Vw golf 2 memphis , växellåda 020

trulbule52
22 juni 2019 · 3 Inlägg

behöver akut hjälp, har bytt lamell, tryckplatta, urtrampningslager, tryckstång med bussningar, delar från J P Group, mått och längder,bredd och höjd stämmer med det som satt där innan, nu till problemet. När motor och låda är ihop bultat är kopplingen död, det verkar som om tryckstången är för kort, och inte når fram till tryckplattan. Vid mätning är ingående axel lika lång som avståndet från lamellens ytterkant till tryckplattan, så rimligen borde hela tryckstångens rörelse påverka tryckplattan. Men neej icke, kopplingen är stendöd. Vad har jag gjort fel, MYCKET tacksam för svar , mvh olycklig mekaniker.

zzr94092
22 juni 2019 · 4 378 Inlägg

Länge sedan jag hade en Golf,men sitter det inte en typ av "urtrampningslager" bakom plåtbrickan med wv loggan ?

Traneskog
23 juni 2019 · 63 Inlägg

Du har inte haft sånt oflyt att du tryckt igenom tryckstången genom plattan? Rev en mk3 med samma symptom i höstas och blev rätt snopen när jag såg ett stort hål bara i skålen

trulbule52
23 juni 2019 · 3 Inlägg

Traneskog skrev:
Du har inte haft sånt oflyt att du tryckt igenom tryckstången genom plattan? Rev en mk3 med samma symptom i höstas och blev rätt snopen när jag såg ett stort hål bara i skålen

Nej inget sådant kollade för 3e gången innanför svänghjulet, nya hela fina grejer, men urfunktion

trulbule52
23 juni 2019 · 3 Inlägg

zzr94092 skrev:
Länge sedan jag hade en Golf,men sitter det inte en typ av "urtrampningslager" bakom plåtbrickan med wv loggan ?

det stämmer alldeles utmärkt den sitter innanför locket

VWlife
5 juli 2019 · 117 Inlägg

Vart nå liknande för mig när jag bytte ut växellådan mot en annan. Så jag spände wiren o till slut fick jag koppling o lira. konstigt, fast kopplingsarmen på lådan va lika spänd som på förra lådan innan jag bytte

Volkswagen Golf GTI 16V "GTI 16V" (1988)
zzr94092
5 juli 2019 · 4 378 Inlägg

Det är inte auto,justering,spänning  på vajern  ?

VWlife
5 juli 2019 · 117 Inlägg

zzr94092 skrev:
Det är inte auto,justering,spänning  på vajern  ?

Inte på min, o den e en 88:a. Möjligt det är det på nyare. Men golf 3:an har hydraulisk

Volkswagen Golf GTI 16V "GTI 16V" (1988)
zzr94092
6 juli 2019 · 4 378 Inlägg

Ok.jag minns inte riktigt,över 20 år sen jag hade en likadan...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang