Volvo S80 V8

Victor-Tornberg
29 juni 2019 · 1 Inlägg

Tjena,

Går i tankarna på att införskaffa mig en s80 v8 men vill då köpa ett nytt avgassystem tilll bilen så man får ut V8ans härliga ljud. Jag har kollat runt men har inte hittat nått specifikt avgasystem till bilen, så frågar nu här om någon här vet vad man kan köpa ett eller vem man kan vända sig till?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
29 juni 2019 · 17 380 Inlägg

Victor-Tornberg skrev:
Tjena,

Går i tankarna på att införskaffa mig en s80 v8 men vill då köpa ett nytt avgassystem tilll bilen så man får ut V8ans härliga ljud. Jag har kollat runt men har inte hittat nått specifikt avgasystem till bilen, så frågar nu här om någon här vet vad man kan köpa ett eller vem man kan vända sig till?

Gick i samma tankar för ett tag sedan. Och samma tanke. Ferrita kan lösa saken. Kontakta dom.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Jesterhead
20 september 2019 · 35 Inlägg

Victor-Tornberg skrev:
Tjena,

Går i tankarna på att införskaffa mig en s80 v8 men vill då köpa ett nytt avgassystem tilll bilen så man får ut V8ans härliga ljud. Jag har kollat runt men har inte hittat nått specifikt avgasystem till bilen, så frågar nu här om någon här vet vad man kan köpa ett eller vem man kan vända sig till?

Köp! Jag var inne på att skaffa hel- eller halvsystem till min S80 V8. Men kände att det blev lite väl dyrt för min smak. Just då i alla fall, vem vet vad som händer längre fram.

Hur som helst, jag gjorde så att jag plockade bort den högra av de två ljuddämparna längst bak och ersatte den med en fjärrstyrd avgasventil. Jag gav runt 5000kr för den + två nya ändrör från SC Styling.

När den är stängd går allt ut genom originaldämparen på vänster sida och den går tyst och fint. När den däremot är öppen så låter det betydligt mer och även lite mulligare. Söker du på "S80 V8 muffler delete" så har du ljudet jag får med öppen ventil.

Jag har nån bild upplagd om du vill se min lösning.

Volvo S80 V8 "Summum" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang