Nissan 200sx S13, oljeläckage returslang från turbo

eltaco
26 juli 2019 · 3 Inlägg

Hej!

Köpte nyligen en S13 som kräks ut olja från flänsen till oljereturen från turbon. Jag har bytt både fläns, slangar och packning hela vägen till tråg med AN-kopplingar från H2M racing men den fortsätter läcka när man kör på lite.
Jag bytte först bara packningen när jag såg detta och när inte det löste bytte jag allt mellan turbo till tråg. Jag märkte även att den hade vevhusflås och andades genom oljelocket. Jag tänkte då att det kanske är pga det som det bildas tryck där vid flänsen. En slang som jag är till 99% säker på har med vevhusventilationen att göra var pluggad, så jag köpte ny slang och drog upp denna och anslöt till resten av slangarna som går till ventilkåpan och insuget som det skulle vara enligt originaldiagram och vevhusflåset löstes till 98%. Tyvärr kräks den fortfarande mellan turbo och fläns, men håller tätt vid tomgång och "myskörning".

Vad tror folket? Uppskattar alla tankar och svar! smile

/Isak

rudarmy
26 juli 2019 · 354 Inlägg

Hej, har turbon restriktor på olja in?
Se till att du har rätt dim!
Innerdiameter på olja ut?

Volvo S40 "2.0t på E85" (1999)
eltaco
26 juli 2019 · 3 Inlägg

Detta är inte en kullagrad turbo så behöver ej restriktor, sen så kommer CA18 med inbyggt restriktor också. 
Innan var det original, nu är det AN8.

rudarmy
26 juli 2019 · 354 Inlägg

Sätt på en större oljereturer, an8 lät litet..
Jag kör 16mm invändig å min turbo har restriktor.

Volvo S40 "2.0t på E85" (1999)
eltaco
27 juli 2019 · 3 Inlägg

Jag får inte plats med större, det får inte plats mellan bultarna på flänsen. Sen så är ju AN8 lika om inte större än original. Är ju bara en T28.

Senast redigerat av eltaco (27 juli 2019)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang