Startmotor klickar bara Opel vivaro

Nyman_
18 juni 2019 · 602 Inlägg

Fick nu hem min Opel vivaro 2005 helvete efter ett återköp, lång historia kort, då jag sålde den o dom fick fel på den efter 20min, då var jag snäll o köpa tillbaka den.
Deras fel var med kopplingen men det var bara anslutningen till slavcylindern som lossnat.
I vilket fall, batteriet var trött när jag fick hem den så startmotorn klickade bara, istället för o ladda kopplade jag på starthjälpen och den startade direkt.
1 gång!! Nu hjälper varken starthjälp eller annat batteri, eller jord direkt på motorn från annat batteri. Den klickar bara när jag vrider om starten.
Kan jag ha bränt starten med starthjäpen?? Eller har klåparna gjort något.. De vet bara dom själva eller verkstads helvetet dom hade varit förbi innan återköpet.
Får väl krypa under o försöka tjuvstarta startmotorn.

Blir så trött

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone
Volvo V90 R-design "Rödingen" (2017)
spillolja
18 juni 2019 · 4 014 Inlägg

kanske bedrägeri dom har bytt bra delar mot dåliga

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
panda666
18 juni 2019 · 4 228 Inlägg

varför i h*ete köpte du tbax bilen för?^^ de ju galenskap det där, funkade allt som det ska vid provkörning så ,,efter att dom köpt bilen är ju inte ditt fel?^^ och vad är det för skitverkstad som inte kunde se att det bara lossnat en grej från kopplingen? som sagt ja skulle skita i så jävla hårt och inte brytt mig, speciellt efter hur dom betedde sig mot dig, skulle aldrig köpa tbax den. Du är säkert en av dom få super godtrogna människor där ute som man uppskattar, gör rätt för sig, men vafan endå;/

spillolja
18 juni 2019 · 4 014 Inlägg

Skulle ta referens på den uppgivna "verkstaden" , finns den hos Gulasidorna, merinfo etc.

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
candyweiss
18 juni 2019 · 863 Inlägg

Nyman_ skrev:
Fick nu hem min Opel vivaro 2005 helvete efter ett återköp, lång historia kort, då jag sålde den o dom fick fel på den efter 20min, då var jag snäll o köpa tillbaka den.
Deras fel var med kopplingen men det var bara anslutningen till slavcylindern som lossnat.
I vilket fall, batteriet var trött när jag fick hem den så startmotorn klickade bara, istället för o ladda kopplade jag på starthjälpen och den startade direkt.
1 gång!! Nu hjälper varken starthjälp eller annat batteri, eller jord direkt på motorn från annat batteri. Den klickar bara när jag vrider om starten.
Kan jag ha bränt starten med starthjäpen?? Eller har klåparna gjort något.. De vet bara dom själva eller verkstads helvetet dom hade varit förbi innan återköpet.
Får väl krypa under o försöka tjuvstarta startmotorn.

Blir så trött

Kan inte för mitt liv fatta att du tog tillbaka bilen yikes

Senast redigerat av candyweiss (18 juni 2019)

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
EmsAnders
18 juni 2019 · 151 Inlägg

Vanligt att pluskabel till startmotorn har ärjat av vid startmotor anslutning, strax bakom kabelskon.

jaka54
18 juni 2019 · 5 680 Inlägg

Hej!
Antagligen solenoiden som behöver bytas.

Nyman_
18 juni 2019 · 602 Inlägg

Ja jag frågar mig själv varför i helvete jag gjorde det.. Samtidigt hade jag dåligt samvete att dom inte ens hann hem.
Hela historien är så sinnessjuk och osannolik att de ens hände. Verkstaden ringde mig själv o sa att kopplingen måste ner för 13k för att kontrolleras, aldrig i livet sa jag (jag hade från början sagt att jag kunde ta verkstaden då det nog bara var en skit sak) men när nu verkstaden ställde sig på tvären så gav jag upp jag orkade inte me en massa jävla tjat och skit och beteende som att bilen var köpt för 150k när dom i själva verket gav 26.
Tänkt också på om dom tagit något men asså, åka till gotland för att köpa en bil, ta den till fastlandet o byta delar.. Detta är ingen dyr sportbil vi snackar om haha.
Aj jag ska kolla när jag får tid, sjukt dock att den startade o gick som vanligt och sen ville den jävla ännu en gång.
Mekat mycke bilar men denna börjar jag bli mörkrädd över, vilken otur den verkar dra med sig för mig

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone
Volvo V90 R-design "Rödingen" (2017)
panda666
18 juni 2019 · 4 228 Inlägg

Nyman_ skrev:
Ja jag frågar mig själv varför i helvete jag gjorde det.. Samtidigt hade jag dåligt samvete att dom inte ens hann hem.
Hela historien är så sinnessjuk och osannolik att de ens hände. Verkstaden ringde mig själv o sa att kopplingen måste ner för 13k för att kontrolleras, aldrig i livet sa jag (jag hade från början sagt att jag kunde ta verkstaden då det nog bara var en skit sak) men när nu verkstaden ställde sig på tvären så gav jag upp jag orkade inte me en massa jävla tjat och skit och beteende som att bilen var köpt för 150k när dom i själva verket gav 26.
Tänkt också på om dom tagit något men asså, åka till gotland för att köpa en bil, ta den till fastlandet o byta delar.. Detta är ingen dyr sportbil vi snackar om haha.
Aj jag ska kolla när jag får tid, sjukt dock att den startade o gick som vanligt och sen ville den jävla ännu en gång.
Mekat mycke bilar men denna börjar jag bli mörkrädd över, vilken otur den verkar dra med sig för mig

du skulle ha gett fan i att ta tbax den, jag skulle inte ens ha svarat dom i efterhand, skulle bara säga sorry vad tråkigt, den funkade för mig, nu kan ja inte göra nått mer tyvärr, köpt e köpt. Låter jävlit mysko, billigast ja köpt var en gång i tiden en gammal civic för 4500 som rasade inte på väg hem. men du skulle fan inte ha tagit tbax den..lider för dig när ja hör att du tog tbax skiten.

Lockwood
19 juni 2019 · 394 Inlägg

Vilket sammanträffande att verkstadsnotan skulle ha upp uppgått exakt till halva köpeskillingen...
Alla bedragarklockor ringer, på högsta volym. Verkstaden kan mycket väl vara en del i hela upplägget "Köp en bil relativt billigt från andra änden av landet. Se till att den går sönder med en gång. Hota säljaren o få denne att betala reparationen om 13k eller köpa tillbaka den". Att du var villig att ta tillbaka den måste ha kommit som en chock. Hade du gått med på att betala 13k så hade de satt tillbaka röret till slavcylindern, och delat på verkstadsnotan...

Lockwood
19 juni 2019 · 394 Inlägg

Storartat & genomhyggligt? Nej här ligger en gris begraven. Detta var ett scamförsök som borde gått vägen men som sket sig. Jag hoppas du drog av för transportkostnaderna hem till dig, men nånting säger mig att du stod för den kostnaden själv. Lärdomen bör vara: sälj inte till nysvenskar om du inte "pratar samma språk". Gör klart för de att de köper bilen i befintligt skick, gör klart för de att du berättat om alla för dig kända problem, vilket de flesta normalt funtade människor gör. Gör klart för de att du kommer inte köpa tillbaka bilen under några omständigheter. Men det lättaste är att inte sälja till dessa människor, det är de kulturella skillnaderna som spelar oss ett spratt, i vissa kulturer är det kutym att (alltid) lura varandra vid bilköp därav att man ofta vill pruta 50% då man vet att det finns massa dyra dolda fel. Personligen så har jag problem att ens befatta mig med sk "intressenter" vilka har utomeuropeiskt klingande namn, speciellt när de inleder med frågor som "Vad är det för bil? Sista priss? Du får 40% mindre än annonspris nu idag."

Presidento Of World
19 juni 2019 · 3 306 Inlägg

Lockwood skrev:
Storartat & genomhyggligt? Nej här ligger en gris begraven. Detta var ett scamförsök som borde gått vägen men som sket sig. Jag hoppas du drog av för transportkostnaderna hem till dig, men nånting säger mig att du stod för den kostnaden själv. Lärdomen bör vara: sälj inte till nysvenskar om du inte "pratar samma språk". Gör klart för de att de köper bilen i befintligt skick, gör klart för de att du berättat om alla för dig kända problem, vilket de flesta normalt funtade människor gör. Gör klart för de att du kommer inte köpa tillbaka bilen under några omständigheter. Men det lättaste är att inte sälja till dessa människor, det är de kulturella skillnaderna som spelar oss ett spratt, i vissa kulturer är det kutym att (alltid) lura varandra vid bilköp därav att man ofta vill pruta 50% då man vet att det finns massa dyra dolda fel. Personligen så har jag problem att ens befatta mig med sk "intressenter" vilka har utomeuropeiskt klingande namn, speciellt när de inleder med frågor som "Vad är det för bil? Sista priss? Du får 40% mindre än annonspris nu idag."

Nästan 60-70% av alla bilar jag sålt har varit till icke svenskar, aldrig haft problem någonsin. Däremot en som krångla men han hette björn..men jag undviker inte folk som heter Björn eller liknande för det smile. Det är fullt möjligt att det var scam men även mycket otur och bilen gick sönder ändå.. 30k mil är mycket och allt kan hända bara sådär.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Lockwood
19 juni 2019 · 394 Inlägg

Jag vill betona utomeuropeiskt. Tyskar kan oxå vara jobbiga, men då handlar det om detaljer, tex som när jag sålde en bil för många år sedan till en tysk som kom upp för att köpa den. Han granskade bilen absurt noga, kom med fullutrustad verkstadsskåpbil. Inga mekaniska fel, allt som beskrivet. Han hittade följande fel: dåligt fabrikat på däcken Hankook samt bara 3-4 mm mönster. Utöver detta hittade han ett (1) stenskott på bakskärmen, bilen i fråga var en mint svartmetallic 993 med 3000 mil. Han backade ur affären pga det lilla stenskottet som jag tydligen missat.

Senast redigerat av Lockwood (19 juni 2019)

caromania Forummoderator
19 juni 2019 · 9 296 Inlägg

Kommentarer och generaliseringar om och kring eventuella försäljares ursprung vill vi gärna slippa. Det finns bedragare i alla färger och former.
Tack!

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang