hade första service vid 5400mil  (enligt idrive) men bmw hade glömt lägga in vid 2500mil, ville jag kunde jag bara åka in så la dom in den servicen med.

Kolla så att bmw har fixat ett tillverknings fel dom hade på den modellen det är helt kostnadfritt tror det var en skruv på styrväxeln som rostar och man får ett klonkade ljud när man svänger.

det är endå en överprisad 318d , tråkig motor, får fråga ts om den räcker för hen. ja skulle inte ha valt nått under 2.0d iaf. säker ts ska ha manuell? dessa går skitbra me automat, finns ingen anledning att välja manuell på dom, automaten växlar skitbra och drar inte mer för det är automat.

Tzunamii
1 juni 2019 · 3 Inlägg

panda666 skrev:
det är endå en överprisad 318d , tråkig motor, får fråga ts om den räcker för hen. ja skulle inte ha valt nått under 2.0d iaf. säker ts ska ha manuell? dessa går skitbra me automat, finns ingen anledning att välja manuell på dom, automaten växlar skitbra och drar inte mer för det är automat.

ah såg priset nu, ja känns som överpris, samma pris som för 2 år sen borde ju dykit en bra bit på 2 år tycker man tongue går ju alltid å chippa till 180hk om man nu vill ha lite mer.

Senast redigerat av Tzunamii (1 juni 2019)

dieselsmurf
1 juni 2019 · 2 Inlägg

Och jag vill inte ha en manuell undermotoriserad BMW utan servicebok.

panda666
1 juni 2019 · 4 228 Inlägg

Ivel skrev:

panda666 skrev:

Hybridsmurfen skrev:

panda666 skrev:

Hybrid_ skrev:
Jag har tillgång till Evildan. Sparade kontot i fall han skulle dyka upp igen. Kunde bara inte låta bli där.

så evildan är tbax och riktig och ivel är fejk?^^ kanske tvärtom;)

Det är Hybrid_ som är fejk!
Nu jävlar pandan är du mindfukked med en nyrökt currywurst?

kan inte ta mer wurst idag tyvärr, är hopplöst. så vem är denna nya smurfen? hoppas inte de finns nån fejk variant av mig också. drar åt wursten isf.

En panda är vad forumet kan hantera, du behöver nog inte vara orolig.

Vettemannen skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Det är Hybrid_ som är fejk!
Nu jävlar pandan är du mindfukked med en nyrökt currywurst?

En sak är säker....Hybrid_ är inte fejk!!
Men va fan, nu börjar det bli lite rolig lördagsunderhållning!!!!

/Benny

Hybrid_är Evildan.
Evildan är Ivel.
Ivel är Hybridsmurfen.
Pandan är förvirrad.

Bilen är inget att ha. Vem är så %#@#$¥ och köper en ny bil där garantier och auktoriserad service går hand i hand och antingen kör över tiden eller servar själv?

tack, det var det snällaste^ så ts borde skita i denna o leta vidare, en 320d automat med eller utan 4wd, det kryllar av dom överallt, vill man ha lite billigare och kanske inte bryr sig om lite repor här o där kolla lite nätauktioner, kanske kvd tom.

caromania Forummoderator
1 juni 2019 · 9 296 Inlägg

Ivel skrev:

panda666 skrev:

Hybridsmurfen skrev:

panda666 skrev:

Hybrid_ skrev:
Jag har tillgång till Evildan. Sparade kontot i fall han skulle dyka upp igen. Kunde bara inte låta bli där.

så evildan är tbax och riktig och ivel är fejk?^^ kanske tvärtom;)

Det är Hybrid_ som är fejk!
Nu jävlar pandan är du mindfukked med en nyrökt currywurst?

kan inte ta mer wurst idag tyvärr, är hopplöst. så vem är denna nya smurfen? hoppas inte de finns nån fejk variant av mig också. drar åt wursten isf.

En panda är vad forumet kan hantera, du behöver nog inte vara orolig.

Vettemannen skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Det är Hybrid_ som är fejk!
Nu jävlar pandan är du mindfukked med en nyrökt currywurst?

En sak är säker....Hybrid_ är inte fejk!!
Men va fan, nu börjar det bli lite rolig lördagsunderhållning!!!!

/Benny

Hybrid_är Evildan.
Evildan är Ivel.
Ivel är Hybridsmurfen.
Pandan är förvirrad.

Bilen är inget att ha. Vem är så %#@#$¥ och köper en ny bil där garantier och auktoriserad service går hand i hand och antingen kör över tiden eller servar själv?

Ikväll behövs ingen underhållning via TV. Välkommen tillbaka Evil. smile

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Utmarks-Loke
1 juni 2019 · 5 809 Inlägg

Jag har samma motor fast i en 1-serie och utan AWD och jag tycker inte den är trött. Mercedes W123 diesel utan turbo är trött, denna motor är det inte. Och kamkedjeproblemen löstes flera år innan denna bilen tillverkades.

Senast redigerat av Svarte_Orm (1 juni 2019)

Hickan
2 juni 2019 · 373 Inlägg

ja det verkar ju bäst att hålla sig borta från den där bilen. dock tror jag den hade varit tillräckligt pigg för mig.. för övrigt, vad tycker in om audis dieselmotorer? är väldigt skeptisk när det kommer till audi pga dieselskandalen, kamkedjor och en vd som sitter bakom galler. är det någon här som har erfarenhet om hur motorerna upplevs efter att mjukvaran blivit uppgraderad? syftar i främst på de lite nyare 2.0 tdi motorerna

Senast redigerat av Hickan (2 juni 2019)

jag hatar bilar
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang