Audi A4 B5 1.8 TQ | Bred, Låg & Rå!

Stance
  • 29 Följare
  • 46 805 Visningar
  • Projektet avslutat 19 juli 2022
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
22 november 2019 · 3 519 Inlägg

Hej igen, det var ett tag sedan nu. Inget har väl egentligen hänt. Men tänkte först att jag skulle beställa fälgarna nästa vecka, men insåg att jag verkligen behövde bättre helljus så det fick bli en led ramp, så skjuter jag på fälgköpet någon extra vecka bara. Denna ramp ska lysa 650m vid 1lux. Så ganska skapligt i alla fall. Tänkte montera den i mitten grillen av stötfångaren, så inte på en skylthållare. Tror man kan få dit den där lite snyggt. Rampen lär väl komma nästa vecka så ska försöka montera den då.

Väntar med coils köp också till nån gång i december. Förhoppningsvis kan jag köpa både fälgar och coils i december månad. Det här med extraljus har jag gått och dragit på länge, och nu när det är avklarat så slipper jag vela mera om det och gå vidare, hehe.

På återseende

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-7a931a2176c523271b3525163561b0ee.jpg

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
29 november 2019 · 3 519 Inlägg

Så här blev led rampen att sitta. Ser bra ut och lyser bra. Märkte att jag måste rätta till regskylten i vår då den tydligen sitter lite snett. Sedan även lacka några skruv på rampen så dom blir svarta. Men i det stora hela blev det riktigt bra och jag är nöjd.

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-d10a5656ca4c303c031d6c75d270f7d2.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-71de61e7ab1561ab9f7575bc3d829fa7.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-ec22448475b8985cc0f3142ff468b8b9.jpg

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
1 december 2019 · 3 519 Inlägg

Beställt fälgar redan nu, blev lite rastlös och kände att jag vill nog ha dem hemma ändå så jag blir mera sugen på att inhandla allt direkt bara man har råd. Blev nu blanksvarta i alla fall så får jag se om dom kanske blir mattsvarta i vår om det skulle se konstigt ut med blanka på bilen.

Japan Racing JR11 18x10,5 ET22
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-c1b03f8b5a8b9b7db50c56c525c246b2.jpg

Funderar lite på hur jag ska göra med mitt tak. Vill ju foliera det mattsvart, men tänker om man ska ha något mönster? Exempelvis om man har blanksvart tak och en mattsvart militärstjärna?
Eller mattsvart tak bara som jag tänkt från början??
Idéer? Tänk på att bilen kommer vara i sandfärg/beige.

Grillen är mattsvart. Liten läpp på skuffen kommer vara mattsvart. Fälgarna svarta (ev mattsvarta)

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
spaaals
2 december 2019 · 72 Inlägg

enligt mig ska du inte ha något motiv på taket, känns cleanare att bara ha det mattsvart smile

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
2 december 2019 · 3 519 Inlägg

spaaals skrev:
enligt mig ska du inte ha något motiv på taket, känns cleanare att bara ha det mattsvart smile

Ja kanske det? Gillar ju själv när det är cleant så smile Men det kanske är för tråkigt?

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
spaaals
2 december 2019 · 72 Inlägg

StaticFreak skrev:
Ja kanske det? Gillar ju själv när det är cleant så smile Men det kanske är för tråkigt?

Det tror jag inte, less is more smile

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
2 december 2019 · 3 519 Inlägg

spaaals skrev:

StaticFreak skrev:
Ja kanske det? Gillar ju själv när det är cleant så smile Men det kanske är för tråkigt?

Det tror jag inte, less is more smile

Jo, fast bilen är ju inte menad att vara diskret direkt, hehe. Ska ju synas. Men på ett stilrent sätt om man kan säga så. Fast det kanske den blir att göra ändå för det är väl ingen som noterar taket när man kör? haha. Tänkte att det ska ju se bra ut från ovan med wink

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Berglund_89
2 december 2019 · 1 474 Inlägg

Wolfsburg-vapnet cool

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3
BMW 328i Touring "F31 l M-Sport" (2013)
spaaals
2 december 2019 · 72 Inlägg

StaticFreak skrev:
Jo, fast bilen är ju inte menad att vara diskret direkt, hehe. Ska ju synas. Men på ett stilrent sätt om man kan säga så. Fast det kanske den blir att göra ändå för det är väl ingen som noterar taket när man kör? haha. Tänkte att det ska ju se bra ut från ovan med wink

Häng dit en matchande takbox då wink

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
2 december 2019 · 3 519 Inlägg

Berglund_89 skrev:
Wolfsburg-vapnet cool

Haha ja det skulle i alla fall inte folk förvänta sig

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
2 december 2019 · 3 519 Inlägg

spaaals skrev:

StaticFreak skrev:
Jo, fast bilen är ju inte menad att vara diskret direkt, hehe. Ska ju synas. Men på ett stilrent sätt om man kan säga så. Fast det kanske den blir att göra ändå för det är väl ingen som noterar taket när man kör? haha. Tänkte att det ska ju se bra ut från ovan med wink

Häng dit en matchande takbox då wink

Får se hur det blir, ska fundera lite mera smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
2 december 2019 · 3 519 Inlägg

Verkar som jag får avbeställa dessa fälgar också då företaget jag beställt av inte har en aning om när fälgarna kommer in på lager. " Du kan få vänta ganska länge" känns inte säkert alls.

Så en fråga. Jag har funderat på Jr10or istället.

JR10 18x10,5 ET25. Nästan samma mått som JR11orna, skiljer bara 3mm i ET måttet.
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-d3380cee1d1a439c852fa7555d49f1fe.jpg

Och sedan plastidippa eller lacka dessa svarta alt mattsvarta. För dessa fälgar finns inte i svarta i originalutförande vad jag vet. Är dom enda fälgar med samma mått som jag vill ha på bilen och som inte ser alltför jävliga ut. Men mitt helhetsintryck som jag har som vision på bilen ändras helt, lite trist.

Andra förslag?
Vill gärna ha 18x10,5 och ET runt 20-25

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
2 december 2019 · 3 519 Inlägg

Lutar åt JR12 18x10 i ET25 och montera 3-5mm spacers istället

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-d736567bfb81cbb09b63135b8d556062.jpg

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
spaaals
2 december 2019 · 72 Inlägg

Min röst ligger på JR12, sitter riktigt fint på b5 smile

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
2 december 2019 · 3 519 Inlägg

spaaals skrev:
Min röst ligger på JR12, sitter riktigt fint på b5 smile

Blir så jäkla trött på att JR11 ska krångla så förbannat att få tag på. Men å andra sidan kan det vara kul med lite omväxling eftersom jag haft JR11 tidigare. Vill ju inte vara som alla andra, men tror ändå JR12 kan bli rätt nice på rätt stuk av bil smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Berglund_89
3 december 2019 · 1 474 Inlägg

StaticFreak skrev:

spaaals skrev:
Min röst ligger på JR12, sitter riktigt fint på b5 smile

Blir så jäkla trött på att JR11 ska krångla så förbannat att få tag på. Men å andra sidan kan det vara kul med lite omväxling eftersom jag haft JR11 tidigare. Vill ju inte vara som alla andra, men tror ändå JR12 kan bli rätt nice på rätt stuk av bil smile

Vet ni vad mina heter på Jettan? roll
Momo vet jag iaf, och 17" tongue

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3
BMW 328i Touring "F31 l M-Sport" (2013)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 december 2019 · 3 519 Inlägg

Berglund_89 skrev:

StaticFreak skrev:

spaaals skrev:
Min röst ligger på JR12, sitter riktigt fint på b5 smile

Blir så jäkla trött på att JR11 ska krångla så förbannat att få tag på. Men å andra sidan kan det vara kul med lite omväxling eftersom jag haft JR11 tidigare. Vill ju inte vara som alla andra, men tror ändå JR12 kan bli rätt nice på rätt stuk av bil smile

Vet ni vad mina heter på Jettan? roll
Momo vet jag iaf, och 17" tongue

Du vet att det finns grupper på FB där du kan fråga om fälgar? Gör det bara inte i min grupp för då blir inlägget borttaget, hehe wink

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
9 januari 2020 · 3 519 Inlägg

Länge sedan sist, men det har stått stilla allting i väntan på pengar typ, haha. Hela projektet har gått från att läggas ner helt pga utomlandsflytt som blir av i höst, till att komma tillbaka igen men göra projektet mera "budget" med andra fälgar för att komma ner i kostnader, men nu är jag tillbaka igen fast med lite andra planer som följer:

Bilen kommer att lackas mattsvart istället för beige. Så det blir alltså inget av med militärtema som tanken var från början.
Dock blir det ändå JR11 fälgar 18x10,5 som jag tror kommer bli röda av något slag. Metallic/Candy -ish liknande.

Ändrar färgen på allt för jag ska sälja bilen förmodligen i höst eller på vintern nästa år, och då blir den nog mera lättsåld som svart än beige. Och om jag vill ändra färg på fälgarna så går alla färger ihop med svart, men till beige funkar typ bara svart?

Anledningen till att jag ville lägga ner projektet helt är för att det är onödiga pengar egentligen att lägga ut på en bil om man ska sälja den så snart. Och pengarna kan användas till roligare saker vid flytt.
Men kan jag kan fan inte köra en hel sommar utan en schysst bil, så då tänkte jag köpa billigare fälgar istället. Men hittar inga vettiga som är minst 9,5" så jag beslutade mig nu ikväll att köra på JR11 i alla fall ändå och sedan gå all in big_smile

Hoppas ni följer bygget ändå.
Coils blir nog att beställa denna månad tror jag, förmodligen i slutet av månaden eller kanske tidigare.

VI börjar så.
Ha de

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
sir_daniel www.kudoz.se
9 januari 2020 · 3 802 Inlägg

Men ska du sälja den så skulle jag skippa lacka den, speciellt mattsvart då det inte gör den mer lättsåld.

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
9 januari 2020 · 3 519 Inlägg

sir_daniel skrev:
Men ska du sälja den så skulle jag skippa lacka den, speciellt mattsvart då det inte gör den mer lättsåld.

Med tanke på hur sen ser ut nu i lacken så måste den lackas för att den ens ska se vettig ut. Så det kommer den göras oavsett, men blir ju långt ifrån vanlig lack. Så det kvittar.
Och jag vill ha den mattsvart, har ju egentligen ingenting med vad andra tycker.

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang