Audi TT

TOW
3 juni 2019 · 3 Inlägg

Hej!
Jag har en Audi TT som behöver nya ”lyftare” till den hydrauliska suffletten, de nuvarande är otäta och läcker hydraulolja, dessutom är varvräknare ur funktion, vet någon var jag kan få detta fixat och en grov prisbild?
Audi verkstan är alldeles för dyr!

candyweiss
3 juni 2019 · 875 Inlägg

TOW skrev:
Audi verkstan är alldeles för dyr!

Hur mycket vill de ha då?

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
viccoA
3 juni 2019 · 3 109 Inlägg

Var bor du?

TOW
4 juni 2019 · 3 Inlägg

candyweiss skrev:

TOW skrev:
Audi verkstan är alldeles för dyr!

Hur mycket vill de ha då?

18000 för suffletten och 17000 för nytt kombiinstrument

TOW
4 juni 2019 · 3 Inlägg

viccoA skrev:
Var bor du?

Mellan Jönköping o Växjö

viccoA
4 juni 2019 · 3 109 Inlägg

Fråga pris på 3-4 fristående verkstäder om fast pris på åtgärderna. Ta den med lägst pris som du får förtroende för.

jaka54
4 juni 2019 · 5 719 Inlägg

Hej!
Varför inte kolla hur "lyftarna" (Antagligen hydrauliska kolvar) "ser ut" och själv byta packboxarna som läcker!?
Instrumenet skulle jag själv ta bort och först spraya på elspray på alla kontaktytor/kretskort. Oxid på kontakter är det absout vanligaste felet när det gäller elektronik.

Cuefa Ain't no place like home...
5 juni 2019 · 4 628 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Varför inte kolla hur "lyftarna" (Antagligen hydrauliska kolvar) "ser ut" och själv byta packboxarna som läcker!?
Instrumenet skulle jag själv ta bort och först spraya på elspray på alla kontaktytor/kretskort. Oxid på kontakter är det absout vanligaste felet när det gäller elektronik.

Tyvärr är det inte ovanligt att dessa kombiinstrument bråkar, det är kontaktbanor på kretskortet som blir dåliga enl. min erfarenhet.
Däremot finns det gott om firmor som renoverar mätarhus, Innosund tar t.ex 2800kr för att renovera mätarhuset.

Gällande att byta packboxar, frågan är hur lätt det är att hitta reservdelar? Det är förhållandevis små kolvar vi pratar om och VAG har inga lösa delar till dessa.
En ny kolv kostar ca 6300kr/sida (gissar att detta gäller en TT Mk1) och det är ju inte så roligt.

Däremot finns det ju begagnade enheter att tillgå, som tex denna för vänster sida och denna för höger sida som trots dyr frakt från USA fortfarande är sjukt mycket billigare.
Dessa är dessutom från samma säljare/bil vilket borde göra frakten lite billigare.

Att hitta en verkstad som kan/vill montera dessa borde inte vara så svårt.
Dock vet jag inte var TS bor så jag kan inte ge någon specifik rekommendation.

Senast redigerat av Cuefa (5 juni 2019)

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang