Första Bilen

SwiftVolvo
6 juli 2019 · 11 Inlägg

Hej hoppas att allt är bra med er!

Ursäkta om jag kanske skriver väldigt ofta, kommer på fler och fler frågor nu i efterhand haha


Tänkte att man kunde prata om första bilen, Har precis fixat kortet. Har läst mycket på nätet och det har hjälpt. Men det kan
vara oehört kul att höra ifrån egen efarenhet också, det vill säga ni folket!

Har 4 önskemål som ska uppfyllas.

1. Billig i drift, den ska inte dricka mycket.

2. Bra egenskaper (turbo om det går)

3. Billig Försäkring (Om det går)

4 Billig vid inköp högst 30 000

Tacksam för svar och ha en fortsatt bra dag!


(Var tvungen att redigera då jag glömde skriva vissa viktiga punkter, tack till ni som noterade det! )

Senast redigerat av SwiftVolvo (6 juli 2019)

Utmarks-Loke
6 juli 2019 · 5 814 Inlägg

Utifrån de tre önskemålen låter det som du borde skaffa en dieselbil, de är billiga i drift, han bra egenskaper och turbo samt har relativt billig försäkring.

jompazx
6 juli 2019 · 291 Inlägg

Är turbo en bra egenskap för att du ska trimma den? trimmar du den så blir den mindre billig i drift.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
6 juli 2019 · 17 386 Inlägg

Ska den kosta 20k eller 200k?

Viss skillnad i utbud.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
SwiftVolvo
6 juli 2019 · 11 Inlägg

Förlåt glömde skriva till det! Självklart billig. Har en budget på 30 tusen tänkte jag. Tack för du skrev det! Iband missar man.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
6 juli 2019 · 17 386 Inlägg

SwiftVolvo skrev:
Förlåt glömde skriva till det! Självklart billig. Har en budget på 30 tusen tänkte jag. Tack för du skrev det! Ibland missar man.

Inga problem!

Vi vill väl alla att bilen ska gå billigt. Sen är frågan om vad gränsen går. Min pendlarbil drar 0.79/mil när jag pendlar drygt 9 km enkel väg varje dag. Det är helt ok för den burken. Plus att jag sitter högt och åker som en kung.

Titta på Hyundai i30 CRDI. Den har turbo och går att mappa om för mer sås under huven. Den är sexväxlad och brukar dra mellan 0.5-0.6 l/mil. Billig i skatt och försäkring. Ska man få den att dra över detta krävs att gaspedalen hålls i botten hela tiden. En sådan ligger inom din budget.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
SwiftVolvo
6 juli 2019 · 11 Inlägg

Ska definitivt kolla på den! Tack för svaret! smile

M123
6 juli 2019 · 962 Inlägg

Jag resonerar såhär.
Har du drömmar angående något, i det här fallet en bil, har du sen dessutom någon drömbil så lägg alla pengar på det målet och irra inte bort dig bland skräp och dålig val utan var målmedveten.
Gillar du riskokare ja då ska du köpa dig en sådan eller har du drömmar om en häftig jänk du kan glida genom sommarnatten, armen om någon härlig brud och se morgonen gry till doft av bensin och dovt muller av V8.
Ja då ska du ta snabbaste vägen dit och inte ramla i fallgropar bland skräp.

Köp isf en duglig tråkbil som tar dig mellan A-Ö och lägg pengarna på hög så du inte behöver ta lån på drömbilen.
För har man en dröm och man förverkligar den står nästa på tur att göra något med och skuldfri är nyckeln till frihet och framgång. smile

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
SwiftVolvo
7 juli 2019 · 11 Inlägg

Riktigt fint skrivet, jag uppskattar verkligen att du la ned tid på att skriva en sån fin text! smile Tack för tipsen! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang