Volvo S60 ABS/Antispinn lyser efter byte av hjullager & bromsslang

StoffeOneR
29 juni 2019 · 50 Inlägg

Efter bytet så tändes dessa lampor. Provade då att byta kransen och sensorn, slocknade direkt.
Men efter några mil så tändes skiten igen, några tips?

Mvh

zzr94092
29 juni 2019 · 4 383 Inlägg

Vad säger felkoden då?

StoffeOneR
29 juni 2019 · 50 Inlägg

Felkoden jag fick innan bytet av sensorn och kransen var P1550, sedan försvann den och lampan släcktes efter bytet.

Har ej möjlighet att felsöka igen förrän imorgon. Nämnvärt är att ABS/Antispinn nu slocknade en stund för att sedan tändas igen.

Mack Forum- och sitemoderator
29 juni 2019 · 26 133 Inlägg

Trams raderat.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mack855
30 juni 2019 · 1 354 Inlägg

Jag är ingen mästare på ABS systemet men säger felsökningen vilken krans det är eller kan det lika gärna vara den andra kransen på samma axel?

zzr94092
30 juni 2019 · 4 383 Inlägg

Nej, man får veta vilken sida det är..
TS har ju bytt både krans och givaren,men är kransen rätt monterad,

Senast redigerat av zzr94092 (30 juni 2019)

StoffeOneR
30 juni 2019 · 50 Inlägg

Får fortfarande felkod P1550. Måste nog plocka isär allting igen och prova knacka in kransen lite extra. Tror även det kan bero på att jag var lite för snäll med kopparpasta vid montering av hjullagret, alltså att det blivit klet på kransen t.ex

zzr94092
30 juni 2019 · 4 383 Inlägg

Klet på tandhjulet bör inte göra något..
Om du tar bort givaren, så bör du kunna se ner i "givarhålet" ,och kunna se tandhjulet,snurra runt drivaxeln så gott det går och kolla så att tandhjulet inte skevar! Att du köpt rätt givare,hjul förutsätter jag.

StoffeOneR
4 juli 2019 · 50 Inlägg

Allting ser okej ut, inget klet på kransen eller givaren. Dubbelkollade även så givaren var för rätt sida.
Smått irriterande när man inte vet vad det kan vara.

zzr94092
4 juli 2019 · 4 383 Inlägg

P1550 är ju givaren.....var köpte du givaren? Om man läser av med en BSR läsare så får man veta vilken sida .....men vad har du läst av med? Går det att radera koden? Har du provat mäta volten på givaren genom att snurra på hjulet?

StoffeOneR
5 juli 2019 · 50 Inlägg

zzr94092 skrev:
P1550 är ju givaren.....var köpte du givaren? Om man läser av med en BSR läsare så får man veta vilken sida .....men vad har du läst av med? Går det att radera koden? Har du provat mäta volten på givaren genom att snurra på hjulet?

Köpte givaren på Biltema, men felkoden var där även på den gamla givaren. Har tyvärr bara Biltemas enkla som inte verkar säljas längre, gick inte att ta bort koden med den. Men efter bytet av givare så försvann den av sig själv för att sedan komma tillbaka. Ska prova mäta!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang