Byta fälgar på min p tjejens bil, behöver hjälp

Passat97
15 juli 2019 · 19 Inlägg

Tjena!
Tog av ena fram fälgen på tjejens bil och insåg då att c70 har m10 (jag har m12), tänkte att de borde nt va ngt problem först men såg sen när ja skulle montera fälgen på min bil att jag behövde hennes spacer för att de skulle passa, vilket skapade ett större problem för mig, nu e frågan, räcker det för mig att köpa nya bultar bara? Mina bultar var för långa för spacern då huvudet tog emot på fälgen..
Hon behöver isf bara nya m10or som e längre o ja m12or som e kortare? Eller kommer hon behöva spacern på hennes med mina ändå? Hennes e 19” o mina 17”

Jag vet att jag skrivit detta slarvigt men vet inte annars hur jag ska formulera mig

All hjälp uppskattas

Amazon_123GT Driifter;)
15 juli 2019 · 1 630 Inlägg

Jävligt rörigt ditt inlägg.

Du vill byta fälgar med din sambos bil?

Hon har en Volvo c70? Vilken årsmodell? Med 19" fälgar och spacers? Vad är det för fälgar bredd och et? Hur tjocka spacers? Typ Bolt on spacers eller vanliga med längre bukt bara?

Vad har du för bil som du vill montera detta på? Vilka fälgar har du?

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
Passat97
15 juli 2019 · 19 Inlägg

Amazon_123GT skrev:
Jävligt rörigt ditt inlägg.

Du vill byta fälgar med din sambos bil?

Hon har en Volvo c70? Vilken årsmodell? Med 19" fälgar och spacers? Vad är det för fälgar bredd och et? Hur tjocka spacers? Typ Bolt on spacers eller vanliga med längre bukt bara?

Vad har du för bil som du vill montera detta på? Vilka fälgar har du?

Hon har en C70 1999 och jag en s60 2003.
Bolt on spacers, inte hemma för tillfället men ska dubbelkolla vad det är för fälgar och tjockleken på spacern men gissar på att den trycker ut 1-2cm

Amazon_123GT Driifter;)
15 juli 2019 · 1 630 Inlägg

Då är de alltså m10 på spacers? Dina fälgar ska passa på hennes bil utan krångel kan skava i lite grann med fullt rattutslag på insidan fram. Och du bör kunna flytta över spacers och fälgar till din bil

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
zzr94092
15 juli 2019 · 4 378 Inlägg

M10? Verkligen?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang