Skramlar högre fram i motorn. Audi A6 -08 Tfsi 2.0

BigNorrey
1 juni 2019 · 3 Inlägg

Påväg hem efter längre färd så börjar motorn gå tungt, och började rycka även när jag hade 1an i, körde sista lilla sträckan och den ”hoppade” liksom och röck. Kollade oljannivån och det såg bra ut. Startade den senare på kvällen och hör ett skramlande i höger sida och efter cirka 1 minut kom en varning för oljetryck upp. Har inte startat den sen dess, någon som vet vad det kan vara för fel? Min första tanke var att turbon hade gått men den var intakt. Mycket tacksam för svar då jag inte är så kunnig!

dieselsmurf
1 juni 2019 · 2 Inlägg

Det är ju en Audi så maskin är väl slut. Skrota den och köp en riktig bil.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
1 juni 2019 · 17 455 Inlägg

Oljetrycket som gett upp? Maskin är väl skrot då. Audi är inte direkt kända för att vara driftsäkra. Lämna in den på verkstad om den kan gå dit för egen maskin och be de läsa ut felkoder. Annars som ovan talare skrev: Skrota skiten och köp en riktig bil.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
spillolja
1 juni 2019 · 4 020 Inlägg

Longlife ?

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
panda666
1 juni 2019 · 4 250 Inlägg

en till tfsi? tycker verkligen synd om folk som har vågat köpa dessa motorer, tfsi och dsg är bland det värsta ja sett o hört i bilvärlden. äre verkligen skrot av som gäller?

Greenhorn
1 juni 2019 · 399 Inlägg

Visst är dessa bilmotorerna skitkassa men det hjälper väl inte TS, ta och ge honom istället några goda råd istället för att trycka ner hen ännu mera ner i skorna.

Gör som hybrid säger... försök och ta bilen till en verkstad och se vad som felar med bilen.
Sedan om det inte kostar skjorta, så sälj bilen och skaffa en annan bil.

Lycka till

jaka54
2 juni 2019 · 5 715 Inlägg

Hej!
Vilken typ av "skrammel" är det? Metalliskt? Något som sitter löst??
Fota lite så vi får höra!

MustangHT1967
14 juni 2019 · 94 Inlägg

dieselsmurf skrev:
Det är ju en Audi så maskin är väl slut. Skrota den och köp en riktig bil.

Om du inte har ngt seriöst att förmedla så SNÄLLA SOMNA OM ....

Greenhorn
14 juni 2019 · 399 Inlägg

BigNorrey skrev:
Påväg hem efter längre färd så börjar motorn gå tungt, och började rycka även när jag hade 1an i, körde sista lilla sträckan och den ”hoppade” liksom och röck. Kollade oljannivån och det såg bra ut. Startade den senare på kvällen och hör ett skramlande i höger sida och efter cirka 1 minut kom en varning för oljetryck upp. Har inte startat den sen dess, någon som vet vad det kan vara för fel? Min första tanke var att turbon hade gått men den var intakt. Mycket tacksam för svar då jag inte är så kunnig!

Nu är jag inte helt 100%, på detta och jag är före detta 08, så 99% får räcka.
MEN vad inte det någon bilmodell där man INTE fick parkera med växels i, utan man måste använda handbromsen... för om bilen rulle fram eller bak... så kunde kamkedjan hoppa och kugga till till fel läge och hej och gonatt med motorn och sitter inte oljepumpen på samma kedja?

Nu kan ha helt fel om detta, villa få någon MED bättre kunskaper om detta är en möjlighet som kan ha hänt med din bil.

Senast redigerat av Greenhorn (14 juni 2019)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang