Skrapad lack, billigaste lösningen?

ROCO91
11 juli 2019 · 6 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/233/232350/232350-c1a15d6a319b287cbf9795a0a814cd9f.jpg

Någon smart jävel har torkat bort måsskit ifrån huven med ett slags sandpapper....

Hur gör jag för att billigast få bort detta?
Det är väl inte så djupt iallafall men syns det gör det ju!

Tack!

Mvh Robin

mb_pucken
11 juli 2019 · 5 083 Inlägg

Billigaste och enklaste är att testa med en polering :-) antingen gör du det själv eller åker till någon rekondare som antingen polerar huven eller bara det skadade :-) blir det inte bättre då så är det lack som gäller.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
ROCO91
11 juli 2019 · 6 Inlägg

mb_pucken skrev:
Billigaste och enklaste är att testa med en polering :-) antingen gör du det själv eller åker till någon rekondare som antingen polerar huven eller bara det skadade :-) blir det inte bättre då så är det lack som gäller.

Tack för snabbt svar! Ska åka till en lokal rekondare.

Mvh

jaka54
11 juli 2019 · 5 680 Inlägg

Hej!
Innan du åker någonstans och betalar dyra pengar så skaffa lite rubbing på närmasta bensinstation och polera ytan med en trasa. Det är ofta enklare än man tror attt få bort "ränder".

caromania Forummoderator
11 juli 2019 · 9 296 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Innan du åker någonstans och betalar dyra pengar så skaffa lite rubbing på närmasta bensinstation och polera ytan med en trasa. Det är ofta enklare än man tror attt få bort "ränder".

Jag skulle vilja lägga till att det fungerar lika bra med en gammal T-shirt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
torsen
12 juli 2019 · 7 198 Inlägg

Eller autosol!

Amazon_123GT Driifter;)
12 juli 2019 · 1 630 Inlägg

Ja autosol har ju bra effekt men jävligt lätt o polera igenom

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
M123
12 juli 2019 · 962 Inlägg

caromania skrev:

jaka54 skrev:
Hej!
Innan du åker någonstans och betalar dyra pengar så skaffa lite rubbing på närmasta bensinstation och polera ytan med en trasa. Det är ofta enklare än man tror attt få bort "ränder".

Jag skulle vilja lägga till att det fungerar lika bra med en gammal T-shirt.

Absolut men vill man få till den där riktigt riktigt skitblanka ytan så är det gamla kalsonger som gäller.

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
M123
12 juli 2019 · 962 Inlägg

Sen Autosol på en lack är väl lika logiskt som att använda våtslippapper som toapapper.

Är ju inte lämpligt alls vill jag säga utan blir ju bara att göra problemet värre.

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
ROCO91
19 juli 2019 · 6 Inlägg

Tack för alla fina svar. Jag har som tur väl är inte gått till någon verkstad än så jag ska testa med rubbing och trasa o se om det försvinner.

Mvh Robin

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang