BILTEMA skruvstycke 12-067, utlåtande om.

torsen
12 juli 2019 · 7 198 Inlägg

Utlåtande önskas om BILTEMA´s skruvstycke 12-067 á 969:-.
Avrådes från - eller rekommenderas?
Tips på likvärdigt med gripvidd 150 mm, eller mer, önskas.
Oavsett prisklass, dock ej ohemult(i mitt tycke) dyra såsom Swedol´s för 2.329:-.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
12 juli 2019 · 4 917 Inlägg

Om du vill komma undan billigt så får du studera blocket och se vad som erbjuds..
Men har du brått med klämdonet så är det bara te å pröjsa..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Greenhorn
12 juli 2019 · 399 Inlägg

Jag kan säga att jag har mycket dålig erfarenhet med Bilteamas skruvstycke...
min gick av efter en tid, efter ha spänt fast en del och skiten gick av...
det är bland metall gods i fanskapet. Köp ett riktigt på en gång

simlar
12 juli 2019 · 5 516 Inlägg

Köp ett Rigid på nätet, finns för runt 1800kr. Mycket mer värt än biltemas i mitt tycke.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
M123
12 juli 2019 · 962 Inlägg

Ett riktigt skruvstäd är inte ett gjort av gjutna delar utan det är svetsat och har justerskruvar hur man vill att det ska löpa.

Billiga går inte bara sönder utan låser sig efter åtdrag för att sen hoppa till när man öppnar upp det igen.

Sen använder man ett en gång om året ja då är det inte lönt med ett bra men slår man på grejer och håller på är nog Biltema bland de sista ställena du ska kolla efter ett städ. Eller vad dom kallar det.

Sen beg köp inget som varit hos någon yrkesgrupp där dom värmt i det, bockat med gas osv då bordar det bara för att det slagit sig.

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
zzr94092
12 juli 2019 · 4 378 Inlägg

Köpte ett gjutet skruvstycke hos en järnhandel för 49 år sedan,har varit bra hårdhänt med det ibland,kostade hela 116.- fullstorlek. Men detta var ju innan Kina skräpet fanns!!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang