Emergency Update. P2425

zwork
6 juni 2019 · 27 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/229/228192/228192-e070e98d1ea1f7300277d25e9d3bb7ab.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/229/228192/228192-ad5628702c5656b3fce42c305471ce23.jpg
Jag skulle köra sambon till sjukan igår och startade bilen och ställde mig utanför o väntade på att det s kulle bli lite svalare inne i bilen men reagerade på att inte musiken sattes igång och satte mig i och ser på displayen att det står "Emercency Update"
"Parse ERROR :SERVER ERROR"
Time left 18 (tickar ner till 0 och startar om)
Efter omstart står det, "Emercency Update" check configuration" när jag googlade så fick jag bara upp några sidor o mesta på tyska, är det någon som har en aning om vad detta är? Jag snacka med en mekaniker och han hade aldrig sett det tidigare så jag plugga in obd-läsaren och får upp fel, P2425, P1577, P161C, P161E. P161* är att två glödstift behövs bytas sedan har jag fått till mig nyss att P1577 antagligen har med nån elektronisk motorfäste att göra men P2425 är en ny felkod men jag blir lite fundersam där motorlampan lyser inte, och när jag använder en annan obd-läsare en billig sak så finns inga felkoder. Skulle jag kunna radera felkoderna o köra en sväng och se om dom kommer tillbaka? Motorlampan bör ju funka för den lyser när jag sätter i nyckeln i tändningen. Kan jag på ett lätt sätt lossa på något som gör att motorlampan lyser så jag kan utesluta något fel på den? Jag ska försöka få upp bilder på MMI-displayen. Bilen är en Audi A6 Avant Quattro (4F)2.7 tdi Tacksam för svar och ha det gött smile

Senast redigerat av zwork (6 juni 2019)

Growe Fri fart för ett fritt folk!
6 juni 2019 · 13 673 Inlägg

Tycker att man alltid ska nolla koderna och testa innan man drar några slutsatser.  Ett utdraget batteri räcker för att man ska få en hög med felkoder som inte är några riktiga fel.   Men självklart ska man spara felkoderna innan man nollar. För ibland kan dom innehålla ledtrådar till själva problemet för vissa fel kan lägga 3felkoder sen när man nollar dyker endast en kod upp.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
zwork
6 juni 2019 · 27 Inlägg

Growe skrev:
Tycker att man alltid ska nolla koderna och testa innan man drar några slutsatser.  Ett utdraget batteri räcker för att man ska få en hög med felkoder som inte är några riktiga fel.   Men självklart ska man spara felkoderna innan man nollar. För ibland kan dom innehålla ledtrådar till själva problemet för vissa fel kan lägga 3felkoder sen när man nollar dyker endast en kod upp.

Ah okey men då ska jag testa att radera felkoderna så fort jag har kommit hem. Några fel som P161* kommer tillbaka för jag behöver byta glödstift men jag testar sedan o hoppas att P2425 försvinner. Tack för ditt snabba svar smile

zwork
7 juni 2019 · 27 Inlägg

Jag släckte felkoderna igår och endast ett är kvar, P1577 så får bli att byta den då. Tack för hjälpen smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang