Cement/fix på motorhuven

gickan
17 juni 2019 · 82 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185548/185548-05aebaf289050666ba860f735acc3836.jpg

Det är såhär att jag har min bil i ett garage som är i ett flerfamiljshus.

Just nu håller dem på och drar om avloppet. Det är sagt att hyresvärden ska kontakta mig när bilen behöver flyttas, sagt och gjort och det gick bra.

Nu ca 3 veckor senare så har dem tydligen tätat i golvet till lägenheten ovanför (dvs mitt tak).

Vad dem än tätat med så har det runnit ner på min motorhuv, det sitter stenhårt.

Självklart kommer jag ringa hyresvärden imorgon, dem får betala borttagningen av det här. Men om dem säger emot, hur för jag då?

Nån som varit med om liknande?

Det som gör det hela värre för mig är att jag idag haft bilen exakt 1 månad. Surt.

caromania Forummoderator
17 juni 2019 · 9 296 Inlägg

Låter ganska solklart att de kommer fixa det.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Greenhorn
17 juni 2019 · 399 Inlägg

Konstigt att hantverkarna inte äns täckte in din bil plast om dem jobba i taket ovanför din bil.

Dåligt gjort tycker jag...

gickan
19 juni 2019 · 82 Inlägg

Ny fundering, ska jag kontakta mitt försäkringsbolag om detta? Eller går det på sidan eftersom firman betalar?

gickan
19 juni 2019 · 82 Inlägg

Haft kontakt med hyresvärden, som kontaktat firman som gjort det. Så pratade precis med ansvarig på firman och den ska kolla på bilen imorgon bitti. Antagligen för dokumentering och vidare diskussion.

jaka54
19 juni 2019 · 5 680 Inlägg

Hej!
Har du prövat att ta bort det med något lösningsmedlel som lacknafta eller aceton (inget av dessa påverkar lacken) och sedan polera med lite rubbing!?

caromania Forummoderator
19 juni 2019 · 9 296 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Har du prövat att ta bort det med något lösningsmedlel som lacknafta eller aceton (inget av dessa påverkar lacken) och sedan polera med lite rubbing!?

Det ska han absolut inte göra. Firman SKA fixa det där.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Greenhorn
19 juni 2019 · 399 Inlägg

Ivel skrev:

gickan skrev:
Haft kontakt med hyresvärden, som kontaktat firman som gjort det. Så pratade precis med ansvarig på firman och den ska kolla på bilen imorgon bitti. Antagligen för dokumentering och vidare diskussion.

Jag tycker att du avvaktar med att prata med ditt försäkringsbolag då företagets representant och du ska ha ett möte.
Eftersom, som jag ser det, är företaget/fastighetsägaren/hyresvärden som åsamkat skadan ska inte din bilförsäkring belastas för detta utan det får den ansvarige stå för.

jaka54 skrev:
Hej!
Har du prövat att ta bort det med något lösningsmedlel som lacknafta eller aceton (inget av dessa påverkar lacken) och sedan polera med lite rubbing!?

caromania skrev:

jaka54 skrev:
Hej!
Har du prövat att ta bort det med något lösningsmedlel som lacknafta eller aceton (inget av dessa påverkar lacken) och sedan polera med lite rubbing!?

Det ska han absolut inte göra. Firman SKA fixa det där.

Som de skriver hära, så är att fixa själv ajabaja och ta och vänta och se hur det blir
med  företaget/fastighetsägaren/hyresvärden löser detta först... och troligen
kommer någon av deras försäkringsbolag att kontakta ditt och tala om vad som har hänt.
Dock är det viktig att du får reda på vem som ska stå för ansvaret och notan, för OM de börjar skylla på varandra ska du genast ta kontakt med ditt försäkringsbilag och förklara läget över vad som har hänt.
De kommer då säkert att fixa till din bil och sedan ta över fajten med deras försäkringsbolag.

Senast redigerat av Greenhorn (19 juni 2019)

gickan
29 juni 2019 · 82 Inlägg

Det löste sig fint, firman betalade borttagning och polering. Så nu syns alla stenskott för bra wink

caromania Forummoderator
29 juni 2019 · 9 296 Inlägg

gickan skrev:
Det löste sig fint, firman betalade borttagning och polering. Så nu syns alla stenskott för bra wink

Tack för uppdatering!

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang