Irriterande Telia reklam.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 juni 2019 · 17 473 Inlägg

Apple eller Android? Jaja, jag har också en uppfattning om saken.

Fast ett gratis antivirus och en rejäl scanning på samtliga apparater borde lösa saken.
På surfdatorn har jag inga problem då det är Linux Mint. (Och där borde ni lista ut var jag står i debatten)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
22 juni 2019 · 13 741 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Apple eller Android? Jaja, jag har också en uppfattning om saken.

Fast ett gratis antivirus och en rejäl scanning på samtliga apparater borde lösa saken.
På surfdatorn har jag inga problem då det är Linux Mint. (Och där borde ni lista ut var jag står i debatten)

är det inte inbyggt virusprogram i alla telfoner idag?

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 juni 2019 · 17 473 Inlägg

Growe skrev:

Hybrid_ skrev:
Apple eller Android? Jaja, jag har också en uppfattning om saken.

Fast ett gratis antivirus och en rejäl scanning på samtliga apparater borde lösa saken.
På surfdatorn har jag inga problem då det är Linux Mint. (Och där borde ni lista ut var jag står i debatten)

är det inte inbyggt virusprogram i alla telfoner idag?

Ah! Du tänker på Tefloner! På grund av den hala ytan fastnar inte viruset. Ärligt talat: Har du någonsin sett en stekpanna med virus?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
22 juni 2019 · 13 741 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Growe skrev:

Hybrid_ skrev:
Apple eller Android? Jaja, jag har också en uppfattning om saken.

Fast ett gratis antivirus och en rejäl scanning på samtliga apparater borde lösa saken.
På surfdatorn har jag inga problem då det är Linux Mint. (Och där borde ni lista ut var jag står i debatten)

är det inte inbyggt virusprogram i alla telfoner idag?

Ah! Du tänker på Tefloner! På grund av den hala ytan fastnar inte viruset. Ärligt talat: Har du någonsin sett en stekpanna med virus?

jo eller så stavar jag som en kratta bara..  men okej..  Har inte ALLA telefoner virusprogram inbyggt?

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 juni 2019 · 17 473 Inlägg

Growe skrev:

Hybrid_ skrev:

Growe skrev:

är det inte inbyggt virusprogram i alla telfoner idag?

Ah! Du tänker på Tefloner! På grund av den hala ytan fastnar inte viruset. Ärligt talat: Har du någonsin sett en stekpanna med virus?

jo eller så stavar jag som en kratta bara..  men okej..  Har inte ALLA telefoner virusprogram inbyggt?

Kunde inte låta bli bara...
Jag vet inte om alla telefoner har det. Men TS har en iPhone och jag kan inte ett skit om dessa lurar.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
23 juni 2019 · 13 741 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Growe skrev:

Hybrid_ skrev:
Ah! Du tänker på Tefloner! På grund av den hala ytan fastnar inte viruset. Ärligt talat: Har du någonsin sett en stekpanna med virus?

jo eller så stavar jag som en kratta bara..  men okej..  Har inte ALLA telefoner virusprogram inbyggt?

Kunde inte låta bli bara...
Jag vet inte om alla telefoner har det. Men TS har en iPhone och jag kan inte ett skit om dessa lurar.

Näe inte jag heller.  På min kinesiska spion telefon finns det orginal.    Men tror inte det är ett virus. Tror det är någon som godkänt att webbläsaren eller något program för skicka upp saker.  På min telfon kallas det avisering.

Senast redigerat av Growe (23 juni 2019)

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Putteliten
23 juni 2019 · 9 077 Inlägg

Har fått höra i ett tidigt skede att iPhone ska vara så säkert att man inte behöver ha något antivirus i dom, så nej det är inger jag har laddat ner.

Har testat att rensa historik, cookies mm. Bättre blev det, men det dyker fortfarande upp ibland och det är ENDAST garaget.org som man blir vidareskickad ifrån, ingen annan site händer detta på.

Så jag vill ha det till att det är något skit som ligger på den här siten.

Mack Forum- och sitemoderator
23 juni 2019 · 26 143 Inlägg

Ivel skrev:

Putteliten skrev:
Har fått höra i ett tidigt skede att iPhone ska vara så säkert att man inte behöver ha något antivirus i dom, så nej det är inger jag har laddat ner.

Har testat att rensa historik, cookies mm. Bättre blev det, men det dyker fortfarande upp ibland och det är ENDAST garaget.org som man blir vidareskickad ifrån, ingen annan site händer detta på.

Så jag vill ha det till att det är något skit som ligger på den här siten.

Då bör det vara förknippat på något vis med den här sighten, jag instämmer.
Frågan är hur?

Fast jag kvarstår ändå vid min åsikt att alla plattor, datorer, telefoner och så vidare - oavsett märke - bör ha ett antivirusprogram installerat.
När Mac på allvar kom in på marknaden så ansågs det, i alla fall inom datorvärlden - och så som jag har fått det förklarat - att man inte behövde antivirus av den anledningen att de flesta virusen var designade för Windowsbaserade program.
Detsamma åtmindstone gällde, osäker nu för tiden dock, Linux.

Idag har Mac funnits ett bra tag, varför jag inte längre tror att de lever lika säkert.
Och, varför chansa liksom? På något man har hört?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Utmarks-Loke
29 juni 2019 · 5 836 Inlägg

Idag var Teliaspammet tillbaka och nu tror jag att jag har knäckt koden. Det kommer från en reklambanner för Ericsson.com som man ibland får, fast bara i forumets avdelning för Fordonsel och bilektronik, det är åtminstone vad det verkade som. Nu lyckas jag inte få tillbaka just den bannern men jag fick den tre gånger och alla gånger blev jag ivägskickad till Telias spamsida. Den bannern borde ni kanske plocka bort från flödet, annars är risken att folk börjar använda AD-blocker.

Putteliten
29 juni 2019 · 9 077 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Idag var Teliaspammet tillbaka och nu tror jag att jag har knäckt koden. Det kommer från en reklambanner för Ericsson.com som man ibland får, fast bara i forumets avdelning för Fordonsel och bilektronik, det är åtminstone vad det verkade som. Nu lyckas jag inte få tillbaka just den bannern men jag fick den tre gånger och alla gånger blev jag ivägskickad till Telias spamsida. Den bannern borde ni kanske plocka bort från flödet, annars är risken att folk börjar använda AD-blocker.

Se där ja, det var inge virusskit i min telefon som ja sagt hela tiden!

Mack Forum- och sitemoderator
30 juni 2019 · 26 143 Inlägg

Okej, jag tror dig.
Har aldrig haft det här bekymret tidigare, men nu för en stund sedan fick jag upp samma fenomen två gånger, dock med min internetleverantör då i stället!

Edit: Flyttade dessutom tråden till ett lämpligare forum.

Senast redigerat av Mack (30 juni 2019)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Utmarks-Loke
30 juni 2019 · 5 836 Inlägg

Nu dök det upp igen, flera gånger och det är i alla avdelningar, inte bara bilelektriska. Och det är den där svarta Ericson 5G-reklamen som gör det, nu är jag 100% säker

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 juni 2019 · 14 046 Inlägg

Jag surfar på garaget enbart via dator och har aldrig råkat ut för detta. Har Windows 8 och Chrome som webläsare.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
chrizz Administratör
4 juli 2019 · 11 783 Inlägg

Vilken skräpannons! Den där har vi INTE sålt till Telia, utan den kommer från Google Adsense Jag ska kolla där och spärra skiten omedelbart, och se så dylika "take over-annonser" inte kan komma upp igen.

Edit: Det är inte säkert att det är via Google faktiskt, det KAN vara något skräp på era egna telefoner eventuellt, och inget som kommer från Garaget. Jag undersöker och försöker få klarhet i vad som hänt.

Senast redigerat av chrizz (4 juli 2019)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
4 juli 2019 · 11 783 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Nu dök det upp igen, flera gånger och det är i alla avdelningar, inte bara bilelektriska. Och det är den där svarta Ericson 5G-reklamen som gör det, nu är jag 100% säker

Jag tror att jag hittat den hos Google Center för annonsgranskning. Jag har spärrat den

Håll mig uppdaterad om det dyker upp igen.

Tyvärr så är inte ens Google 100% fria från skit i sina system, men riktigt störande att de kan infoga kod som skickar vidare besökaren godtyckligt utan att man interagerar.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang