Irriterande Telia reklam.

Putteliten
21 juni 2019 · 9 078 Inlägg

Är det bara jag som får upp den här skitirriterande Teliareklamen i iPhone?
Jag kan inte gå bakåt, för då är reklamen framme snabbt igen.
Varje gång den dyker upp, så måste jag stänga ner fönstret med garaget och börja om igen. Inte alls kul om man hittar en intressant tråd att läsa i.


https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-09c05aed18f78c1bd188cc7797c948ec.jpg

Utmarks-Loke
21 juni 2019 · 5 839 Inlägg

Jag fick det några gånger igår, men inte idag. Väldigt irriterande, det kom när man var halvvägs färdig med ett inlägg och så försvann det så man fick börja om.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 juni 2019 · 14 056 Inlägg

det är säkert spam!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
panda666
21 juni 2019 · 4 250 Inlägg

iphone och safari är bara skit^^^^^^^^^^^^^^^de chrome och android som gäller tyvärr;)) *change my mind*:smile)

Utmarks-Loke
21 juni 2019 · 5 839 Inlägg

Jag fick upp det på firefox på datorn så det är inte bara på iphone

Putteliten
21 juni 2019 · 9 078 Inlägg

panda666 skrev:
iphone och safari är bara skit^^^^^^^^^^^^^^^de chrome och android som gäller tyvärr;)) *change my mind*:smile)

Android och chrome är bara skit^^^^^^^^^^^^^^^de safari och iphone som gäller tyvärr;)) *change my mind*:smile)
wink

panda666
21 juni 2019 · 4 250 Inlägg

Putteliten skrev:

panda666 skrev:
iphone och safari är bara skit^^^^^^^^^^^^^^^de chrome och android som gäller tyvärr;)) *change my mind*:smile)

Android och chrome är bara skit^^^^^^^^^^^^^^^de safari och iphone som gäller tyvärr;)) *change my mind*:smile)
wink

touche lol, förstår verkligen inte hur folk kan gilla iphone, samtidigt som iphone användare inte förstår hur folk gillar android, men endå, android är mket lättare att hantera än iphone, det här är en oändlig krig.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 juni 2019 · 17 478 Inlägg

Det där är spam och inte teliareklam. skaffa antivirusprogram

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Mack Forum- och sitemoderator
22 juni 2019 · 26 149 Inlägg

"Kostandsfria" tycker jag säger allt man behöver veta..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Utmarks-Loke
22 juni 2019 · 5 839 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Det där är spam och inte teliareklam. skaffa antivirusprogram

Självklart, Telia skulle aldrig skicka ut såna där annonser. Men är det vi som bör skaffa antivirusprogram eller garaget.org:s server?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 juni 2019 · 17 478 Inlägg

Svarte_Orm skrev:

Hybrid_ skrev:
Det där är spam och inte teliareklam. skaffa antivirusprogram

Självklart, Telia skulle aldrig skicka ut såna där annonser. Men är det vi som bör skaffa antivirusprogram eller garaget.org:s server?

Vet inte. Får aldrig upp annonser på Gorg.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Mack Forum- och sitemoderator
22 juni 2019 · 26 149 Inlägg

Svarte_Orm skrev:

Hybrid_ skrev:
Det där är spam och inte teliareklam. skaffa antivirusprogram

Självklart, Telia skulle aldrig skicka ut såna där annonser. Men är det vi som bör skaffa antivirusprogram eller garaget.org:s server?

Känns lite som ett ickeproblem, för alla torde idag ha ett antivirusprogram på sin dator, eller platta eller telefon eller vad det nu må vara för uppkopplad historia.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Utmarks-Loke
22 juni 2019 · 5 839 Inlägg

Men även om alla har antivirusprogram så bör gorg försöka undvika att få virus/spam på servern som går ut till de som använder sajten.

Mack Forum- och sitemoderator
22 juni 2019 · 26 149 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Men även om alla har antivirusprogram så bör gorg försöka undvika att få virus/spam på servern som går ut till de som använder sajten.

Detta förutsätter jag att Gorg redan gör.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Putteliten
22 juni 2019 · 9 078 Inlägg

Ivel skrev:

panda666 skrev:

Putteliten skrev:

Android och chrome är bara skit^^^^^^^^^^^^^^^de safari och iphone som gäller tyvärr;)) *change my mind*:smile)
wink

touche lol, förstår verkligen inte hur folk kan gilla iphone, samtidigt som iphone användare inte förstår hur folk gillar android, men endå, android är mket lättare att hantera än iphone, det här är en oändlig krig.

Applemänniskor du vet...
https://i.pinimg.com/originals/f6/07/d9 … dbb6fd.jpg

Jag gillar iPhone och du gillar Android, kan vi bara låta det vara så istället för en massa korkade dumdryga komentarer?

Putteliten
22 juni 2019 · 9 078 Inlägg

Mack skrev:

Svarte_Orm skrev:
Men även om alla har antivirusprogram så bör gorg försöka undvika att få virus/spam på servern som går ut till de som använder sajten.

Detta förutsätter jag att Gorg redan gör.

Det verkar ju inte riktigt som så, eftersom att jag och flera andra iPhoneanvändare blir vidare skickade från garaget till denna så kallade Telia reklamen.

Mack Forum- och sitemoderator
22 juni 2019 · 26 149 Inlägg

Putteliten skrev:

Mack skrev:

Svarte_Orm skrev:
Men även om alla har antivirusprogram så bör gorg försöka undvika att få virus/spam på servern som går ut till de som använder sajten.

Detta förutsätter jag att Gorg redan gör.

Det verkar ju inte riktigt som så, eftersom att jag och flera andra iPhoneanvändare blir vidare skickade från garaget till denna så kallade Telia reklamen.

Vad kör du för antivirus?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
22 juni 2019 · 13 742 Inlägg

Putteliten skrev:

Mack skrev:

Svarte_Orm skrev:
Men även om alla har antivirusprogram så bör gorg försöka undvika att få virus/spam på servern som går ut till de som använder sajten.

Detta förutsätter jag att Gorg redan gör.

Det verkar ju inte riktigt som så, eftersom att jag och flera andra iPhoneanvändare blir vidare skickade från garaget till denna så kallade Telia reklamen.

jag får inte upp något och testat med både android 8.1 och 9.1 nada problem. inget på min windows pc.  det är garanterat något innan som man tryck på eller eran webläsare som är totalt tvär rötten och triggar igång någon säkerhetslucka i era telfoner. 

gissar på att ni godkänt någon form av avisering på någon porr sida eller någon annan mindre seriös sida.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
kokokat
22 juni 2019 · 1 Inlägg

Jag surfar mycket dagligen och fått inte sånt spam eller virus.Klicka inte på sånt.Jag kör med avg pro antivirus i mobilen o är jätte nöjd.Aldrig nån problem som gäller spam eller virus.Med datorer det är värre.🙃

panda666
22 juni 2019 · 4 250 Inlägg

Ivel skrev:

Putteliten skrev:

Ivel skrev:

Applemänniskor du vet...
https://i.pinimg.com/originals/f6/07/d9 … dbb6fd.jpg

Jag gillar iPhone och du gillar Android, kan vi bara låta det vara så istället för en massa korkade dumdryga komentarer?

Jag gillar Apple men är inte särskilt förtjust i Android.
Jag har en iPhone som arbetstelefon och en laggande Android privat.
När det gäller datorer är jag helsåld sedan -90 talet på Macintosh och den fantastiska SE30 jag som första Appleprodukt jag fick kontakt med.
Nåväl, är det någon inställning i webläsaren du behöver se över, det är uppenbart inte Telia själva som skickar detta utan något jvl spam.
Anledningen att jag tänker det är då jag inte får detta spammande varken på laggluren eller fallfrukten (fortfarande hel skärm efter två terminer!) och detta oavsett om jag surfar via Telia direkt via abonnemanget, Telenor via Wifi hemma eller Tele2 Wifi på arbetet.
Eller har du surfat runt på någon mindre känd sight sökandes något udda? Jag fick något strul efter att jag besökt en östeuropeisk sight (tyvärr det gällde FIAT reservdelar) och fick då det där berömda scamförsöket från "rikspolisstyrelsen" som ville ha 25€ insatt via PayPal till ett konto i Nederländerna.
Provat att starta om telefonen eller routern och byta din ip om du inte har fast ip förstås?

helt sjukt, folk är så olika och det är svårt att konvertera nån åt nån sida. frågar du mig är apple bara rent skit(helt min personliga åsikt) blåser bara folk. För mig är android bäst helt o hållet utan protest och fattar inte varför inte alla använder det. Sen varför i hela friden skulle man vilja ha en överprisad skrot som mac till dator? pc är mycket billigare och bättre samt går att byta delar precis när man vill. Varför gå mac? det är helt galenskap, bara om man är hipster/antiksamlare/något annat? som sagt ingen får ta illa upp detta är bara min personliga åsikt och reflekterar inte mot nån grupp eller annan. bara mina personliga rants och tycken.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang