Sätt admin på grundvux

Hanzeman
17 juli · 48 Inlägg

-

Senast redigerat av Hanzeman (10 augusti )

zleepy Trucker
17 juli · 1 183 Inlägg

Jag har använt och handlat via paypal i massvis med år via ebay och annat
och aldrig haft några problem...

Så du har nog bara haft otur, och den där grejen med att "skicka över pengar" är ganska onödigt när man kan få paypal att dra pengar direkt via ens konto...

För mig är paypal det enda alternativet när jag köper utomlands (Ebay/annat)
Har vid flertalet gånger fått tillbaka pengar via Paypal/Ebay när en säljare aldrig skickat en vara eller annat...

Så jag gör tvärtom dig, rekommenderar paypal! smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
caromania Forummoderator
17 juli · 8 006 Inlägg

Paypal har ju trixat en hel del under mina år. Minns inte när jag skaffade paypal men tidigt. 90tal skulle jag tro. Bekvämt. Alltid funkat. Säkert. Men det är när man köper. Däremot att få in pengar på paypal tycker jag är tråkigare. Då ska man in och överföra till sitt konto och det är nästan alltid krångel.

Numera kan man ju köpa det mesta på kort. Hemligheten är ju att ha ett kreditkort utan egentlig kredit som man fyller med en begränsad summa.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Svarte_Orm
17 juli · 2 113 Inlägg

Jag skaffade paypal en gång för många år sedan och så får jag se att någon i Hong Kong köper en laptop för mina pengar mad  Jag rapporterade det till Paypal och de återbetalade snabbt och smidigt.

Hilmer
17 juli · 1 352 Inlägg

Det har alltid fungerat bra så länge jag haft det (hur länge det nu är!?), känns säkert och man har även ett skydd inbyggt ifall man inte skulle få grejerna osv.
Jag kan hålla med föregående talare om det där med att få betalt via paypal, det är ingen höjdare att hantera och det kostar dessutom en viss procent.

Cuefa Kungen av dagspendlande.
18 juli · 1 607 Inlägg

Får nog hålla med om att Paypal hittills för min del fungerat mycket bra.
Använder i stort sett alltid det betalningsalternativet när jag handlar online.

Att det står Paypal när Du valt kortbetalning är gissningsvis för att Paypal administrerar samtliga betalningstjänster på den hemsidan, lite som Klarna, som finns överallt idag och står som betalningshanterare även om man valt kortbetalning.

Hoppas kylaren fungerar tillfredställande i alla fall, så Du får fransosen på rull igen smile

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet