Är så vitt jag vet inte något större problem med reservdelar, mycket delas med andra GM-modeller när det kommer till det mekaniska. Plåt och inredning kan såklart vara svårare...
Kamkedjan är tyvärr en svag punkt på bensinarna (kan inte mycket om diesel-motorerna), fick byta på min redan vid 15000 mil och det var i senaste laget. Hört sägas att det är ett större problem på de med automat än manuella - dock inget jag kan gå i god för.
Jag valde ren framhjulsdrift då fyrhjulsdriften anses kräva relativt täta oljebyten för att inte strula. Skall dock inte rekommendera det ena eller det andra.
Utbudet är ganska begränsat så att få en i exakt det utförande man är önskar är svårt. Själv fick jag göra avkall på bland annat färgen, bedömde viss annan utrustning som viktigare. Bestäm dig för vad du "måste" ha och vad som får komma i andra hand, annars kommer du få sitta och leta på blocket efter "rätt" bil för all framtid.
Egna reflektioner: Köp en med HUD, det är en underskattad funktion. Aeron är klart snyggare i mina ögon, men som numera "medelålders vit man" så hade jag nog föredragit standard-chassiet för bättre komfort. Den är absolut inte obekväm, men det känns att fjädringen är avstämd för högre hastigheter än vad man normalt får hålla på svenska vägar.