BMX x1 problem

Bjorcken
10 juni 2019 · 3 Inlägg

Hej, jag har en bmw x1 2009 som jag har haft på verkstad nu, och fick ett samtal om att något hade hänt.
Jag förstod inte allting över telefonen och tänkte bara försöka förklara här om vad som "har hänt".

PDCn har varnat för att en sensor har varit ur funktion under en längre tid, och den har vart inne på verkstad två gånger under denna tid. Men den här gången hade det blivit något fel vid felsökningen så något hade "hänt". Jag förstod att framrutan inte gick att dra ned, och den här "delen" skulle kunna bli dyr om inte bmw gick i god för det. Det var tydligen inte alls vanligt men det hade hänt 5 gånger, och alla var bmw x1.

Jag tänkte självfallet försöka sätta mig in mer när de tagit reda på om bmw går i god för det eller inte, men jag hann inte snappa upp allt på telefonen som sagt.

Ledsen för dålig beskrivning men jag tänkte bara kolla om någon här har hört talas om det.

tack på förhand.

jaka54
10 juni 2019 · 5 719 Inlägg

Hej!
Låter på din beskrivning som om något i dörren gått sönder som reglerar UPP och NER funktionen på sidorutan fram.

Senast redigerat av jaka54 (10 juni 2019)

zzr94092
10 juni 2019 · 4 385 Inlägg

Vad skulle verkstan på rutan att göra?

Utmarks-Loke
10 juni 2019 · 5 833 Inlägg

Kommer verkligen BMW vilja ge något på goodwill för en 10 år gammal bil? Om verkstaden har förstört något får dom betala men om felmeddelandet har funnits länge så är det väl inte deras fel? Jag begriper inte helt vad som har hänt, jag tycker det är lite luddigt formulerat.

Presidento Of World
10 juni 2019 · 3 324 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Kommer verkligen BMW vilja ge något på goodwill för en 10 år gammal bil? Om verkstaden har förstört något får dom betala men om felmeddelandet har funnits länge så är det väl inte deras fel? Jag begriper inte helt vad som har hänt, jag tycker det är lite luddigt formulerat.

Pdc har varnat för fel, dom pillar på dörren så den slutar funka? Varför? Förstår inte det heller.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Bjorcken
10 juni 2019 · 3 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Kommer verkligen BMW vilja ge något på goodwill för en 10 år gammal bil? Om verkstaden har förstört något får dom betala men om felmeddelandet har funnits länge så är det väl inte deras fel? Jag begriper inte helt vad som har hänt, jag tycker det är lite luddigt formulerat.

Jag är ledsen, ska försöka komma med mer information när de har ringt upp.

De förklarade det som att när de i vanliga fall gör en felsökning på PDCn så låter den en gå ifrån och strunta i det, men i vissa sällsynta fall så har den "stängt av" något direkt vid felsökningen.

panda666
10 juni 2019 · 4 250 Inlägg

Bjorcken skrev:

Svarte_Orm skrev:
Kommer verkligen BMW vilja ge något på goodwill för en 10 år gammal bil? Om verkstaden har förstört något får dom betala men om felmeddelandet har funnits länge så är det väl inte deras fel? Jag begriper inte helt vad som har hänt, jag tycker det är lite luddigt formulerat.

Jag är ledsen, ska försöka komma med mer information när de har ringt upp.

De förklarade det som att när de i vanliga fall gör en felsökning på PDCn så låter den en gå ifrån och strunta i det, men i vissa sällsynta fall så har den "stängt av" något direkt vid felsökningen.

^^^^^^^^^^^^^har dom råkat kortsluta nått medans dom pillat på pdcn? annars fattar ja nada haha

zzr94092
10 juni 2019 · 4 385 Inlägg

Precis...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang